1403

Sang for Gom

19 indlæg i dette emne

Hej Piger .. <3

Da Gom har kæmpe ønske om at jeg skal synge for ham på dagen, er jeg lidt ude i måske at opfylde det ønske.

Jeg synes bare det er super svært at finde en kærlighedssang, som ikke er særlig, eller hvor vedkommende ikke synger at han/hun kan leve både med og uden vedkommende.

Har i nogle gode ideer til sange jeg evt. kan synge for ham?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går med overvejer om at overraske både gom og gæster med at synge - håber bare jeg tør :)

Du er med News er den bedste, jeg er kommet på, men kan godt bruge andre ideer, hvis nogen kan komme med det :)

Jeg har sunget i kirken til to andres bryllupper, hvor jeg har sunget "when you hold me" med Erann DD :)

Fedt jeg ikke er den eneste med den tanke :) hehe ..

Jeg ville tage fusen på mange hvis jeg gjorde det.

Man er squ bare så skide nervøs for at det ikke bliver godt nok.

Har sunget for maaaaange mennesker før, men det er som om det her bliver mere privat. :) hehe..

Så er det pludselig grænseoverskriden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu SKAL man jo ikke nødvendigvis synge en kærlighedssang bare fordi det er et bryllup. Jeg har spillet i band i mange år og det skal selvfølgelig udnyttes, så jeg har besluttet at synge en sang, som både mig selv og H2B ser som vores sang, nemlig 30 seconds to mars - from yesterday. Og det er bestemt IKKE en kærlighedssang. Men jeg har valgt den netop fordi det er vores sang, og fordi den er pænt rocket, og så tænker jeg at han vil elske at se mig synge sådan en sang! Så den skal bare have fuld gas - det bliver så sjovt.
Hvis ikke det skulle have været den, havde jeg valgt When she loved me fra Toystory 2, igen fordi han elsker den sang, og jeg har sunget den for ham SÅ mange gange.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Erann nummeret hedder "When you hold me" ja. Det var den sang som Erann lavede til kronprinseparrets bryllup. Den såkaldte "folkegave". Jeg vil tro at den kan købes på Itunes. Den var meget brugt og ønsket til bryllupsfester da den kom frem i 2004 men i dag er min oplevelse at den - i modsætning til Du er som er en klassiker - likke efterspørges. Det giver måske bare endnu mere grund til at bruge den da det ikke er en man hører hver dag men som mange kan huske fra dengang.

Man må jo gøre op med sig selv hvad man vil med sangen og lade det være det afgørende for valget. Nogle ønsker at synge en kærlighedssang, og der kunne eksempelvis Savage Gardens Truly madly deeply, være et godt valg som en ud af mange. Men det kan også være en sang som betyder noget for parret eller relaterer sig til nogle ting de har oplevet sammen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gode råd fra alle. Tusind tak :) Jeg er nok mest ude efter en kærlighedssang og klassisk ville ikke gøre noget .. Jeg må ind og google dem alle sammen lidt og se om der er nogle jeg kan se møg selv synge.

H2B og jeg har ikke rigtig en sang hvor jeg bare lige tænker "uh, det er vores". Så det bliver for svært.

Så det er kærligheden vi satser på ..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes bare det er så fed en ide at synge for jeres H2B. Ville ønske jeg ejede en tone i livet, så jeg også kunne synge for min Hubby.

Personligt synes jeg heller ikke at det behøver være danske sange. Hvis jeg selv skulle synge, ville jeg vælge noget i stil med "1000 years" med Christina Perri, "because u loved me" med Celine Dion eller "U say it best, when u say nothing at all" med Ronan Keating

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er faktisk også den type jeg ofte selv er ude i, når en tale fra brud til gom eller omvendt lige spontant skal følges op med et passende musikstykke og jeg ikke vurderer at det bliver for "sukkersødt" til pågældende brudepar og selskab. Kunne også være Savage Garden som sagt, Shania Twain - From this moment eller Donna Lewis I love you allways forever som har et rigtig godt beat men nok er svær at synge uden musik.Det er jo også noget man skal kigge på.Bette Midlers The Rose er også helt oplagt. Jeg har faktisk oprettet en hel mappe i mit musikbibliotek kun med gamle og nye kærlighedssange til det formål og til egen inspiration til dinnermusik iøvrigt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes bare det er så fed en ide at synge for jeres H2B. Ville ønske jeg ejede en tone i livet, så jeg også kunne synge for min Hubby.

Personligt synes jeg heller ikke at det behøver være danske sange. Hvis jeg selv skulle synge, ville jeg vælge noget i stil med "1000 years" med Christina Perri, "because u loved me" med Celine Dion eller "U say it best, when u say nothing at all" med Ronan Keating

Uh, det er faktisk rigtig gode forslag :)

Jeg har selv kræftigt overvejet 1000 years. den er bare så sød .. Sangmæssigt er der dog bare en del teknisk og et par faldgrupper, især hvis jeg bliver for nervøs.. Det er det der afholder mig en lille smugle fra den. men den er simpelthen så god.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er faktisk også den type jeg ofte selv er ude i, når en tale fra brud til gom eller omvendt lige spontant skal følges op med et passende musikstykke og jeg ikke vurderer at det bliver for "sukkersødt" til pågældende brudepar og selskab. Kunne også være Savage Garden som sagt, Shania Twain - From this moment eller Donna Lewis I love you allways forever som har et rigtig godt beat men nok er svær at synge uden musik.Det er jo også noget man skal kigge på.Bette Midlers The Rose er også helt oplagt. Jeg har faktisk oprettet en hel mappe i mit musikbibliotek kun med gamle og nye kærlighedssange til det formål og til egen inspiration til dinnermusik iøvrigt :)

Savage garden kunne helt sikkert være noget.

Det er også forholdsvis nemt teknisk. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har hørt 1.000 years fremført af en gæst ved et bryllup hvor den bare sad i øjet men hun kunne så også synge. Prøvede faktisk at overtale hende til at tage ud og synge til bryllupsfester men hun skulle desværre flytte til England. Pigen havde lige været til audition på X-Factor. Den er helt sikker ekstremt svær at synge. Der er Savage Garden nok nemmere. Siger ham som bare ikke kan synge .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt 1.000 years fremført af en gæst ved et bryllup hvor den bare sad i øjet men hun kunne så også synge. Prøvede faktisk at overtale hende til at tage ud og synge til bryllupsfester men hun skulle desværre flytte til England. Pigen havde lige været til audition på X-Factor. Den er helt sikker ekstremt svær at synge. Der er Savage Garden nok nemmere. Siger ham som bare ikke kan synge . :)

Ja det er en sang der kræver en del teknik.

Jeg har heldigvis selv en smule erfaring med sang. Har taget undervisning i flere år og sunget en del steder for op imod ca. 500 mennesker. :)

Heldigvis er sang ikke helt nyt for mig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste og jeg har lidt "caledonia" som vores sang (Celtic Women synger den) - og den ville jeg personligt gerne have en til at synge til vores bryllup. Måske det er noget andet, når vi har sangen sammen.

Jeg kan rigtig god lide omkvædet: "Let me tell you that I love you, that I think about you all the time, Caledonia you call me, now I'm going home" - ganske vidst egentlig om et hjemsted, men kan også overføres til brudgommen. Jeg overvejer at bygge en tale op omkring den.

Og hvor er du sej, at du vil synge for ham! :c166:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste og jeg har lidt "caledonia" som vores sang (Celtic Women synger den) - og den ville jeg personligt gerne have en til at synge til vores bryllup. Måske det er noget andet, når vi har sangen sammen.

Jeg kan rigtig god lide omkvædet: "Let me tell you that I love you, that I think about you all the time, Caledonia you call me, now I'm going home" - ganske vidst egentlig om et hjemsted, men kan også overføres til brudgommen. Jeg overvejer at bygge en tale op omkring den.

Og hvor er du sej, at du vil synge for ham! :c166:

Ja, nu må vi se om det bliver til noget :) Hehe..

De laver altså også nogle rigtig gode sange.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer