NattiH

Kjoleshopping erfaringer København

16 indlæg i dette emne

Hej alle i skønne kvinder.

Kan godt være at dette har været oppe og vende før, og hvis det har om der er en der kan linke til det her, ellers:

Vil i dele erfaringer med jeres kjoleshopping i københavn, både de gode og de knap så gode, plus hvor i til sidst købte kjolen og for hvor meget ca.

Er altid lidt kritisk med sådan noget og orker ike sådan nogle overdrevet sælger typer der kun er interesseret i salget og ikke i hvordan jeg føler.

På forhånd tak :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en fantastisk dejlige oplevelse i Nicolai brudekjoler, hvor jeg endte med at købe min kjole. Og det var første gang jeg prøvede kjoler. Der var god service, trods en lettere stresset start. Den kan du læse om her

Dog havde jeg en mindre heldig oplevelse i CPH Bridal, hvor jeg overhovedet ikke følte mig velkommen da jeg kun lige hurtigt ville kigge kjoler. Men der er mange herinde som anbefaler Casa Lezar, Nicolai, Lykkes brudekjoler, Bentes brudedesign, Lilly og mange andre.....

I sidste ende kan du jo ende med en uheldig oplevelse i en butik hvor andre har fået en god en. Ud og kig og prøv. Få din egen oplevelse af de butikker hvor du mener de skulle have din kjole. :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde en fantastisk dejlige oplevelse i Nicolai brudekjoler, hvor jeg endte med at købe min kjole. Og det var første gang jeg prøvede kjoler. Der var god service, trods en lettere stresset start. Den kan du læse om her

Dog havde jeg en mindre heldig oplevelse i CPH Bridal, hvor jeg overhovedet ikke følte mig velkommen da jeg kun lige hurtigt ville kigge kjoler. Men der er mange herinde som anbefaler Casa Lezar, Nicolai, Lykkes brudekjoler, Bentes brudedesign, Lilly og mange andre.....

I sidste ende kan du jo ende med en uheldig oplevelse i en butik hvor andre har fået en god en. Ud og kig og prøv. Få din egen oplevelse af de butikker hvor du mener de skulle have din kjole. :a1221:

Havde læst din oplevelse faktisk :blush: Du ser så smuk ud.

Ja venter lige lidt da der er lidt tid, men vil stadig gerne høre alle jeres oplevelser.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde en fantastisk dejlige oplevelse i Nicolai brudekjoler, hvor jeg endte med at købe min kjole. Og det var første gang jeg prøvede kjoler. Der var god service, trods en lettere stresset start. Den kan du læse om her

Dog havde jeg en mindre heldig oplevelse i CPH Bridal, hvor jeg overhovedet ikke følte mig velkommen da jeg kun lige hurtigt ville kigge kjoler. Men der er mange herinde som anbefaler Casa Lezar, Nicolai, Lykkes brudekjoler, Bentes brudedesign, Lilly og mange andre.....

I sidste ende kan du jo ende med en uheldig oplevelse i en butik hvor andre har fået en god en. Ud og kig og prøv. Få din egen oplevelse af de butikker hvor du mener de skulle have din kjole. :a1221:

Havde læst din oplevelse faktisk :blush: Du ser så smuk ud.

Ja venter lige lidt da der er lidt tid, men vil stadig gerne høre alle jeres oplevelser.

Åårrh hvor er du sød :kiss: . Tak. Jeg elsker også bare den kjole og kan slet ikke vente til jeg skal prøve den for ikke at sige den dag hvor jeg skal have den på :loveshower:

Kan godt forstå at du gerne vil vente.. du har jo tid endnu. Og der er bare så mange blandede oplevelser, så glæder mig til at høre hvor du har valgt at prøve. Hvis du er budgetbrud, kan du jo sagtens vente til udsalgene i slutningen af september. :loveflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en fantastisk dejlige oplevelse i Nicolai brudekjoler, hvor jeg endte med at købe min kjole. Og det var første gang jeg prøvede kjoler. Der var god service, trods en lettere stresset start. Den kan du læse om her

Dog havde jeg en mindre heldig oplevelse i CPH Bridal, hvor jeg overhovedet ikke følte mig velkommen da jeg kun lige hurtigt ville kigge kjoler. Men der er mange herinde som anbefaler Casa Lezar, Nicolai, Lykkes brudekjoler, Bentes brudedesign, Lilly og mange andre.....

I sidste ende kan du jo ende med en uheldig oplevelse i en butik hvor andre har fået en god en. Ud og kig og prøv. Få din egen oplevelse af de butikker hvor du mener de skulle have din kjole. :a1221:

Havde læst din oplevelse faktisk :blush: Du ser så smuk ud.

Ja venter lige lidt da der er lidt tid, men vil stadig gerne høre alle jeres oplevelser.

Åårrh hvor er du sød :kiss: . Tak. Jeg elsker også bare den kjole og kan slet ikke vente til jeg skal prøve den for ikke at sige den dag hvor jeg skal have den på :loveshower:

Kan godt forstå at du gerne vil vente.. du har jo tid endnu. Og der er bare så mange blandede oplevelser, så glæder mig til at høre hvor du har valgt at prøve. Hvis du er budgetbrud, kan du jo sagtens vente til udsalgene i slutningen af september. :loveflag:

Har allerede været inde i lilly og nikolaj i københavn bare for at kigge :floejt: min mor og far betaler kjolen, og vidste min mor en kjole til 7000 og det syntes hun var billigt nok, men skal da ud og kigge tilbud alligevel :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan desværre ikke dele nogen erfaring med kjoleshopping i KBH. men kan virkelig godt forstå at det kribler i dig for at komme ud og prøve… Jeg skal selv ud og prøve kjoler for første gang på fredag :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan sagtens anbefale nogle - og fraråde nogle andre :)

Men som du meget hurtigt vil finde ud af, ved bare at læse nogle få tråde her på BK, så findes der både de mest fantastiske historier og de mest forfærdelige hos ALLE brudekjoleforretninger i DK. Nu skærer jeg alle over én kam, hvilket man selvfølgelig ikke kan gøre 100%, og jeg kan da også selv lige komme på et par undtagelser (som fx der hvor jeg har købt min, som jeg faktisk aldrig har hørt nogle skrive dårligt om), men min pointe er bare.. Lad dig ikke nødvendigvis "skræmme" af fx min super dårlige oplevelse hos brudekjoleforretning "X" når en anden brud helt sikkert har fået en fantastisk betjening der og fandt sin drømmekjole.

Vi kan diskutere hvor kedeligt det er, at serviceniveauet og vi pigers oplevelser svinger SÅ meget, men faktum er bare at du kan høre de værste historier om Nicolai/Casa Lezar/Lilly osv. men du kan altså finde mange historier om hvor søøøøøde de bare er/har de bedste hjælpere osv.

Måske dette indlæg ikke hjælper dig så meget igen, men mit råd vil bare være at undersøge hvilket budget/type kjole som hver kjoleforretning kan matche og booke tider derefter :) For mig selv betød det fx noget at de havde plus sizes, og måske går du efter vintage-kjoler? Så er det måske Casa Lezar eller CPH Bridal du skal i. Der skal du så måske også have et lidt større budget end i Lilly osv. osv. Der er mange faktorer der spiller ind :)

Håber du får nogle gode oplevelser og at du finde din drømmekjole!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan sagtens anbefale nogle - og fraråde nogle andre :)

Men som du meget hurtigt vil finde ud af, ved bare at læse nogle få tråde her på BK, så findes der både de mest fantastiske historier og de mest forfærdelige hos ALLE brudekjoleforretninger i DK. Nu skærer jeg alle over én kam, hvilket man selvfølgelig ikke kan gøre 100%, og jeg kan da også selv lige komme på et par undtagelser (som fx der hvor jeg har købt min, som jeg faktisk aldrig har hørt nogle skrive dårligt om), men min pointe er bare.. Lad dig ikke nødvendigvis "skræmme" af fx min super dårlige oplevelse hos brudekjoleforretning "X" når en anden brud helt sikkert har fået en fantastisk betjening der og fandt sin drømmekjole.

Vi kan diskutere hvor kedeligt det er, at serviceniveauet og vi pigers oplevelser svinger SÅ meget, men faktum er bare at du kan høre de værste historier om Nicolai/Casa Lezar/Lilly osv. men du kan altså finde mange historier om hvor søøøøøde de bare er/har de bedste hjælpere osv.

Måske dette indlæg ikke hjælper dig så meget igen, men mit råd vil bare være at undersøge hvilket budget/type kjole som hver kjoleforretning kan matche og booke tider derefter :) For mig selv betød det fx noget at de havde plus sizes, og måske går du efter vintage-kjoler? Så er det måske Casa Lezar eller CPH Bridal du skal i. Der skal du så måske også have et lidt større budget end i Lilly osv. osv. Der er mange faktorer der spiller ind :)

Håber du får nogle gode oplevelser og at du finde din drømmekjole!

Vil da lige tilslutte mig det Cricht skriver. Det er faktisk et rigtig godt svar. Som udgangspunkt tror jeg at alle forretninger gør deres bedste, men uanset hvad kan det nok ikke undgåes at der engang imellem er nogen som går derfra med en dårlig oplevelse.

Som Cricht skriver tror jeg der er andre parametre som det er bedre at gå efter som fx specielle størrelser, stil og pris...

Jeg købte min til lagersalg hos Lilly i Vejle. Den afgørende faktor var prisen. Alle brudekjoler til 1500 kr. Endte med at bruge knap 2800 for kjole, skørt, slør, kam og taske...

Redigeret af Malu82
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det Cricht skriver er meget rigtigt :wink: Havde selv en dårlig oplevelse i Bridefashion i Virum, men var der også en dag med udsalg og det var første gang, jeg var ude og prøve kjoler og anede ikke hvad jeg ville have. Den kombi vil jeg fraråde. Har læst om mange andre, der har haft en rigtig god oplevelse der.

Jeg havde en virkelig god oplevelse i casa lezar, hvor jeg bare kom forbi uden at have bestilt tid (det var også midt på dagen en hverdag, så der var ikke andre i butikken). Dog synes jeg det var fjollet, at jeg hverken måtte få designer eller størrelse på kjolen at vide, og at man ikke måtte tage billeder (det var det samme i Bridefashion). Det gjorde, at jeg ikke rigtig følte mig tryg ved at købe en kjole. Det gør alligevel en stor forskel at se sig selv på billeder i stedet for i et spejl.

Hos cph bridal var min oplevelse lidt blandet. De var sådan set søde nok, men heller ikke her måtte man tage billeder (selvom jeg godt måtte vide hvilket mærke kjolen var fra) og de var ligeglade med budget. De lovede mig, at hvis jeg faldt for en, der var for dyr, skulle de nok kunne finde en lignende inden for mit budget... Meeeen det tror jeg nu altså havde været lidt tamt - meningen var jo nok nærmere at man skulle føle sig fristet til at gå over sit budget. Desuden ville de gerne have, at man fik rettet kjolen til i deres eget skrædderi, selvom jeg senere erfarede, at nogle af kjolerne kan bestilles hjem præcis efter ens mål.

Det fik jeg nemlig at vide fra Celina Christensen i Roskilde, der forhandler flere af de samme mærker (flere tusinde kroner billigere). Det var nok det aller bedste sted vi var. Hun er vildt sød, der var disket op med chokolade og frisk frugt, og vi måtte GERNE tage billeder!

Jeg endte med at købe min kjole fra Rikke Gudnitz. Det var også en virkelig god oplevelse. Jeg kunne ikke finde en, der havde alt det, jeg gerne ville have, men hun læste fuldstændig mine tanker og endte med at sy mig min drømmekjole. Vi måtte tage alle de billeder vi ville og jeg var forbi mange gange til prøvninger/tilretninger og der blev lyttet til alle mine tvivl og bekymringer (synes det var en lidt hård proces at sige ja til en kjole, der mest var en tegning på et stykke papir, men resultatet blev tusinde gange bedre end jeg havde drømt om!!)

Tror jeg hellere vil give dig lidt gode råd til kjoleprøvningen :wink:

Lad være med at tage på udsalg som det første. Det er en god ide at have en ide om, hvad man leder efter inden man går på udsalg, så man ikke i stress og jag og frygt for at andre køber den kjole, man bedst kan lide, kommer til at tage en forhastet beslutning. Der vil typisk heller ikke være sat lige så meget tid af til en, når det er udsalg.

Uanset hvor vild du er med en kjole, så sov på det! Det er nemt at blive revet med, når man står i de flotte kjoler og alle siger Ihh og åååhhh, men synes man læser om mange, der kommer hjem og med det samme får ondt i maven over, at alligevel tog en helt forkert beslutning (mig selv inklusiv. Købte en kjole jeg fortød og endte med at miste depositummet). Og prøv gerne i flere butikker, før du besluttet dig.

Tag gerne et sted hen, hvor du må tage billeder! Det er så rart at kigge på, når man kommet hjem og hvis man bliver i tvivl. Oplever f.eks også hos Bridefashion at de havde et spejl, der gjorde en meget tyndere og højere!! Jeg troede jo bare, at det var kjolen, der fik mig til at se fantastisk ud, men et billede min veninde tog i smug, viste noget helt andet. Og mine veninder prøvede selv at stå foran spejlet og var rimelig enige om, at de på magisk vis så havde tabt sig 10kg siden de stod foran deres eget spejl.

Og så lyt til din mavefornemmelse...!

Held og lykke med det :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er enig med AS2014: Dårlig oplevelse i Bride Fashion Virum, dejlig oplevelse i Casa Lezar. (Har lavet en langt indlæg om alle mine brudeforretning-oplevelser, da jeg ikke ønsker andre skal udsættes for det samme).

Men vil stadig allerhelst råde dig til at kigge forbi Karim Design - du kan kun blive positivt overrasket. Du får det lige som du vil, til en overraskende god pris.

Rigtig meget held og lykke med kjole-shopping - nyd det 😄

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har kun været i tre butikker.

Caza Lezar: udover at ekspedienten lignede en der kom direkte fra en druktur, så var det egentlig en udmærket oplevelse, da hun nærmest kunne læse mine tanker, og fandt noget jeg aldrig selv havde drømt om, men som bare var det rigtige:) min veninde derimod havde en dårlig oplevelse, da hun var med. Hun følte, at ekspedienten slet ikke gad høre på hende.

Celina Christensen: sød pige, fandt min drømmekjole (troede jeg), som hun så ikke kunne få hjem, da det åbenbart var en udgået model. Ikke særlig fedt. Hun vidste heller ikke hvad kjolen kostede, da jeg var der. Stor skuffelse. Hun burde have tjek på, hvad der kan fås hjem og hvad der ikke kan. Personligt vil jeg ikke have et prøveeksemplar.

CPH Bride: uden tvivl har de kæmpe erfaring. Jeg blev ekspederet af syersken, hun er lidt svær at forstå, men virkelig sød. Her fandt jeg så min nye kjole efter skuffelsen som Celina. Ejeren Claus forsikrede mig om, at de nok skulle finde noget bedre til mig. Jeg er vild med tanken om, at de har eget skrædderi, og den erfaring de har med brudekjoler, gør mig tryg. Jeg venter spændt på at få den hjem:) jeg købte kjolen uden at være hjemme og tænke over det. Udslaget var nok at Claus pludselig kiggede på mig og siger "du stråler i den kjole! - det gjorde du ikke i nogen af de andre".

Men som de andre rigtig nok siger, så kan man være heldig og uheldig alle steder. Jeg tror også det handler meget om kemi med ekspedienten.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg satte mine fødder i en brudebutik, Casa Lezar, for første gang i går. Det var en super oplevelse og jeg endte faktisk med at købe den første kjole jeg prøvede. Slet ikke hvad jeg havde regnet med! Jeg troede at jeg skulle igennem mange flere butikker. Så det var en rigtig god oplevelse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som flere nævner er oplevelse så forskellig fra person til person. Jeg havde en forfærdigede oplevelse i Nicolai og fortryder at jeg ikke bare gik. Casa Lezar og Rikke Gudnitz kan jeg kun anbefale. Det bedste sted jeg har været var dog i Århus hos Kennedys. Der var helhedsoplevelsen bare i top selvom jeg ikke købte min kjole der

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg købte min kjole hos lykke-brudekjoler (ballerup). Hun var rigtig god til at komme med forslag der passede til mig og som så virkelig godt ud.
Jeg havde en fin oplevelse første gang jeg var derude. Jeg ringede en af de efterfølgende dage og købte BRUDEKJOLEN! - behandlingen bliver egentlig bedre og bedre for hver gang jeg er der.
Jeg synes hun er meget personlig og kan huske mig hver gang jeg kommer. - Det er virkelig god behandling. Min brudekjole hænger fortsat hos hende, da jeg ikke har noget sted at opbevare den. Jeg er altid velkommen hvis jeg vil prøve den eller der er det mindste. Jeg var fx lige ude og prøve den i lørdags, da jeg var i tvivl om skoene jeg havde købt til passede.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer