Winther83

Fortryder måske køb af brudekjole.

10 posts in this topic

Jeg har lidt af et problem, da jeg desværre nok har været ude i lidt for god tid med at købe min brudekjole. Der er nemlig 14 måneder til vi skal giftes😳

Men altså jeg tog ind til en butik der havde 25% på alt,og ville egentlig bare kigge. Jeg havde 2 af mine bedste veninder med derind. Og de syntes også kjolen var rigtig smuk. De var også med i beslutningen om at købe den. Jeg har altid set det som et af de største øjeblikke at skulle ud og prøve brudekjole, og har altid sagt jeg ikke vil købe den det første sted jeg kom hen,da jeg gerne vil se det store udvalg af kjoler.

Jeg købte så en kjole den første gang,og har derfor ikke mulighed for at komme ud og kigge mere. For tænk nu hvis jeg finder en jeg bedre kan lide. Jeg fik 35% på den da det var den sidste hun havde tilbage,og derfor kan den ikke byttes😩kjolen er rigtig smuk. Er bare ked af jeg ikke fik delt oplevelsen med min søster, mor og mine 3 bedste veninder som hele tiden havde været planen. Er bange for det var for hurtig en beslutning,selvom jeg da godt nok stod i kjolen i en halv time😊budgettet er ikke til en ny kjole,så jeg må nok beholde den. Men er der nogle af jer der har været ude for noget lignende,og hvad har i i så fald gjort?

Hilsen den fortvivlede.

0

Annonce ♥

Jeg har ikke prøvet nøjagtigt det samme, men jeg har selv været tankerne igennem om, at man - hvis man ellers er glad for sit valg - skal lade være med at blive ved med at lede. Det fører ikke nogen gode ting med sig andet end tvivl og fortvivlelse.

Jeg tror, du skal spørge dig selv, om du er glad for dit valg eller ej. Hvis du er, ville jeg holde op med at lede og glæde dig i stedet. Er du ikke glad, så skal du gøre noget ved det. Men overvej, om det er fordi du ikke fik delt oplevelsen med din mor og resten af følget, eller om det er fordi du ikke er glad for dit valg, at du er i tvivl. Hvis du er glad for dit valg, ville jeg glæde mig over den gode pris og lave prøvnings-afterparty med følget :-) Husk på, at de måske har en anden mening om dit valg, fordi de personligt bedre kan lide en anden stil. Derfor kan det være lige så godt at lade være med at have andres mening indover valget, medmindre de kun har dine interesser in mente. Jeg har en veninde, der fx mere var til stropløs, men hvis jeg vælger dét med min kæmpe barm, så ligner jeg en med et dæk, der hænger længere nede end det plejer. Så jeg vidste godt selv, hvad der bedre klædte mig.

Men giv endelig lyd, hvad du finder frem til :-) Jeg håber, du egentlig bare er rigtig glad for dit valg. Omvendt kan der være flere grunde til, at du stod i kjolen i en halv time. Enten var du i tvivl eller også havde du slet ikke lyst til at hoppe ud af den igen :-) Jeg hepper på det sidste!

0

Tak for jeres svar. Jeg tror det er lidt en blanding af det hele. At det måske også allerede er overstået. Jeg er en der tænker lidt for meget over tingene,og denne gang er ingen undtagelse. Jeg har lavet det såkaldte afterparty,dog kun med min svigerinde og min mor da min søster var syg den dag. Kunne godt høre på min svigerinde at den ikke faldt i hendes smag,men jeg tror hun synes den er lige mig,hvis i forstår? ;) og min mor syntes den den er rigtig flot.

Jeg kigger ikke på brudekjoler mere,men kan godt være ærgerlig over ikke at skal prøve flere. Da jeg stod i den i en halv time havde jeg ikke lyst til at tage den af ;) jeg skal nok forene mig med tanken om at den er købt. Jeg har et billede,ved bare ik hvordan man ligger det ind her. :)

0

Annonce ♥

Den der følelse af at man måske var en smule forhastet, kender jeg faktisk godt. Den stod jeg med, mens jeg stod i min kjole. Jeg er vild med min kjole. Knuselsker den, men havde alligevel den der følelse "var det virkelig det?" " skal jeg virkelig ikke prøve flere?". Men efter at have kigget på billederne 1 million gange efterhånden, så er jeg ikke så meget i tvivl om at kjolen er den rigtige, men den der følelse af at det allerede er overstået, er underlig. For jeg ville gerne have været flere steder henne, og havde også den der, hvad nu hvis jeg finder en som er pænere, men sådan kan vi så blive ved. Og så ender det med at vi har prøvet 100 kjoler uden at have fundet helt den rigtige. Så faktisk et afsnit i "say yes to the dress" hvor hun havde planlagt i lidt over et år og havde prøvet omkring 1000 kjoler. Det var helt vildt, selv de der sælgere blev overrasket, selvom det er noget som sjældent sker.

Få is i maven... find noget andet, du kan dele med din mor, søster og hvem du ellers føler, er gået glip af kjolekiggeriet. Jeg havde da også vildt dårlig samvittighed fordi mine søstre ikke var med, men når kjolen er der, hvorfor så tøve?

Hvis du stadig kan få kjolen på og bare knuselske den, så er det den rigtige :loveshower:

0

Annonce ♥

Den der følelse af at man måske var en smule forhastet, kender jeg faktisk godt. Den stod jeg med, mens jeg stod i min kjole. Jeg er vild med min kjole. Knuselsker den, men havde alligevel den der følelse "var det virkelig det?" " skal jeg virkelig ikke prøve flere?". Men efter at have kigget på billederne 1 million gange efterhånden, så er jeg ikke så meget i tvivl om at kjolen er den rigtige, men den der følelse af at det allerede er overstået, er underlig. For jeg ville gerne have været flere steder henne, og havde også den der, hvad nu hvis jeg finder en som er pænere, men sådan kan vi så blive ved. Og så ender det med at vi har prøvet 100 kjoler uden at have fundet helt den rigtige. Så faktisk et afsnit i "say yes to the dress" hvor hun havde planlagt i lidt over et år og havde prøvet omkring 1000 kjoler. Det var helt vildt, selv de der sælgere blev overrasket, selvom det er noget som sjældent sker.

Få is i maven... find noget andet, du kan dele med din mor, søster og hvem du ellers føler, er gået glip af kjolekiggeriet. Jeg havde da også vildt dårlig samvittighed fordi mine søstre ikke var med, men når kjolen er der, hvorfor så tøve?

Hvis du stadig kan få kjolen på og bare knuselske den, så er det den rigtige :loveshower:

0