Chris27

Dårlige nerver, skal ændres til glæde.

18 posts in this topic

NU er nedtællingen for alvor gået igang og der er ikke mere end 8 dage til vores store dag og min nerver sidder ude på tøjet.

Har vi nu styr på det hele, kan jeg slippe kontrollen på dagen og huske at nyde det hele.

Jeg er lidt af en kontrol freak og tænker mere på hvordan andre har det, frem for mig selv. Det har jeg altid gjort og er så bange for at jeg ikke kan slippe det og nyde. Har netop lavet en kørerseddel til serverings personalet og det har da skabt lidt ro.

Men har i nogen gode råd. Vil så gerne have udskiftet nerverne med glæde og ro ;-)

Håber solen er ligeså meget fremme om 8 dage som idag, det vil være en god start :)

God weekend.

Hilsen Christina

0

Annonce ♥

Jeg er også kontrolfreak og kan sagtens fise rundt og servicere gæster og selv glemme at spise osv... Men jeg siger dig, at på dagen så var nerverne pist væk til trods for at jeg sad kl 6 om morgenen og lavede de sidste bordhæfter og favourposer (vi havde kæmpe vandskade 2 uger før brylluppet der forsinkede min planlægning noget).... Jeg aftalte med mig selv at når alt kom til alt var det for sent at ændre noget der og så måtte det hele bare spille.... Hvilket det jo også gjorde... Vi stod selv for receptionen og jeg havde hyret to af min lillesøsters veninder til at hjælpe til, selvom det var første gang de prøvede sådan noget så klarede de det bare så fantastisk, aftalte med dem at hvis der var nogen spørgsmål så skulle de enten selv tage den bedste beslutning eller spørge min mor og det gjorde at jeg slet ikke skulle tage stilling til noget som helst og bare nyde dagen og gæsterne.... Om aftenen holdt vi festen på hotel og tjenerne fortjener altså et kæmpe knus for de var super skarpe og igen... Ingen spørgsmål til mig... Det eneste vi som brudepar skulle tage aktivt stilling til hele dagen var om hvornår vi skulle have natmad... Absolut til at overkomme.... Så mit råd er at slappe af og uddelegere... Giv hovedansvaret til en du stoler på og hvis der er småting som ikke er som du havde tænkt så sig pyt, du er med stor sandsynlighed den eneste der ved at den der dims mangler...

0

Åh hvor kan jeg godt følge dig! Har ingen gode råd, men med 6 uger til har jeg egentlig haft stress længe (og har måttet sættes op i medicin mod forhøjet blodtryk).

Jeg er SÅ nervøs for at nået skal gå galt eller at folk ikke hygger sig. Alle mulige åndssvage og irrationelle bekymringer. Vi har længe joker med at hvis alt går galt så må vi bestille 40 familipizzaer fra pizzariaet inde ved siden af ;-)

Jeg er bange for at jeg vil være ked af det og tude hele dagen fordi det kun er 5 dage før 1 års dagen for min brors død osv osv

Ja der er 1000 ting. En af mine store bekymringer er også min mave og mit blodsukker fordi jeg er gastric bypass opereret og der er ca 1.000.000 ting som får mit blodsukker til at falde med et brag.

Jeg har decideret været ude i at overveje at bede min læge om noget beroligende til dagen ;-)

Jeg håber meget på at der bare falder ro på det hele når vi når til dagen. Men frygter lidt noget aka Rikke aka rapanden som kastede op i stride strømme :-(

Håber vi alle klarer den og kan nyde vores store dag. Ingen gode råd, men masser af sympati herfra.

PS som Camilla skriver så er det godt med en toastmaster, en mor eller lignende som kan agere på jeres vejne så du kan slappe af og vide at der er styr på tingene.

0

Stort tillykke med den kommende dag "lige om lidt". Vildt at der kun er en uge til nu.. Jeg forstår godt du er nervøs, men jeg tror, som Camilla også skriver, at det er vigtigt for dig, at du for overladt ansvaret til "alle de andre". Altså at du på forhånd giver det fra dig, så du VED at de forskellige beslutninger er i trygge hænder..

Håber I får den mest fantastiske og uforglemmelige dag og stor tillykke endnu engang, hvis jeg ikke lige kommer forbi BK tættere på Jeres store dag.

0

Annonce ♥

Åhhh ja i har så ret.

Vi var til møde med præsten igår. Søde dame, men nøj vi plæst bagover til sidst. Hun spurgte om så mange ting og vi følte os virkelig dårlig forberedt. Tror alt den planlægning har sat sig, for igår begyndte jeg at skrante og idag har jeg feber og INGEN stemme. Man kan ikke sige JA uden en stemme :-(

Alle vi møder siger. I må glæde Jer så meget og i har jo ikke noget at være nervøs over, for kender vi Christina så har hun fuldstændig styr på det! Wauw. Mon ikke jeg har det. Nu kampen om at få stemmen tilbage og glæden frem. Håber begge kommer snart.

0

Puha så har vi pakket de sidste ting og det var hurtig overstået. Måske lidt for hurtigt, man er så bange for at man glemmer noget ;-)

Stemmen er bedre, men er stadig snot forkølet og hoster hele tiden. Simpelthen så irriterende :-(

Lige nu sidder vi begge med ansigt masker på og jeg skal ind med min kjole om lidt, som skal dampes. Imorgen skal vi virkelig tidligt op og på grønttorvet efter blomster også skal den ellers stå på bordopdækning osv. Wauw lørdag er den store dag. Måske det går op for mig imorgen ;-)

0

Det vigtigste er at I med jer selv ved at I har gjort alt hvad I kan for at skabe en god fest. Det giver en tryghedsfornemmelse og en fornemmelse af afslappet hed hos de fleste og det er en vigtig del. Skulle der være nogle småting eller små episoder som ikke går helt som planlagt så vil der være lidt at tænke tilbage på og grine af de næste mange år, og i virkelighedens verden vil der kunne være tale om så små detaljer at ingen udover jer selv, bemærker det. Jeg oplevede selv til et bryllup sidste lørdag at der var en del støj fra bl.a. køkkenet også under taler,men de par gæster som jeg tilfældigvis kom til at tale med om det senere på aftenen, havde ikke rigtig bemærket det. . :) Så som du selv siger din overskrift. Glem nerverne, slap helt af og nyd dagen. . :)

0

Jeg ligger også her med ondt i maven og mega nervøs/spændt for vores dag i morgen!! Lige nu kan jeg INTET huske af det præsten sagde 😳 kan slet ikke huske hvordan vielsen skulle foregå. Er min tale nu også god nok osv osv...... Og nu er det allerede i morgen, har hele tiden syntes der var masser af tid . Wow.. Men satser på godt vejr og så må resten gå sin gang 😊 god dag til dig!

0

Annonce ♥

Jeg havde det på nøjagtigt samme måde... og alt gik da ikke som en smurt maskine, men i det store billede, var det småting, som nærmest ingen (udover mig selv) lagde mærke til.

Jeg vil råde dig til, at tag den med ro (selvom det er svært) ligesom de andre også skriver. Det gør det hele meget sjovere, og det er svært at nyde dagen (som flyver væk alt for hurtigt!), hvis man tænker på hver og en lille detalje. træk vejret og tro på- at det nok skal gå det hele.

Man husker, set efter brylluppet, både det gode og det smådårlige som gode minder. Det er aldrig hundrede procent- men hey- små oopsere kan potentielt være historier man husker for altid. Fx gik jeg for hurtigt op ad gulvet under vielsen. Det har jeg ladet mig fortælle, er MEGET normalt, men jeg havde det bare så stramt over det lige 'in the moment'. Nu er det lidt blevet sådan én: hun kunne ikke vente med at være min"-fortælling, som vi griner lidt ad herhjemme... og det er pludselig noget, der er lidt sødt, fremfor en fejl.

Glæd dig- og nyd det til fulde! :)

0

Vi havde den mest fantastiske dag igår. Mine nerver forsvandt fuldstændig og med god grund. Alt flaskede sig og der kunne ikke ha været en bedre dag. Idag er vi TRÆTTE oven på kun 2 timers søvn. Men lykkelige.

0

Annonce ♥

Annonce ♥