BettinaLH

Hvad laver gæsterne mens man for taget billeder

6 posts in this topic

Annonce ♥

Jeg kan sige hvad min oplevelse er for jeg (og serveringspersonalet) er ofte den første gæsterne møder ved ankomst fordi jeg typisk går og stiller op på det tidspunkt. De mingler .:) og det plejer de at være gode til. Så det ville jeg slet ikke være bekymret for. Det er meget almindeligt at brudeparret først ankommer 1-2 timer efter gæsterne. De første par gæster der ankommer er typisk toastmaster, forlover og/eller forældrene og det er som regel også dem der der byder velkommen som brudeparrets forlængede arm

0

Ja, jeg vil også mene at der skal være en eller anden, der byder velkommen og byder på lidt at spise og drikke - det kan være alt fra eftermiddagskaffe til chips og drinks. Så er det dejligt nemt at mingle. Nogen arrangerer havespil, parfotografering eller andet underholdende.

Vi får først taget billeder efter vores reception, og imens kan middagsgæsterne bevæge sig fra receptionen til forsamlingshuset, hvor der er chips og drinks. Nogen kommer måske til at klæde om, rejse telt eller andet i det tidsrum.

0

Vores program var, at vi alle kørte direkte fra kirken til feststedet, hvor vi skar bryllupskagen for, og derefter kørte vi ud og blev fotograferet. Imens kunne gæsterne nyde kaffen i fred og ro, skifte tøj eller checke ind på overnatningsstederne (hvis nogen skulle det), fiske gaver frem på gavebordet, mingle og ellers hygge sig med fotoboden, som vi havde stillet op.

1

Annonce ♥

Vi regner med at komme ca 1 time efter gæsterne. Vi holder ikke reception men skal vies halv sent kl 15:30. Toastmaster er OBS på at alle hygger sig og har hvad de har brug for. Der er velkomstdrink og kransekage, gæstebog, fingeraftrykstræ, havespil mm. Regner med at gæsterne mingler og hygger sig. Det plejer ikke være et problem :-)

Det eneste som er noget vi prøver at være opmærksomme på er bla tiden - også derfor vi har valgt en sen vielse da vi ikke holder reception. For det jeg sys personligt det er anstrengende at vente 3 timer på middagen hvis forholdene ikke er til det - altså lidt spiseligt til at holde sulten væk, "underholdning" (var sidste år til et bryllup hvor vi kun var 4 som kendte hinanden - not so funny) og ikke mindst siddepladser. Det er øv at skulle stå op i hæle i 3 timer og ja det har jeg prøvet et par gange hvor der ikke var andet at lave end at snakke.

Så derfor har vi valgt sen vielse, sørget for sidde pladser (godt nok ikke til alle) lidt "underholdning" mm :-)

0

Vi holdt reception umiddelbart efter vielsen, vi havde en del gæster der kun var med til vielsen og receptionen og derfor synes vi der ville være ufedt hvis de så skulle vente på at vi kom. Efter et par timer sagde vi pænt farvel til receptionsgæsterne og overlod ansvaret til toastmaster og forlover da vi tog ud for at tage billeder. Forlover og toastmaster sørgede for at receptionsgæsterne fik en fin afsked før de samlede de resterende gæster sammen og gik i fælles flok til hotellet og blev checket ind (vi holdt alting i den samme lille landsby) hyggeligt for gæsterne og en stor hjælp for personalet på hotellet når så mange gæster skal checkes ind (toastmaster fik simpelthen en liste over værelsesfordelingen og sørgede for god ro og orden samt at der var et godt flow i nøgleudleveringen, efterfølgende havde gæsterne ca 1,5 time til at komme til rette på deres værelser, skifte tøj, se fodboldresultater eller hvad de nu havde lyst til, min farfar nåede lige at få en powernap og brudeparret nåede også lige at få en pause på 30-40 min hvor vi lige kunne slappe af, fordøje en masse indtryk og nyde det hele lidt før vi var på igen....

0