123klar

Talerækken

4 posts in this topic

Jeg kender godt til den "officielle" talerække, men har I alle fulgt den? Eller hvordan var/bliver jeres rækkefølge?

0

Annonce ♥

Vi fulgte den bortset fra, at jeg kom på lige efter gommens tale - havde ikke lyst til at sidde og være nervøs hele middagen:) Det fungerede fint for os. Ved ikke om gæsterne tænkte noget særligt om det.

0

Vi regner med at følge den nogenlunde - bortset fra at jeg gerne vil på tidligt. Netop af samme grund, for ikke at sidde og være nervøs.

Vi har også bedt vores toastmaster om at blande sange/taler/sjove indslag lidt, så der evt. ikke kunne 3 laaange indsalg fra vennerne i træk, og derefter 3 korte sange. Så er det fint at blande lidt synes jeg :) Men man ved jo heller ikke hvor mange/få indslag der kommer, så måske giver det sig selv..

0

Det er præcist også hvad jeg oplever rundt omkring. .:) De første par indslag er næsten "stensikre". Brudens far (eller stedfortræder) og gommen men det ses ofte at bruden kommer på efterfølgende eller som en af de første. Årsagen kan man jo læse ovenfor .:) Nogle gange har bruden ikke gjort endeligt op med sig selv om hun vil holde tale eller.... Derefter er der mange som sorterer ud fra art og det er en god ide. På den måde sikrer man at der ikke kommer 3 sange oven i hinanden og gemmer længerevarende festlige indslag til desserten Både fordi stemningen på det tidspunkt er løftet en del, men også fordi der set i forhold til personale og servering ikke er yderligere opgaver vedr. middagen. Dvs. man undgår at serveringen forsinkes fordi et indslag trækker længere tid ud planlagt. Sagt med andre ord er der rimeligt vide rammer for toastmaster.

0

Annonce ♥