123klar

Ramme med små træhjerter

9 posts in this topic

Jeg faldt for en god ide på etsy. En ramme hvor gæsterne dropper små hjertet ned i, hvor de har skrevet deres navn/en lille hilsen på. Det er et godt alternativ til det efterhånden meget brugte finger print tree.

Men etsy udgaven løb op i ca 2000 så det var no go.. Forsøgte mig med en DIY udgave og er godt tilfreds med resultatet - og prisen; ca. 200 kr.

Materialer:

Små træhjerter

Ramme

Tynd skumgummi bånd

Maling

Tusch

Købte en billig ramme i Bilka. Satte en tynd kant af skumgummi rundt i kanten mellem glas og bagstykke. Dette skumgummi (eller hvad andet alternativ man kan finde) skal være den samme tykkelse som hjerterne. Det er vigtigt, for at undgå at hjerterne kommer til at ligge ovenpå hinanden.

Så fjernede jeg den øverste kant af rammen... Og vupti! That's it!

Rammen mangler bare en gang maling, og så skal de store hjerter males og vores navne skal skrives derpå, og limes fast. HOV, ser lige at tre hjerter ligger oven på. Den er vist blevet rystet lidt... Det skal de ikke!!

Et billede af den jeg faldt for på Etsy og mit resultat.

post-45712-0-94968400-1430232910_thumb.j

post-45712-0-80141800-1430233100_thumb.j

0

Annonce ♥

smart !!!!! den har vi også overvejet - hvor fik du hjerterne fra?

0

Hvordan fik du den ene side af ramme skilt fra resten af rammen? :) Rigtig fin løsning!!

0

Annonce ♥

I den her ramme fra Bilka kunne man bare "skubbe" den øverste liste fri fra det øvrige. Den er selvfølgelig ikke beregnet til det så den sad meget godt fast, men det lykkedes uden at det gik i stykker.

0

Hey 123klar... Jeg er ved at arrangere denne gæstebog til vores bryllup... Og faldt over fit opslag.. Er nødt til ag spørge... Blev det godt... Evt billed af færdig... Var hjerterne store nok.. Håber du vil svare...

0

Jeg vil også gerne se billeder, da jeg selv vil lave én.

Hjerterne er købt, men jeg mangler en ramme.

Den må gerne være gammel, men synes ikke lige jeg kan finde den helt rigtige... hmm...

0

Jo, vi blev rigtig godt tilfreds med resultatet. Dog fik alle vores gæster ikke skrevet på et hjerte, så der er en del tomme til at fylde ud med. Men er rigtig glad for at have det minde fra dagen - frem for en gæstebog som bare ligger i skabet.

post-45712-0-20503400-1459420537_thumb.j

0

Annonce ♥

Jo, vi blev rigtig godt tilfreds med resultatet. Dog fik alle vores gæster ikke skrevet på et hjerte, så der er en del tomme til at fylde ud med. Men er rigtig glad for at have det minde fra dagen - frem for en gæstebog som bare ligger i skabet.

Hvor er det bare blevet godt! Tak for at du ville dele det!
0