Brud Pia

Øh den bordpaln

7 indlæg i dette emne

Nu er jeg altså meget i tvivl og håber på gode råd og ideer herinde!

Vi bliver 42 til middagen. Vi skal sidde ved 5 runde borde (10 mands størrelse).

Ved højbordet sidder vi 6 i en halvcirkel og derved er der åbent ud til gæsterne ( fordi der ikke sidder nogle over for os) tomrummet på bordet, tager blomsterdamen sig af.

Gæsterne skal derved sidde ved 4 borde, med 9 på hver. Der er 4 par og en single på hvert bord. Ikke fordi de single skal deles op, men fordi det giver mening således.

Jeg har sørget for at ammemødrene er ved hvert deres bord (børn og sittere på værelserne) - således et bord ikke er halvt ryddet pga. amning.

Min tvivl går på om jeg skal splitte parrene op ved bordene, så man ikke sidder ved siden af sin partner eller om parrene skal holdes sammen (tradition og Emma gad går jeg ikke op i)!? Der er enkelte par der nok vil se det som en udfordring (ca. 6 personer) - men der bliver serveret alkohol fra kl. 15.00, så tænker de løsner lidt op.

Min tanker omkring af splitte, er at jeg tænker snakken vil gå lidt nemmere...

Hvad tænker/ gør I? Og har I nogle ideer?

Som altid - Tak

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an på så meget. Tror du de fleste par er okay med det og vil de stadig sidde ved samme bord som deres partner eller i det mindste nogen de kender? For så kan i jo godt hvis det er det i ønsker.

Når det så er sagt så tror jeg generelt at de fleste ønsker at side hos deres partner. Jeg var selv til et famøst bryllup sidste år hvor vi kun var 4 som kendte hinanden. Vi kom til at sidde ved hver vores bord, helt alene sammen med 10 vildt fremmede mennesker. Jeg havde lyst til at løbe skrigende derfra før festen overhovedet var gået i gang. Havde jeg så bare siddet sammen med min partner eller en af de andre jeg kendte, så ville det ikke have gjort noget.

Håber det giver mening :-)

Sys i hvert fald ikke man skal splitte par bare for at gøre det. Hvis i vælger det så sørg for at de sidder med bogen de kan sammen med. Jeg kan fx ikke tåle alkohol så jeg kan ikke bruge det til at løse op. Hende jeg sad overfor rendte 90% af tiden ude hos sin baby som var bandlyst til selve festen og hende os min bordherre snakkede selv sammen det meste af festen mens ham til den anden side ignorere mig hele aftenen. At jeg så også lige havde mistet min lillebror få uger før og selv var blevet hasteopereret torsdag aften kl 22 gjorde det så heller ikke bedre...

Redigeret af Malu82
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gjorde både/og forstået på den måde at vores venneflok blev placeret lidt som det passede med bordene i forhold til hinanden, de kender hinanden rigtig godt og så er det lidt mindre vigtigt at man sidder ved siden af sin kæreste, det samme med den ældre generation af vores familier, de er vant til at blive splittet op.... Dog sad alle ved siden af, overfor eller skråt overfor deres vedhæng hvilket naturligvis giver mere mening når man har firkantede borde... Dem der på forhånd ikke kendte nogen satte vi sammen... Der er også lidt forskel på hvor ekstrovert folk er og så er det lidt nemmere at skille dem ad hvis man ved det er nogen der kan tale med alle...

Gav noget af det mening mon? Ellers må du skrive ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også i gang med at kigge på bordplan! Virkelig besværligt! Der kommer til at være 6 borde i alt, vi har 4 med 6 og 2 borde med 5. Der kommer kun til at være to børn hos os, men da de højest sandsynligt smutter fra bordet på et tidspunkt sætter vi dem på hver deres, så der ikke lige pludselig er helt tomt :D

Vi har nogle venner og noget familie, som skal have kærester med, som kun kender deres partner, og dem sætter vi selvfølgelig sammen, mens at de par som kender mere eller mindre alle andre, sætter vi sådan lidt blandet, så begge familier bliver blandet, men så man stadigvæk har nogle ved bordet som man kender.

Mine forældre blev skilt for et år siden, så der er lidt problemet med at hver side af min familie, måske vil have lidt problemer med at blive blandet. :s

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må sige at jeg også er en af dem der ville syns det var virkelig ubehageligt hvis jeg blev plantet alene sammen med nogen jeg ikke kender vildt godt.. Hvis det er med min egne søskende eller tætteste venner, så går det nok, men ellers ikke. Derudover er jeg nok af den holdning at lige præcis til et bryllup hvor der (formentlig) er en masse romantik i løbet af aftenen, vil jeg gerne sidde sammen med min kæreste og kunne tage hinanden i hånden hvis det er det man føler for..

Redigeret af kmw
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer