sanderhoersted

Hvor fik I maden serveret?

6 indlæg i dette emne

Hej med jer.

Jeg søger nogle erfarne blyllupsmennesker, som enten ér blevet gift, eller som har været gæst til bryllup.

Vores Toastmaster vil gerne fordele taler, sange og andet underholdning ud, så det er pænt fordelt udover hele aftenen. (Det er lidt træls, hvis det hele kommer imellem forret og hovedret.)

Så hvornår fik I de forskellige retter serveret? Vi starter selv kl. 17 med forret, og vi spekulerer nu på, om man skal regne med hovedret kl. 18? 19:30? eller 20?

Jeg har forsøgt at finde et ca. "tidsskema" på nettet, men google finder bare en hel masse køkkener, som gerne vil sælge mad.

Så hvornår fik I mad? Og hvor mange/meget taler, sange og underholdning var der imellem?

Håber at høre fra et par stykker.

Og på forhånd tak. :-)

Mvh. Sander.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være meget forskelligt men en god tommelfingerregel er 45 min. til forret (måske en time med indslag), 1,5 time til hovedret og 1 time til dessert + en masse pauser/indslag ind i mellem hvorved man typisk rammer 4-5 timer. Det vigtigste for toastmaster er ikke så meget hvad tid indslagene kommer på men hvordan tiden ser ud når man er ved at være klar til desserten. Ellers handler det bare som du siger om at fordele det i pauserne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste er tjener og har mange bryllupper i bagagen.. Han siger at man ikke skal sætte tidspunkter på til et bryllup, for det er aldrig til at forudsige hvor lange indslagene er.. Det han anbefaler er at man ser på hvor mange indslag der er, og fordeler dem i de to pauser (forret/hovedret og hovedret/dessert). Lidt færre indslag mellem forret og hovedret, for det er der folk sidder og er sultne.. Og så tag de vigtigste først, så folk ikke sidder og gaber over gommens tale fordi man allerede har været gennem 17 taler og 10 sange ;) Det skal selvfølgelig være timet med køkkenpersonalet så de ved hvor mange indslag der er inden næste ret skal på, for så kan de følge med og time det så maden er klar når man er gennem indslagene :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Præcist .:) I nogle tilfælde kan man også komme godt afsted med at lægge et par taler ind under selve hovedretten hvis der er en naturlig pause undervejs hvor folk lige skal sunde sig. Det er så ikke alle feststeder som er lige henrykte over det, men et eller andet sted er det jo ikke deres fest men brudeparrets fest .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så tag de vigtigste først, så folk ikke sidder og gaber over gommens tale fordi man allerede har været gennem 17 taler og 10 sange ;) :)

Jeg faldt lige over ovenstående bemærkning. Husk lige talerrækkefølgen . :)

1 Brudens far (og/eller mor o.l.)

2. Gommen.

3. Forlover.

4. Brudgommens far (og/eller mor o.l)

5. Bruden

I dag oplever jeg så at den ikke nødvendigvis følges slavisk selvom det er hovedreglen.Særligt ikke hvor der er tale om sammenbragte familier og oplever da også af og til at bruden kommer på som en af de første. Typisk fordi hun så efterfølgende kan slappe af . :) Og så er der de brude som ikke holder tale (eller ikke har besluttet sig endeligt). Men at gommens tale kommer som en af de første taler er rimeligt sikkert og også forventet af folk, hvis gommen da holder tale :)

Hvad rækkefølgen af øvrige taler og indslag angår er jeg ikke enig i det der anføres her på siden om toastmasters rolle og det er heller ikke det jeg oplever rundt omkring:http://www.bryllupsklar.dk/planlaegning/toastmaster.html "Hvis der herefter er flere, der ønsker ordet, er det normalt, at familien får ordet før vennekredsen.Det samme gælder for sangene, jo tættere forfatteren er forbundet med brudeparret, jo tidligere i forløbet skal de præsenteres".

Ofte er der venner som er tættere på brudeparret end den øvrige familie og generelt bør man snarere fordele efter art. Dels for at sikre at der ikke kommer 3-4 sange i rap. Dels er der god ide i at festlige og længerevarende indslag, som eksempelvis et polterabend indslag, afvikles i forbindelse med desserten hvor stemningen typisk er løftet en del. :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer