Nordstjerne

Erfaringer med Jægerhuset og Aldershvile Slotspavillon?

10 posts in this topic

Hjælp søges! :loveboard:

Nogen der skal holde bryllup, eller har holdt, på et af disse steder som kan fortælle lidt mere om hvordan det var?

Sætter stor pris på ALLE inputs, vi bliver ca 45-50, kuvertpris max 1000 kr og et arrangement til kl. 3 med det hele søges.

KH Nordstjerne :balloons:

0

Annonce ♥

Vi har spillet begge steder. Dog har jeg selv kun været på Aldershvile og spille men været til receptioner m.v. ude på Jægerhuset. Jeg vil ikke direkte fraråde jer at bruge Jægerhuset men de imponerede ikke just da vi havde en mand ude og spille bryllup der. Han ankommer med sit gear til stedet i god tid. Konstaterer at der står opstillet et piano der hvor der ellers var plads til ham og spørger personalet ind til det. Jamen han kunne bare stille sit gear ude i gangen. Øh ? Jeg skal spille til middagen. Ja det kunne så ikke lade sig gøre. Derefter ringer han hjem til førerbunkeren. Det viser sig at pianisten blot var hyret af et gæstepar til at spille 2-3 numre men resultatet blev, efter konsultation med brudeparret som på det tidspunkt var ankommet, at de ikke fik musik under middagen udover disse 2-3 numre da de ikke ville såre gæsteparret. Jo han stillede vist op da de var midtvejs hvor pianisten var færdig. Noget som ikke ville være sket hvis personalet havde husket at notere at der var hyret en DJ til middagen. Vedkommende kunne bare have stillet op, lige op til de 15-20 min. han var på. Noget helt andet er så at jeg ikke syntes at de fysiske rammer er egnet til bryllupsfester.

Aldershvile er et glimrende sted men der er jo mange andre muligheder . :)

0

Tak for meget brugbart svar, - synes det virker problematisk, at stedet ikke har styr på selskabets rammer og hvad der skal ske :blush:

Kan nogen anbefale andre steder i rimelig kørselsafstand fra København, eller i området?

0

Lige i det tilfælde vil jeg give dig ret ja men hvordan det ellers forløb derude med service og betjening, hvordan maden var etc. skal jeg ikke kunne sige og derfor vil jeg som sagt heller ikke direkte fraråde stedet. Man skal altid huske på at det er mennesker der står bag og at mennesker kan fejle.

Hvis vi kigger på området så er der jo flere gode steder ude i nærheden af Dyrehavsbakken, herunder Studenterkilden, Fortunen etc. Comwell i Holte kunne også være en mulighed men kender ikke prisniveauet. Men ser vi bort fra området er der jo også Skjalm Hvide som er et meget eftertragtet sted til bryllupsfester hvor der vist nok også er overnatning med i prisen. Men måske du/I kan finde noget inspiration på vores referenceliste. Den er ikke opdateret de sidste par år. Den del afventer at vi får lavet en hel ny hjemmeside og listen er heller ikke udtryk for en vurdering af de nævnte steder. Altså en ren inspirationsliste.

0

Annonce ♥

Prøv at ring til restaurant Little Venice i Syd/Nordhavnen (er fra Sydsjælland selv, så aner ikke forskellen :tunge: , men tror det var nord)

Vi har været til bryllup der, et super flot bryllup, hvor brudeparret havde ledt længe med lys og lygte efter et sted i Kbh hvor couvert prisen var max.1000 kr. Det havde været nærmest umuligt, men Little Venice kunne klare det :cheerleader3:

Det er en restaurant på en husbåd, super flot indrettet og med super stemning. Maden var fantastisk, søde tjenere, fri bare hele natten og der var god plads til dans med live musik, kaffe på terassen mv.

Vi havde hele restauranten for os selv den dag, og det var et fantastisk bryllup!!

0

Prøv at ring til restaurant Little Venice i Syd/Nordhavnen (er fra Sydsjælland selv, så aner ikke forskellen :tunge: , men tror det var nord)

Vi har været til bryllup der, et super flot bryllup, hvor brudeparret havde ledt længe med lys og lygte efter et sted i Kbh hvor couvert prisen var max.1000 kr. Det havde været nærmest umuligt, men Little Venice kunne klare det :cheerleader3:

Det er en restaurant på en husbåd, super flot indrettet og med super stemning. Maden var fantastisk, søde tjenere, fri bare hele natten og der var god plads til dans med live musik, kaffe på terassen mv.

Vi havde hele restauranten for os selv den dag, og det var et fantastisk bryllup!!

Tak for svar, det lyder rigtig dejligt - er det sådan at de kan have skiftet navn? Kan ikke finde deres hjemmeside nogen steder :blush:

0

Har du besøgt stederne? Vi var ude og se meget steder og de ligger jo fantastisk!

Var det blevet et af de steder havde vi valgt Aldershvile. Jeg havde svært ved at se mulighederne i lokalet i Jægerhuset og havde bare en bedre fornemmelse omkring forpagteren på Aldershvile, selvom lokalerne er lidt opdelte der

0

Har du besøgt stederne? Vi var ude og se meget steder og de ligger jo fantastisk!

Var det blevet et af de steder havde vi valgt Aldershvile. Jeg havde svært ved at se mulighederne i lokalet i Jægerhuset og havde bare en bedre fornemmelse omkring forpagteren på Aldershvile, selvom lokalerne er lidt opdelte der

Nej, vi er ved at samle lidt erfaringer og informationer om mulige steder - Aldershvile skal klart have et besøg! det eneste je egentlig er lidt "i mod" er at der kan være flere selskaber samtidig, det havde jeg egentlig besluttet mig for, var et minus :lol:

0

Annonce ♥

Nej, vi er ved at samle lidt erfaringer og informationer om mulige steder - Aldershvile skal klart have et besøg! det eneste je egentlig er lidt "i mod" er at der kan være flere selskaber samtidig, det havde jeg egentlig besluttet mig for, var et minus :lol:

Det er også et minus i min bog 😄 men forpagteren fortalte at det andet selskab ikke må spille musik så jeg tænker at et bryllupselskab nok skal kunne overdøve dem👍

0

Vedr. Aldershvile så er det jo indrettet sådan at der er to selskabslokaler en suite i stueplanet og så er der også selskabslokaler oven på.Jeg kan ikke forestille mig at de har to selskaber samtidig i stueplanet, for det er lokalernes placering slet ikke egnet til i og med at de ligger klods op af hinanden. Men undersøg det for jeg har været ude for det på andre steder før, herunder at det ene selskab skulle "passere" det andet for at komme ud til toiletter, udgang m.v. Det er absolut ikke hensigtsmæssigt.

Den med at "det andet" selskab" ikke må spille musik virker lidt søgt. Hvis det ville være et problem at der blev spilet musik i begge selskaber ville det slet ikke være forsvarligt at leje begge ud til to forskellige selskaber på samme tidspunkt. På det tidspunkt hvor I har været ude og kigge har de formentlig heller ikke booket det hele ud og står de med et muligt bryllup hvor de gerne vil have musik så vil jeg gerne se den forpagter som siger nej til det. Taler vi om et andet selskab på 1. salen tvivler jeg på at I overhovedet vil bemærke det.

0