Crina

Bryllupslokaler nordsjælland

18 indlæg i dette emne

Kære alle

Jeg er sprit ny på dette forum, blev forlovet i lørdags :a1221:

Men ville høre om I kunne anbefale steder i nordsjælland/ københavn til bryllup

Er gerne ude i alle slags anbefalinger, både festlokaler hvor man selv står for mad, til en samlet pakke med overnatning.

For os gælder det om det skal være hyggeligt og maden skal være lækker :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære alle

Jeg er sprit ny på dette forum, blev forlovet i lørdags :a1221:

Men ville høre om I kunne anbefale steder i nordsjælland/ københavn til bryllup

Er gerne ude i alle slags anbefalinger, både festlokaler hvor man selv står for mad, til en samlet pakke med overnatning.

For os gælder det om det skal være hyggeligt og maden skal være lækker :wink:

Stort tillykke!

Jeg kan kun komme med input til pakkeløsninger men du er velkomme til at kigge forbi min tråd for inspiration til steder.

God fornøjelse!

Redigeret af Dorte FR
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke :loveshower: .

Hvor er det dejligt for jer.

Du bliver dybt afhængig af dette forum det er jeg sikker på.

Vi skal holde vores fest og reception på smukke nødebo kro. Der står man for det hele selv men lejer lokalerne af dem. Det er de smukkeste lokaler med udsigt ud over esrum sø. Vi er så glad for vores valg af sted :7himmel: . Det er et så fint sted, meget finere end på deres hjemmeside og det skal ses. Man kan leje lokale til mindre selskaber men også til store fester med op til 120 gæster.

Held og lykke.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget sjovt. Så kun lige de første par indslag da min tanke faldt på Nøddebo Præstegård (når vi taler om steder hvor man kun lejer lokalerne). Har spillet flere bryllupsfester m.v. og det er et glimrende sted til en bryllupsfest og noget lidt andet end et typisk forsamlingshus. Det er ikke topmoderne og for nogle kan det ved første øjekast virke lidt "slidt" men det indtryk glemmer man hurtigt.

Men Nordsjælland (hvor vi selv er fra) er jo et vidt begreb. Ikke mindst på grund af motorvejs-systemet som er meget retningsbestemt.


Jeg kunne sagtens pege på ovenstående, Odd Fellow i Frederikssund, Højstrupgaard i Helsingør, Havartigården i Holte og en masse andre steder - ja der ligger jo flere på vores referenceliste - men det bliver nemt uoverskueligt for jer. Så måske I skulle prøve at pejle jer ind på hvor i Nordsjælland I gerne vil holde festen, hvis I ikke allerede har gjort det og så konkretisere det lidt mere.

Nu skriver du eksempelvis Nordsjælland/København. Så taler vi nok ikke Helsingør .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke sige nok gode ord om Helenekilde Badehotel. Der holdt vi vores bryllup forrige år og det var simpelthen fantastisk... Vi lejede hele stedet for en weekend, og det var simpelthen den fineste oplevelse.

Maden var perfekt, og de klarede simpelthen alt, så vi intet skulle gøre, alt var bare gjort... Det var sådan en fantastisk oplevelse - og så gør det jo bare lige det ekstra at stedet er så smukt og udsigten ikke fås bedre..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Helenekilde Badehotel som ligger i Tisvildeleje kan jeg også kun sige god for. Vi har spillet mange fester deroppe. Bestemt ikke en ulempe at man kender receptionisten deroppe og at hun har oplevet os som gæst til flere fester .:) Jeg har så i ovenstående primært fokuseret på de steder hvor man selv står for alt andet end lokaler. Når vi taler om feststedsløsninger er der nemlig endnu flere løsninger at vælge imellem. .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det handler måske om plads .:) Jeg har én gang oplevet at blive proppet ind i et mikrohjørne. En fra personalet siger så på et tidspunkt til mig at han slet ikke kunne se hvad jeg skulle der. Jeg sagde blot at jeg til gengæld undrede mig over hvordan de kunne komme 80 personer ind i et lokale som var godkendt til 60 .:) Når det så er sagt har vi lavet andre fester deroppe hvor det hele bare har spillet. Men jeg tror det er et pladsproblem. Der er rigtig mange steder som slet ikke er egnet til egentlige bands. Men har I prøvet at tale med dem om en solomusiker, en duo, eller måske en trio .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det handler måske om plads . :) Jeg har én gang oplevet at blive proppet ind i et mikrohjørne. En fra personalet siger så på et tidspunkt til mig at han slet ikke kunne se hvad jeg skulle der. Jeg sagde blot at jeg til gengæld undrede mig over hvordan de kunne komme 80 personer ind i et lokale som var godkendt til 60 . :) Når det så er sagt har vi lavet andre fester deroppe hvor det hele bare har spillet. Men jeg tror det er et pladsproblem. Der er rigtig mange steder som slet ikke er egnet til egentlige bands. Men har I prøvet at tale med dem om en solomusiker, en duo, eller måske en trio . :)

Jeg kan ikke helt gennemskue om det var et svar til mit indlæg ;) Men hvis det var - så er det ikke pga. manglende plads at der ikke må være band.

Naboen er en meget sur gammel advokat som har svoret sit liv til at gøre det surt for hotellet. Det vil sige, at der under ingen omstændigheder må være band og hvis man overtræder dette, så tilkalder han politiet som lukker festen.

Vinduerne om mod hans grund kan heller ikke åbnes.. Det skal selvfølgelig nævnes, at hotellet lå der før advokaten købte sit hus!!

Vi har dog nogle venner som holdt deres bryllup der og det var helt fantastisk og gennemført så hvis man ikke har et ønske om at have band, så vil jeg klart anbefale Hornbækhus.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var det jo . :)

Til det kan man så sige at mange bands kommer med et mindre dimensioneret lydanlæg end det som mange dj's kommer med. Faktisk undrer jeg mig af og til over hvad man byder folk når man oplever bands der kommer med 2 Behringer (discount) kasser på stativer. Det ses desværre stadig og lyder derefter :) Men det er deres/advokatens afgørelse og det er - retfærdigvis - også nemmere at tilpasse lydniveauet for en dj (eller en solomusiker) end det er når vi taler om et band med trommer. Men det at vinduer skal være lukket er noget man oplever mange steder og flere steder - særligt i beboerlokaler - er der også opsat lydalarmer. Nogle mere hidsige end andre. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okey - Han må være kommet til indenfor de "senere år". Såvel jeg selv som en af vores andre DJ's har været deroppe og brugt vores gear, men det ligger så også nogle år tilbage. .:) Det er godt nok ikke en sjov situation for hotellet. Det kan meget vel koste dem penge. I valgte jo selv et andet sted af samme årsag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære alle

Jeg er sprit ny på dette forum, blev forlovet i lørdags :a1221:

Men ville høre om I kunne anbefale steder i nordsjælland/ københavn til bryllup

Er gerne ude i alle slags anbefalinger, både festlokaler hvor man selv står for mad, til en samlet pakke med overnatning.

For os gælder det om det skal være hyggeligt og maden skal være lækker :wink:

Tillykke- det er simpelthen det dejligste!

Nordsjælland har mange fine steder.

Der er Charlottenlund Fort - restauranten der lægger der, med udsigt over vandet

Mash

Holmegaard Gods

Bernstorff Slot

Skjalm Hvide Hotel

Sauntehus slotshotel

Skodsborg Kurhotel

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt .:) Er I fra byen ? Vi bor ca. 800 meter fra Lynge Kro og har boet der i rigtig mange år men har max. spillet tre fester derovre hvorimod vi nok har spillet de første 30 på Skjalm Hvide .:) Jeg kender dog kroen og folkene bag og der går I ikke galt i byen. .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder det i Nødebohave i forsamlingshuset der.

Ville også rigtig gerne Nødebo Kro, men måtte erkende det var for dyrt.

i forsamlingshuset kostede det kun 3500 kr og der er ALT til omkring 100 mennesker!

Så det nappede vi ;o)

Vi undersøgte også Ramløse Forsamlingshus, men det ville manden ikke da hans eks blev gift med sin mand der. Hehe. Men så vidt jeg husker var det også temmelig billigt.

Håber i finder et lækkert sted der lever op til jeres forventninger.'

Eva

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer