123klar

Juice dispenser

15 indlæg i dette emne

Jeg har købt to dispensere, som vi skal bruge til noget frisk og koldt alkoholfri drikkelse til receptionenen. Jeg mangler lidt inspiration til opskrifter på juice/lemonade som vil være godt.

Regner med den ene skal indeholde en citrus lemonade med citronskiver i (som den på billedet). Så kunne det være fint hvis den anden var lidt farverig, og havde en helt anden smag.

Nogen der har gode forslag?

post-45712-0-74428600-1428647722_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde hjemmelavet klassisk lemonade i en og hjemmelavet hyldeblomstsaft i den anden, det var et kæmpe hit og selvom jeg havde lavet rigtigt meget var der kun en enkelt pose hyldeblomstsaft tilbage og ingen lemonade, til gengæld blev der ikke drukket særligt meget sodavand, det gad folk ikke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hyldeblomstsaft er også altid et hit her.

Opbevarede du det i poser?

Ja jeg lavede faktisk koncentrat af lemonaden og frøs det ned og så blev det fortyndet med vand på dagen, lavede en prøve først og det fungerede så fint, det smager helt som det skal og så skal man ikke stå og presse citrusfrugter dagen før hvor der er så meget andet....

Det var svigermor der stod for hyldeblomstsaften og den lavede hun også som koncentrat og frøs ned... På dagen betød det også at de to unge damer der hjalp os med receptionen bare skulle putte en kæmpe "isterning" og koldt vand i dispenserne når de kom og så lige rører rundt med en grydeske... Så var det iskoldt og lækkert når vi var færdige med vielsen og vi slap for en masse isterninger der fortynder.... Jeg frøs også citron og lime skiver ned som de puttede i, så fungerede de som ekstra afkøling

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det lyder godtnok også lækkert. Er det noget du har en opskrift på?

Har også set det fif at man kan lægge et par rødbede skiver i sin citrus lemonade nogle minutter, så får den en flot pink farve - bare for at give lidt til det visuelle også☺

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 3, der skal fyldes med hjemmelavet hyldeblomstsaft, mojito og ginger g&t. Jeg laver isterninger af den opblandede drik (minus alkohol), sådan at koncentrationen er den samme hele dagen/aftenen.

Husk, at hvis der er brus i det, der kommes i tanken, må den ikke lukkes til! Det skaber undertryk, og kan forsage noget voldsomt sprøjteri :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det lyder godtnok også lækkert. Er det noget du har en opskrift på?

Har også set det fif at man kan lægge et par rødbede skiver i sin citrus lemonade nogle minutter, så får den en flot pink farve - bare for at give lidt til det visuelle også☺

Ja har opskrift på det , bare sig til så skal jeg nok sæt den ind

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hyldeblomstsaft er også altid et hit her.

Opbevarede du det i poser?

Ja jeg lavede faktisk koncentrat af lemonaden og frøs det ned og så blev det fortyndet med vand på dagen, lavede en prøve først og det fungerede så fint, det smager helt som det skal og så skal man ikke stå og presse citrusfrugter dagen før hvor der er så meget andet....

Det var svigermor der stod for hyldeblomstsaften og den lavede hun også som koncentrat og frøs ned... På dagen betød det også at de to unge damer der hjalp os med receptionen bare skulle putte en kæmpe "isterning" og koldt vand i dispenserne når de kom og så lige rører rundt med en grydeske... Så var det iskoldt og lækkert når vi var færdige med vielsen og vi slap for en masse isterninger der fortynder.... Jeg frøs også citron og lime skiver ned som de puttede i, så fungerede de som ekstra afkøling

Mmh der lyder lækkert 😊har du mon en opskrift? 😉

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lemonade med Jordbær og blåbær

3 dl sukker

3 dl vand

400 g Jordbær

100 g Blåbær

4 stk. lime

3 stk. citroner

Simpel sirup ved at koge sukker og vand til sukkeret er opløst, afkøl siruppen. Blend Jordbær og blåbær sammen med en halv dl. vand, så det bliver en fin pure. Pres citroner og lime, så du har ca. 1 dl citrussaft. Bland sirup, pure og citrussaft i en kande. Sæt lemonaden på køl, der er ca en liter. Inden servering kan den blandes med iskold vand, forsigtigt så den ikke bliver for tynd

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg frøs også citron og lime skiver ned som de puttede i, så fungerede de som ekstra afkøling

Vindruer kan også fryses og bruges på samme måde, som ekstra afkøling :)

Og hvis du køber de blå druer, så har du også dér lidt farve :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer