Metteaarhus

En hver kommende bruds mareridt - "Alt til bruden" i Dybvad - Don

20 indlæg i dette emne

Lørdag d. 7.2.2015 besøgte jeg butik "Alt til bruden" i Dybvad i nordjylland. Butikken har eksisteret i over 30 år og flere familiemedlemmer og bekendte har fundet deres drømmekjole her. Så jeg var fuld af forventningsfuld og ved godt mod, men kom ud af butikken med en oplevelse jeg ikke vil ønske skal overgå nogen anden!

Kort og godt: Jeg endte med at købe en kjole efter halvanden times prøvning. Jeg oplevede ejeren, Janne, pressede på for at jeg skulle tage en beslutning og sagde bl.a. "hvis ikke du kan lide denne kjole finder du ingen andre som passer til din beskrivelse". Jeg følte mig dermed overbevist om, at jeg havde truffet den rigtige beslutning. Jeg fik at vide, at jeg skulle betale 3000 kr. som acontobeløb og de resterende penge skulle betales når den skulle ligges ind i juli. Vi forlod butikken lørdag kl. 13 og søndag kl. 7 vågnede jeg og tvivlen var ikke til at fortrænge!! Jeg måtte prøve den kjole igen og Janne lod mig komme forbi igen søndag kl 10. Her blev det klart for mig, at jeg havde truffet en forkert beslutning. Jeg følte mig ikke godt tilpas i kjolen! Janne blev sur og frustreret over, at jeg ønskede at prøve flere kjoler igen - hun beskyldte mig endda for at jeg nu havde skræmt de næste kunder væk da jeg tog længere tid end beregnet. Mine tårer var ikke til at holde tilbage. Og her stod jeg så, i en brudekjole jeg havde købt en del af, men ulykkelig og havde allermest lyst til at løbe ud af butikken og aldrig komme tilbage. Janne var ikke til at stikke i, købet kunne ikke annulleres og hun sagde endda "Jeg fornemmede godt du ikke havde lyst til at købe kjole i går". Her fik jeg endnu en fornemmelse af dårlig service - hvorfor havde hun ikke fortalt mig, at jeg virkede usikker og jeg burde sove på det??

Jeg har siden via nordjysk sund fornuft og dialog forsøgt at forhandle med Janne. Jeg er villig til at betale for den tid hun har brugt på mig eller at bytte min vare til sko eller andet. Selv min advokats brev til butikken har ikke ændret Jannes holdning.Handlen kan ikke annulleres!! Jeg er bitter og ærgerligt og har nu valgt at miste de 3000 kr, som jeg reelt absolut ingenting har fået for, for jeg vil ikke stå i en kjole jeg ikke bryder mig om og som er forbundet med ene dårlige oplevelser. Men hvordan kan en virksomhed efter så mange års succes pludselig går i så små sko når man kommer under et døgn efter og står med tårer i øjnene? Det er mig en gåde. Endda siger Janne at hun er kan ikke gøre alle glade og hun er derfor ligeglad med hvis jeg ikke anbefaler "Alt til bruden" til andre. Men det må da være løgn. Derfor - DEL DEL DEL DEL denne status:-)

PS. jeg har fundet den helt perfekte kjole som jeg vil bære med stolthed og glæde når jeg siger ja til min Jesper til august! Mine varmeste anbefalinger går til ÆRLIGE, PROFESSIONELLE OG DYGTIGE Ellen Høilund som i bogstaveligste forstand har taget imod mig med åbne arme.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv for en ærgerlig oplevelse, du har haft dig. Det er slet ikke fair, at hun ikke vil lade handlen gå tilbage, når du "kun" har betalt et acontobeløb. Har du overvejet at skrive til forbrugerombudsmanden? Ved godt det tager lang tid, men jeg synes nu alligevel at 3.000 kr. er mange penge..

Er glad for, at du har fundet den perfekte kjole et andet sted, hvor de har bedre service. Du ønskes lige et rigtigt godt og uforglemmeligt bryllup, selvom det først er i august. Kan se du skal giftes 3 uger før mig :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Ja det er vildt ærgerligt. Ønsker Ingen andre skal opleve noget lignende! Vi har besluttet at forbrugerombudsmanden er for dyrt og for besværligt i forhold til at der måske kan gå et år før sagen kommer for og at der sikkert ikke er meget at komme efter når købeloven er overholdt. Så det er bare ærgerligt!! Det er nogle sure penge at give afkald på, men jeg må desværre glemme dem! den dag kommer kun en gang og det skal føles rigtigt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

øøv en oplevelse, det gav mig helt ondt i maven over at du skulle igennem sådan en ubehagelig behandling, og tænker bare hvis hun allerede kunne mærke din usikkerhed inden hun prakkede dig kjolen så, så ja ved jeg dælme ikke hva jeg skal sige til det er bare så en ærgerlig service :pokey::shooter: og surt at du ikke kan få dine penge tilbage, er virkelig ked af det på dine vegne at du havde sådan en oplevelse.

Men er derfor mere glad for at læse at du har fundet en fantastisk kjole som du med stolthed kan gå op til din mand i til august :loveshower::loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da helt op... jeg kunne komme med mange grimme ord til den opførelse, hun vælger at lægge. Hvad er det for noget med at handlen ikke kan gå tilbage? Du har ret til fortrydelse... gælder fortrydelsesretten ikke i dette tilfælde, da kjolen jo overhovedet ikke er endeligt betalt eller lagt op eller syet om eller noget??

Hun er da bare en øv person som man seriøst håber andre holder sig fra.

Øv du fik så dårlig en oplevelse, men er glad for at høre du trods alt fandt din drømmekjole. :cheerleader3:

3000 kr er øv-penge at miste, men kan på en måde godt forstå din holdning. Det er nu en trist oplevelse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er desværre ikke noget der hedder fortrydelsesret i fysiske butikker. Det er kun ved e-handel.. At de fleste butikker så alligevel har det, er kun god service fra deres side :)

Syns virkelig det er ærgeligt at du har skulle have så dårlig en oplevelse. Men godt du har fundet den rigtige kjole..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, som uddannet jurist vil jeg også sige, at du lige så godt kan spare besværet med Forbrugerombudsmanden. Du har ingen fortrydelsesret. Man har som udgangspunkt kun fortrydelsesret som forbruger ved e-handel. Ellers skal det være hvis butikken tilbyder dét eller en form for bytteret (men det lyder ikke sådan).

Nu har du godt nok haft det tunge skyts indover med en advokat, men ellers ville hun måske have givet dig et tilgodebevis i stedet?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres kommentarer. Håber i vil dele budskabet så ingen andre får samme oplevelse!! Som jeg tror jeg skrev prøvede jeg først med almindelig sund fornuft og dialog men da det ikke virkede skrev min advokat et brev. Her kunne han blot referer til almindelig kundeservice da købeloven desværre er overholdt.

Måske brudebranchen er presset, men da jeg går kl 13 lørdag og kommer igen kl 8 søndag har jeg reelt fortrudt købet lige med det samme. Så hun kunne jo sælge kjolen til en anden lige med det samme. Fair nok det koster noget men jeg har jo fået absolut ingenting for de 3000kr. Øv øv øv

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helt enig. Én ting er juraen. Noget andet er servicen. Hun har næppe igangsat nogle arbejder fra lørdag til søndag som kunne påføre hende et tab ved at lade handlen gå tilbage. Nu får hun så badwill i stedet. Selvom jeg ikke bryder mig om trustpilot da det kan være meget subjektivt og det kun er én part der kommer til orde, så kunne det være en mulighed. . :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helt ærlig fik ondt i maven og den manglende. Bedre blev det ikke da jeg læste at hun presser dig, og næste dag siger at hun kunne fornemme at du ikke ville købe den. Rigtig dårlig kundeservice.

Rart at vide at man ikke skal sende venner og bekendte derop.

Desværre skal vi nogle gange betale nogle dyre lærepenge og det var så din tur nu. Godt at du så har fundet din drømmekjole og er helt sikker denne gang.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også hørt både meget godt med såsandeligt også meget skidt om "Alt til bruden" i Dybvad.

Min søster fik at vide deroppe at hun skulle jo nok tabe en 10-15 kg inden der var nogen kjole der ville sidde pænt på hende :shooter:

Det er nok ikke lige det man har brug for at høre, når man står der og gerne vil ligne en smuk prinsesse. :c166:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også hørt både meget godt med såsandeligt også meget skidt om "Alt til bruden" i Dybvad.

Min søster fik at vide deroppe at hun skulle jo nok tabe en 10-15 kg inden der var nogen kjole der ville sidde pænt på hende :shooter:

Det er nok ikke lige det man har brug for at høre, når man står der og gerne vil ligne en smuk prinsesse. :c166:

Ej jeg er helt i chok! Det siger man bare ikke til folk :o:o:o

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min søster havde også nogle forfærdelige oplevelser i den butik for 2 år siden, og derfor ville jeg under ingen omstændigheder derned da det blev min tur. Mage til dårlig og uforskammet service skal man lede længe efter.

Min varmeste anbefaling går til Holmenlund brudebutik istedetfor.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også hørt både meget godt med såsandeligt også meget skidt om "Alt til bruden" i Dybvad.

Min søster fik at vide deroppe at hun skulle jo nok tabe en 10-15 kg inden der var nogen kjole der ville sidde pænt på hende :shooter:

Det er nok ikke lige det man har brug for at høre, når man står der og gerne vil ligne en smuk prinsesse. :c166:

Ej jeg er helt i chok! Det siger man bare ikke til folk :o:o:o

Narjh det vil jeg heller ikke mene at man siger :o

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min søster havde også nogle forfærdelige oplevelser i den butik for 2 år siden, og derfor ville jeg under ingen omstændigheder derned da det blev min tur. Mage til dårlig og uforskammet service skal man lede længe efter.

Min varmeste anbefaling går til Holmenlund brudebutik istedetfor.

Jeg er helt enig i begge dele :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har i dag købt min brudekjole i Alt til bruden og må sige, at jeg slet ikke genkender beskrivelsen. Butikken har skiftet ejer sidste år, og den nye ejer Jette er yderst professionel, venlig og imødekommende. Jeg har haft den bedste oplevelse og vil varmt anbefale hende til alle andre. Butikken er fyldt med de fineste kjoler i god kvalitet og fortjener bestemt et besøg :-) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer