lottejan

Usikker på vores kommende bryllup

6 posts in this topic

Hej bryllupsklar bruger.

Alt til vores bryllup er stort set planlagt, men i dag kom en uventet problem. Vi står måske Og skal flytte da ejeren af huset står og måske skal bruge huset da hans forhold ikke køre så godt, de vil prøve at se hvordan det går og så får vi svar på mellem april-maj mrd om vi skal være ude i juni måned. Vores bryllup ligger i juni og meningen var at vi vil holde festen her. Men hvis vi ikke må bo her mere står vi og ikke ved hvor festen så skal holdes. Men vi ved at som midlertidig løsning må vi bo ved min mor ind til vi finder noget andet at bo i. Men vi vil ikke aflyse vores bryllup, så det bliver holdt og så må vi derefter finde et andet sted at bo. Jeg synes bare det gøre mig ret så usikker at jeg ved vi måske står og skal flytte op til vores bryllup, jeg synes det er svært at håndtere ovn i et bryllup, min glæde til brylluppet er ligesom ødelagt . :-(

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg håber også vi finder en løsning det er bare ikke sjovt at stå i uvished og ikke vide helt præcis om vi ryger ud eller ej.

Hvis I ikke har et lejemål, der udløber på et bestemt tidspunkt (f.eks. I har ifølge jeres kontrakt lejet boligen for 2 år) kan I ikke smides ud med så kort varsel. Han kan godt opsige jer med den begrundelse, at han selv skal bruge huset (lejelovens 83, litra a), men han skal ifølge lejeloven gøre det skriftligt og han kan kun opsige jer med et års varsel (lejelovens 86, stk. 2). I har altså krav på at blive boende i et år, fra den dag jeres udlejer giver jer en skriftlig opsigese, så det er helt op til jer selv, om I vil acceptere at flytte i juni. I kan ikke smides ud.

Edited by lmj
1