MarieSkovsgaard

16.07.16 V&M - Nye bordkort

162 posts in this topic

- 467 dage -

Selvom der er 467 dag til H2B og jeg skal smedes sammen er vi i fuld gang med planlægningen. Så her får i Victor's og min planlægningstråd :a1221: Håber I vil hjælpe mig med at tælle ned til vores store dag og komme med gode råd og ideer undervejs.

- Overblik -

Frieri: Søndag d. 15 marts 2015

Dato for bryllup: 16 Juli 2016

Budget: 80.000

Kirke: Vor Frue Kirke Svendborg

Feststed: Siloam Svendborg. Se billeder her.

Musik: Spotify (så kan vi da 100 % selv bestemme hvad vi gider høre)

Fotograf: ***Udelukket pga. dårlige forretningsmetoder****/bryllup/

Kørsel: Hestevogn. Se billeder her

Mad: Fra Mmosk der ejer Siloam. Se menuen her.

Drikkevarer: Fra Mmosk der ejer Siloam

Bryllupskage: Laver jeg selv. Se inspiration her.

Gæsteliste: 70 gæster

Forlover: Victors beste ven Christian

Brudepiger: Min beste veninde Tina

Toastmaster: Victors far Henrik

Tema: Kryderurter, rustikt og romantisk

Farver: Grøn, grøn og mere grøn

Blomster: Hvide. Se inspiration her

DIY projekter:

Invitationer: Romantisk med grønne blade. Se nye invitationer her.

Risposer: Papirsposer med Grønne striber. Lukket med personligt klistermærke. Se inspiration her. Droppet. Vi har købt sæbebobler i stedet.

Bordnumre: Er købt skal bare males guld. Se her

Bordkort: Se her.

Backdrop

Blomsterkasser

Menukort, Drinkskort, Bordplan: Bliver lavet så de matcher bordkort.

Gæstebog: Plakat hvor gæster skriver deres navne

Mit tøj og forberedelser

Ringe: er købt

Kjole: Inspiration her. 1. kjole prøvning her. 2. kjole prøvning her. 3. kjole prøvning her. 4. kjole prøvning her. Kjolen er købt se her.

Sko: se her

Slør: Ikke fundet endnu

Blomsterkrans: laver selv en halv blomsterkrans

Vipper: Jeg skal have lavet eyelash extensions inden. Så jeg får flotte lange og fyldige vipper.

Makeup og hår: min bonussøster er uddannet makeup artist og frisør og sørger for dette på dagen.

- Om os -

Den 7 juni 2008 skulle min mors gode veninde Anna bruge en hånd eller 2 til at hjælpe med at lave mad og servere, til hendes 2 børns familie fødselsdag. Mens jeg står der og laver mad, kommer den sødeste fyr, med langt krøllet hår og stribet skjorte, ind i køkkenet. Det var kærlighed ved første blik og en uge senere (14 juni 2008) er vi kærester.

Victor var 18 og jeg var 17 år da vi mødes. Victor skulle flytte til Ærø og jeg til Århus pga. uddannelse, så i slutningen af sommerferien hjalp vi hinanden med at pakke vores ungdomsværelser hos vores mødre ned og flytte ind i hver vores lejlighed langt fra hinanden.

Efter 2,5 år med langdistanceforhold flytter vi sammen i Århus.

Lige pt bor vi i Odense, i et lille hus, sammen med vores 4 katte. Jeg læser en professionsbachelor som er er færdig med til januar 2016. Victor går desvære sygemeldt. Så vi har begge god tid til at planlægge bryllup :wink:

post-78695-0-50532300-1428217614_thumb.j

Edited by MarieSkovsgaard
0

Annonce ♥

Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup. :balloons:

0

Velkommen til og tillykke med det kommende bryllup :-)

0

:balloons: Velkommen til og tillykke med brylluppet og din planlægningstråd

glæder mig til at følge jer frem til jeres store dag :loveshower::loveshower: og der er ikke noget galt i at være i go tid :wink: jeg har selv lidt længere tid end jer

0

Annonce ♥

Tak alle sammen :) jeg elsker at jeg har 1 år og 4 måneder til at gå og glæder mig i. Planen er nemlig at vi skal lave en masse af tingene selv.

- Inspiration til bordopdækning & andet pynt -

Farvetemaet til vores bryllup er: Blå, blå og mere blå. H2B og jeg er meget glad for blå :wink: Da vi skal være i telt i haven vil jeg gerne have at der sker noget i teltloftet som båder kan give lys ud på de sene nattetimer men også pynter. Derfor er planen at vi skal have en kombination at lyskæder og flagbanner. Lyskæderne kan vi heldigvis leje sammen sted som vi skal leje teltet. Flagbannerne har jeg tænkt mig at sy selv, da jeg gerne vil have at den skal være i stof.

Bordene skal dækkes med hvide duge og pyntes med glas vaser/flasker/syltetøjsglas med blomster, lys, små flag og pom poms.

Nå men her kommer lidt billeder.

post-78695-0-80432900-1428229955_thumb.j

post-78695-0-79419900-1428230195_thumb.j

post-78695-0-61565100-1428230235_thumb.j

post-78695-0-33432700-1428230278_thumb.j

post-78695-0-59432800-1428230325_thumb.j

post-78695-0-96492200-1428229929_thumb.j

0

Super fine inspirationsbilleder. Kan godt lide den der med kombinationen af lys og flagrækker.

Og man kan, i mine øjne ihvert fald, aldrig være for tidligt ude, når først frieriet er på plads :wink:

0

Super fint, lyder som om vi tænker meget i de samme baner, skal også have havebryllup med telt, så glæder mig super meget til at følge din planlægning.

0

Uhh, tillykke med det kommende bryllup og med din tråd :cheerleader3:

Virkelig fin inspiration - noget lignende jeg selv har samlet sammen. Er vild med flagranker :loveshower:

0

Annonce ♥

- Første udkast til invitation -

Her får i også lige første udkast til vores invitationer. Jeg har selv lavet den i illustrator. Planene er at vi selv (min mor) skriver navet på de inviterede i det blå felt. På den måde skal jeg bare ha' printet 30 ens stk. Ved dog ikke helt hvor jeg skal få den printet… overvejer vistaprint, men er i tvivl om kvaliteten på deres papir. Kender I nogle steder man kan få printet sit eget design igennem ?

0

Sikken en fin invitation. Jeg tror Vistaprint er udmærket. Vi fik i hvert fald trykt nogle virkelig fine barnedåbsinvitationer for et par år siden. Vær dog opmærksom på, at alt koster ekstra hos det firma så prisen bliver altid højere end det de reklamerer med.

Og så for at være rigtig irriterende, så er der nogle slåfejl, som I nok lige skal have rettet igennem inden den ryger i trykken:-)

0

Wauw de er fine! Er vild med stilen i dem. Eneste jeg lige faldt over er at der står "tudsin" i stedet for "tusind" ved datoen, en simpel tastefejl sikkert :) kender desværre ikke noget til printsteder, men skal nok selv bruge vistaprint.

0

Tak alle sammen. Det er virkelig dejligt at få noget feedback fra andre en H2B :wink: Tak fordi I har fanget lidt stavefejl. Planen er at min mor lige skal tjekke alt er stavet rigtig ind det bliver send til print.

0

Annonce ♥

Synes det er en rigtig fin invitation. Men husk at få tjekket slå-/stavefejl inden I sender det til print. Jeg kan også se et par stykker (beklager at jeg er så "sippet", men det er bare så ærgerligt at opdage bagefter, ikke sandt)...

Vi har fået lavet en del fotokalendere og faktisk også invitationer (en enkelt gang) hos Vistaprint. Jeg synes ikke de er særligt dyre med deres produkter, det er som regel fragten, der koster kassen. Men da I jo er i god tid, kan du sagtens vælge en af de længere transporttider - som alligevel oftest kommer hurtigere end anslået.

0

Synes også rigtig godt om jeres invitation.

Vi har tidligere brugt vistaprint til 2 x navngivningsinvitationer og været godt tilfredse. Men fragten er latterlig dyr.

Vi har fået trykt vores bryllupsinvitationer hos optimalprint. Jeg synes de blev rigtig fine. De har en fragt-pakke der giver fri fragt i et år. Det Lan godt betale sig hvis man overvejer at få trykt fx takkekort.

0

Hej og velkommen til !

Vi har datoen til fælles, hvor er det skønt. Glæder mig til at følge med :cheerleader3:

Vil lige gøre opmærksom på, at jeg tror du har skrevet forkert i din planlægningstråds overskrift; 16.06.2016 - er det ikke 16.07.2016?

Edited by Carinnnna
1

Tak for jers feedback :cheerleader3: Skal helt klart have nogle til at læse den i gemmen (er ordbild, så kunne aldrig finde på at sende den til print før min mor eller svigermor har læst teksten igennem). Lige nu er det kun H2B, mig og jer der har set invitationen. Så vi er slet ikke klar til at printe i nu :wink:

Hej og velkommen til !

Vi har datoen til fælles, hvor er det skønt. Glæder mig til at følge med :cheerleader3:

Vil lige gøre opmærksom på, at jeg tror du har skrevet forkert i din planlægningstråds overskrift; 16.06.2016 - er det ikke 16.07.2016?

Det er en dejlig dato vi har til fælles :) Jep havde fået skrevet forkert i overskriften :floejt: UPS :lol:

0

Annonce ♥

Velkommen indenfor og hey - stort tillykke med brylluppet! :) Sikke en sød historie du og din H2B har sammen!

Jeg havde selv knapt 1 år og 9 måneder da vi blev forlovet men tiden har været skøøøøn og i går rundede vi 5 måneders milepælen og NU går det altså stærkt! Du har jo nogle super fine idéer allerede og selvom de fleste nok kan nå at skifte mening en del gange når man har så længe at planlægge i (det gjorde jeg også selv), så virker det jo helt sikkert som om at du/I er på rette vej allerede - god fornøjelse med det hele! Glæder mig til at følge med i udviklingen :)

0

Tillykke og rigtig god fornøjelse med planlægningen

0

- Kjole inspiration -

Jeg skal prøve kjoler første gang på fredag :cheerleader3: Det er enlig bare lidt for sjov. Jeg har nemlig en del mennesker der gerne vil med ud og kigge kjoler. Så tager det første hold med på fredag også kan jeg også finde ud af om de ideer jeg har i hovedet bare er helt forkerte.

Også skal i da ikke snydes for lidt kjole inspiration :wink:

post-78695-0-63412400-1428478260_thumb.j

post-78695-0-16449100-1428478283_thumb.j

post-78695-0-48868700-1428478316_thumb.j

post-78695-0-46406700-1428478377_thumb.j

post-78695-0-62695800-1428478401_thumb.j

1

super fin kjoleinspiration, glæder mig til at hører om det

1

Annonce ♥

Årh ja, hvor er du god. De der invitationer er da mega seje. Godt gået :BKSTREET: Nu er jeg selv ordblind så jeg har ikke lige fanget de der stavefejl som de andre gjorde, jeg så kun den med datoen :wink: så det er godt at BK-damerne er gode til at hjælpe. :a1221:

Kjolerne som du har valgt som inpiration er da bare mega flotte. Jeg kan ikke lade være med at tænke "Gatsby"-stil. LOVING it :cheerleader3: Glæder mig meget til at høre om din tur på fredag. Og det er faktisk en god ide at prøve nogle stykker, bare pas på med forhastede beslutninger og ikke blive fanget af kjolejagten.

Altså jeg er glad for at jeg havde min mor med, som insisterede på at jeg prøvede min kjole, til trods for at den på bøjlen var alt jeg sagde jeg ikke ville have. For den var min drømmekjole... så det er mit råd. Prøv kjoler som du måske allerede ved at du ikke ville vælge.. måske du ville blive overrasket :wink:

1

Årh ja, hvor er du god. De der invitationer er da mega seje. Godt gået :BKSTREET: Nu er jeg selv ordblind så jeg har ikke lige fanget de der stavefejl som de andre gjorde, jeg så kun den med datoen :wink: så det er godt at BK-damerne er gode til at hjælpe. :a1221:

Kjolerne som du har valgt som inpiration er da bare mega flotte. Jeg kan ikke lade være med at tænke "Gatsby"-stil. LOVING it :cheerleader3: Glæder mig meget til at høre om din tur på fredag. Og det er faktisk en god ide at prøve nogle stykker, bare pas på med forhastede beslutninger og ikke blive fanget af kjolejagten.

Altså jeg er glad for at jeg havde min mor med, som insisterede på at jeg prøvede min kjole, til trods for at den på bøjlen var alt jeg sagde jeg ikke ville have. For den var min drømmekjole... så det er mit råd. Prøv kjoler som du måske allerede ved at du ikke ville vælge.. måske du ville blive overrasket :wink:

Tusind tak for rosene for invitationerne. Jeg er selv ret vilde med dem :loveshower: Kjolerne er meget "Gatsby" inspirerede. Jeg har i mange år haft en blå flapper dress (som det jo hedder) hængene i mit skab og jeg har altid tænkt at min brudekjole skulle være i den stil.

post-78695-0-18606600-1428485359_thumb.j (dårligt billed)

Jeg håber lidt på at fredag at jeg kan prøve nogle kjoler i den stil, men også nogle i en anden stil. Så jeg finder ud af hvad der klær mig bedst :)

0

Uhhhhh hvor bliver det spændende med på fredag!! Er vild med den 20'er stil du viser, men som du også selv siger, så er det sikkert også rigtig fint at få prøvet nogle andre stilarter. Eventuelt bare for at bekræfte at det skal være 20'erne.. Satser du bare på at butikken har noget i den stil eller har du forhørt dig inden? Synes virkeligt de er superflotte og elegante :a1221:

0

Uhhhhh hvor bliver det spændende med på fredag!! Er vild med den 20'er stil du viser, men som du også selv siger, så er det sikkert også rigtig fint at få prøvet nogle andre stilarter. Eventuelt bare for at bekræfte at det skal være 20'erne.. Satser du bare på at butikken har noget i den stil eller har du forhørt dig inden? Synes virkeligt de er superflotte og elegante :a1221:

Har kigget lidt på deres hjemmeside. De har nogle få i den stil… men ellers satser jeg også bare lidt, netop fordi det er første prøvning og lidt for mine veninders skyld :lol: Jeg har en liste over butikker der har kjoler i den stil jeg gerne vil have :)

0

Har kigget lidt på deres hjemmeside. De har nogle få i den stil… men ellers satser jeg også bare lidt, netop fordi det er første prøvning og lidt for mine veninders skyld :lol: Jeg har en liste over butikker der har kjoler i den stil jeg gerne vil have :)

Nååhh hihi ja det er selvfølgelig også bare en stor og sjov oplevelse for dem og dig at være ude at kigge. Er spændt på hvad du finder.

0