christinaj86

Er der nogle der har erfaring med udendørs kirkelig vielse?

7 posts in this topic

Annonce ♥

Der burde ikke skulle godkendelse til fra hverken kommune eller stift.

Det, som du skal være opmærksom på, er, om der skal organist og sangere med, for så skal der højst sandsynligt bruges strøm til elklaver.

Men hvis jeg var dig, så ville tage kontakt til præsten og høre, hvad du skal være opmærksom på - vedkommende har prøvet at holde om ikke andet så i hvert fald gudstjenester udendørs :)

0

Vi skal vies uden dørs.

Her er mailen fra vores præst

> From: Præsten

> Subject: Vedr vielse 060615

>

> Hej Gom (og Brud). Tak for snakken, jeg sender følgende vejledninger - og dertil også biskoppernes vejledning, som jeg fik kopieret over fra stiftets hjemmeside. Når jeg har hørt fra jer og I kan garantere, at I kan opfylde betingelserne for at vielsen kan foregå uden for kirkerummet, skal jeg søge biskoppen om tilladelse til at vielsen kan finde sted, som I ønsker det. Mvh sogne præsten (tlf. Xxxxxx / xxxxxxxx)

>

> Det skal pointeres, at det er et kirkebryllup - blot på en grøn plet! Som udgangspunkt taler vi om vielse lørdag den 6. juni 2015 kl. 16.00 på Aftale sted- med mindre noget taler imod stedet!

>

> Der er nogle rent praktiske ting, I skal sørge for, for at handlingen kan foregå med "ro og værdighed", som biskoppen formulerer det.

>

> I skal skrive (gerne en mail) til mig, hvorfor I gerne vil giftes dér!

>

> Og I skal sørge for følgende:

>

> Finde ud af, hvor præst/brudepar skal stå

> Man skal kunne høre, hvad der bliver sagt (mikrofon osv)

> Der skal synges 3-4 salmer fra salmebogen - alternativt et sangark, så I ikke skal transportere salmebøgerne

> Musik ( der er ikke organist med)

> Bord som alterbord - med hvid dug

> Skamler, som de kan knæle ved

> Sørge for overdække - evt pavillon - i tilfælde af stegende sol eller øsende regn

> Sørge for at indhente de fornødne godkendelser hos stedets ejer eller hos den pågældende politimyndighed.

> Hvor skal brudeparret sidde - skal gæsterne stå.

> Finde ud af, om I vil have pyntet og/eller andet.

>

> Vigtigt: En plan B: Et alternativ, hvis det styrter ned eller er uvejr og vi ikke kan være der

Håber du bliver kloger.

Edited by hansen og jensen
0

Annonce ♥

Jeg har fotograferet ved en udendørs præste-vielse og der gik præsten meget op i biskoppernes vejledning og at skulle dokumentere bagefter at det var foregået på rette vis bla. ved at der SKULLE være et "alterbord" med hvid dug, lys og bibelen og det skulle være som en kirkelig handling altså der skulle siges de forskellige bønner mm.

Jeg ville tjekke med præsten for at være sikker :)

0