Cathla

Jubii vi skal være koner....Man skulle tro det var løgn!

412 indlæg i dette emne

Jeg er haft fantastisk meget ud af jer andres planlægningstråde, så nu må jeg starte min egen😄

Lidt om os:

2.stk brude. Jeg som skriver her er 28år, og lærer på en specialskole. Oprindeligt fra Sjælland, men bosiddende i Aarhus i 10 år. Min kommende kone er ligeledes 28år, pædagogstuderende og oprindeligt fra Holstebro, bosiddende i Aarhus i 10 år også.

Vi mødte hinanden i en ungdomsgruppe under LBL da vi lige flyttede til byen, mistede kontakt i 4 år, og fra den dag vi mødtes igen, var der ingen vej tilbage, og vi har nu været sammen i 6 år og boet sammen i 5år. Jeg tænker tit på hvordan en enkelt fyraftensøl, og sådan et "catching up" møde med en gammel bekendt kunne vende ens liv helt på hovedet. Fra det sekund hun gik mod mig på gaden vidste jeg at det her ville ramme mig som en bautasten i hovedet..og det gjorde hun.

Men nu er vi her og vi skal giftes lige om lidt!😃😍

Redigeret af Cathla
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frieri:

Vi havde ikke været sammen så længe før vi faktisk var sikre på at det var denne her vej vi gik. Men at hun ville fri havde jeg absolut ingen anelse om. Vi havde været sammen i to år på daværende tidspunkt. Vi var på vej til en fest, og jeg var gået i bad. Da jeg kom ud var hun lidt underlig, men ikke noget jeg tænkte videre over. Jeg satte mig på sengen i mit håndklæde for at tage noget creme på, og Wupti så sad hun på knæ på gulvet og friede....og så gik jeg ellers i sort. jeg panikkede måske liiiige lidt, og begyndte bare at ævle løs, og stille tohundrede spørgsmål om hvordan, og hvornår, og allerede? Og hvor længe har du tænkt på det osv osv...i det uendelige. Men hey, jeg snakker...ofte meget. Men i min forvirring (også over at jeg faktisk er ret nøgen og det gør det hele mere skørt), kigger jeg på den stakkels pige som er nærmest opløst i tårer og ryster af nervøsitet. Så kommer jeg vist i tanke om at jeg skal huske at sige ja, så det gør jeg og så er der jo bare kys og kram for resten.

Til fest kom vi, dog lidt for sent, og noget kuldrede..men alligevel. Hun havde faktisk planlagt noget mere pompøst, men pludselig brændte den ring altså bare i lommen, og så blev det meget spontant. Men godt det samme, for alt muligt voldsomt og romantisk havde jeg bare været endnu dårligere til tror jeg

4år skulle der så gå før vi kom videre derfra. Bestemt ikke af uvilje, men af økonomiske årsager. Med SU og gæld, var der bare ikke penge til det. Så vi har ventet og ventet. Men sidste år var et lidt svært år, hvor vi begge blev ramt af nogle halv-alvorlige sygdomme, og det bar det hele meget præg af. Til nytår stod vi og kiggede fyrværkeri, og besluttede at i år skulle handle om noget andet, om kærlighed, glæde og bryllup. Og sådan er det blevet. Vi har stadig slet ikke penge til det store, men det er nu bare en udfordring, og mon ikke vi løser det derhenad

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Planlægning:

Dato: 18.07.15

Vielse: kl.16.00

Lokation: min elskede mormor og morfar har spurgt om vi vil holde det i deres have. Der er intet jeg hellere vil. Vielse i haven, fest i den store carport/have.

Gæster: ca. 40 stk.

Tema: pink, gul og orange på borddækning. Multifarve og sommerfest i haven...inkl. Hawaiibar

Brud nr.1 (mig): kjolen, sko, taske og hårpynt er købt

Brud nr. 2: har sko, mangler jakkesæt (det er ikke helt så nemt)

Mad og drikke: Bingo, det er i vinkel

Invitationer: sendt!

Ringe: bestilt hos egeart.dk, de kommer snart og jeg glæder mig helt vildt til at se dem!

Bryllupskage: laver jeg selv. Solbærfromage og hvid chokoladecreme

Hår og make-up: laver vi selv (øver mig som en gal i at flette min kommende kones hår☺️)

Billeder: sætter min lid til min mors ven og min kærestes kusine på 16... Pøj pøj til os😉😝

Redigeret af Cathla
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kjolen:

Det var en svær en. Jeg vidste at jeg hverken havde tid eller råd til en kjole til flere tusind, så måtte gå en anden vej. Jeg havde egentlig heller ikke den store lyst til at bevæge mig ud i flere butikker, og prøve en masse kjoler. Jeg kiggede lidt på det man kalder "Kina-kjoler", og valgte at give det et skud. I min logik kunne jeg købe minimum 5 kjoler derfra, som kunne slå fejl, før jeg havde sat penge til. Første forsøg var denne lange kjole, dog i ivory. Men ak og ve..kjolen var flot og passende perfekt...men da jeg så mig selv var det bare et rungende NEJ! 😱😱 jeg er 182 cm høj, og i en lang kjole blev det bare meget stof og meget hvid.,.da jeg heller ikke et noget nips.

På den igen....nu en kort kjole..og tadaaaa kærlighed ved første prøvning. Ankom til tiden, sidder perfekt og fik mig med det samme til at dreje rundt som en lille pige på 5 år.😀😍

I forhold til vi også er på kraftigt budget, passer det mig også glimrende at jeg har fået min kjole til 2000, inkl. Det mislykkede forsøg.😍

post-77884-0-09604600-1428016295_thumb.j

post-77884-0-08559400-1428016495_thumb.j

Redigeret af Cathla
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Kjolen på mig😄 i skal lige bære lidt over med mig her. Jeg har ca.39 i feber og ligner derfor ikke lige en brud😝😝 jeg havde heller ingen stropløs bh, det har jeg dog nu, så de sorte stropper forsvinder😃 halskæder er den jeg påtænker at have på. Den er enkel men betyder meget, da den er min afdøde fars ene manchetknap lavet om. Min søster har den anden😄

post-77884-0-59807000-1428074516_thumb.j

post-77884-0-53547500-1428074526_thumb.j

Redigeret af Cathla
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sko:

Endnu en svær beslutning...overvejede et par farvede sko for at bryde det hele lidt...men bum bum... Jeg har købt dem her, de er af mærket "perfect", og købt på brandos. De er rigtig fine og gode at have på, men overvejer om det bliver for Hvidt det hele. Min kæreste er lavere end mig...øv...men på flade sko kommer jeg sgu nok til at ligne en konfirmand😊😃😃 hvad syntes i? Skal de være dem her, eller skal jeg ud i noget pink/blomstret som jeg også har tænkt på?

post-77884-0-12797900-1428074718_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup. :)

Sikke en smuk kjole og nogle super flotte farver I vil bruge som tema. :)

Ja, måske er det en del af fordelen ved at være to piger her....ingen brokker sig over mængden af pink det er bare lige os, vilde farver og mange af dem, og siger det "sommer" for mig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med jeres kommende bryllup.

Nu vil jeg se om jeg kan huske at kommentarer på det hele....

Først, SUPER flotte farver og så til et have bryllup. Og hvor er det bare romantisk at det bliver i din mormor og morfars have :loveshower:

Kjole nr 1 er super flot, så kan godt forstå du gav den en go... At det så ikke gik.. tjah... til gengæld.. Den der korte kjole... WOW... den er super sød, sidder skide godt og hold op hvor ser du frisk ud i betragtning af du har høj feber. Jeg ligner altid en vredet karklud som stadig er beskidt :tunge:

Mht skoene... GO PINK...(jeg elsker pink og havde selv valgt det, hvis det havde passet til vores farver.) Men til den der kjole du har valgt, så vil det se mega godt ud med en pang farve til. Især med de mega fede farver i skal have. Altså de sko der er også pæne, men jeg er vild med at man har valgt en sko i en pang farve.. det ser bare så fedt ud :cheerleader3:

Glæder mig til at læse mere om jeres bryllup.. kan anbefale dig at kigge på tråden der hedder Augustdrøm i gult af Akoesterby. Hun har også et havebryllup og MEGA mange gode ideer til ingen penge.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha super fedt med ide til den anden tråd, den vil jeg give mig i kast med:-)

Måske kommer der snart nogle flere farvede sko i butikkerne som kunne være et bud...har ikke lige kunne finde noget som var det tak for input!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ringe:

Vi kom ret hurtigt frem til at egeart skulle lave dem....og ihhh hvor jeg glæder mig til de kommer!😃😃

Min WTB havde en drøm om at de skulle være ens...og det tænkte jeg jo også først. Men kender i det, at man ser noget og så går alt i stå? Jeg så en ring på egearts hjemmeside, og derefter var det fuldstændig ligegyldigt hvad vi kiggede på, så kunne intet slå den. Men min kæreste og jeg er meget forskellige typer kvinder, og hun kunne på ingen måde gå med den ring jeg drømte om. Men heldigvis har jeg verdens sødeste dame, som godt kunne se lyset i mine øjne når jeg så den ring. Vi kørte en tur ned og besøgte Jørgen som ejer egeart, og det var en rigtig god oplevelse. Dygtig, venlig og forstod lige præcis hvad vi sagde. Vi havde en del gammelt guld på lager, som vi kunne bruge til at holde prisen nede. Jeg havde en ring jeg fik da jeg blev lærer som jeg aldrig har kunne passe, og min kæreste fik en guldmedalion i arv fra sin farmor....lad os bare sige at den ville rådne op i skuffen alligevel. Ringen havde 11 brillianter, så dem kunne vi jo også bruge.

Jeg får nu min drømmering, og "grenenes" mønster bliver så brugt som glatte bånd i min kærestes ring, hun får to sten og jeg får 9, og så bliver de sammenhængende på den måde i stedet. Det kunne laves til 2200-2400kr, og det er jo fuldstændigt fantastisk! De skulle komme her i startende april, og jeg kan slet ikke vente! 😀 i får lige et billede af inspirationen til min ring, og så må jeg smide et foto op når begge er ankommet😊 vi har selvfølgelig at gøre med den med sten i😉

post-77884-0-91896700-1428092006_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måtte lige forbi og se din kjole, og nøj, hvor er den bare rigtig smuk på! Jeg synes ærligt, at den så lidt kedelig ud på billedet, men det blir virkelig gjort til skamme på dig! Den sidder rigtig, rigtig flot! De hvide sko vil være super fine til, så dem kan du roligt vælge :-D I stedet for at give gas på skoene, ville jeg måske give gas på farverne og din brudebuket, som jeg har set på nogle inspirationsbilleder, du vist har lagt op. Eller måske skifte det sølvfarvede bling på skoene ud med en pink sløjfe eller måske sommerfugle?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det bare skønt at du er så heldig at din kommende kone godt kunne se at du var faldet for denne her ring... og jeg kan godt forstå det, hvis den bare ligner den på billedet lidt. Hvor er den bare unik og anderledes. Og hold da helt op en mega god pris. :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Måtte lige forbi og se din kjole, og nøj, hvor er den bare rigtig smuk på! Jeg synes ærligt, at den så lidt kedelig ud på billedet, men det blir virkelig gjort til skamme på dig! Den sidder rigtig, rigtig flot! De hvide sko vil være super fine til, så dem kan du roligt vælge :-D I stedet for at give gas på skoene, ville jeg måske give gas på farverne og din brudebuket, som jeg har set på nogle inspirationsbilleder, du vist har lagt op. Eller måske skifte det sølvfarvede bling på skoene ud med en pink sløjfe eller måske sommerfugle?

Hehe, godt du ikke længere syntes den er kedelig jeg ville gerne have en der var enkel, da min kommende kone er lavere og slankere end mig. Hun skal i figursyet jakkesæt, og have mareridtsagtige tanker om mig ved siden af hende i en vildere kjole, 15 cm højere og bredere men, jeg er vildt glad for kjolen. Den har en lidt dyb ryg og så syntes jeg blonderne er så fine fed ide med sløjfen...men hvordan dælen gør man lige det pænt?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det bare skønt at du er så heldig at din kommende kone godt kunne se at du var faldet for denne her ring... og jeg kan godt forstå det, hvis den bare ligner den på billedet lidt. Hvor er den bare unik og anderledes. Og hold da helt op en mega god pris. :loveshower:

Tak jeg elsker den bare..og der er flere som siger til mig at den er upraktisk fordi den vil hænge fast i tøj. Jeg er totalt ligeglad, det er bare den prisen er fantastisk, men vi havde også alt guldet selv. Var egentlig ligeglad med om det blev 8kt eller 14kt. Men det var havde var 14kt. Men hurra for egeart

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det bare skønt at du er så heldig at din kommende kone godt kunne se at du var faldet for denne her ring... og jeg kan godt forstå det, hvis den bare ligner den på billedet lidt. Hvor er den bare unik og anderledes. Og hold da helt op en mega god pris. :loveshower:

Tak jeg elsker den bare..og der er flere som siger til mig at den er upraktisk fordi den vil hænge fast i tøj. Jeg er totalt ligeglad, det er bare den prisen er fantastisk, men vi havde også alt guldet selv. Var egentlig ligeglad med om det blev 8kt eller 14kt. Men det var havde var 14kt. Men hurra for egeart

Kan godt følge folk som siger sådan, men helt ærligt. WHO cares. Det er din drømmering. END OF STORY :wink:

Jeg synes ihvert fald at den er fantastisk. :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer