JeanniL

At pakke gaver op?

31 indlæg i dette emne

Ja, det er de mindste ting man kan få krise over her op til.

Vi har hele tiden været enige om at vi vil vente med at pakke gaver op til søndag når vi kommer hjem, vi vil bruge hvert et minut sammen med vores gæster og ikke bruge tiden på gaverne.

Men det er ikke alle der er enige med os i den beslutning.

"Vi kan jo bare få andre til at pakke det op", men det synes jeg ikke er helt det samme.

Hvis jeg havde købt en flot, personlige eller dyr gave, så ville jeg gerne at brudeparret selv pakkede det op..

Men er jeg helt forkert på den?

Hvad gør/gjorde I?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har snakket om at få folk til at pakke ind i primært cellofan. på den måde kan man se gaverne og takke plus at man så næste dag kan i ro og mag pakke op mens man skriver ned til takkekort.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved os skal en del af gæsterne sove på stedet, og spiser brunch med os dagen efter. Deres gaver pakker vi op med dem om søndagen til brunch. De øvrige gæster pakker vi op på dagen. Har i mulighed for noget lignende? Jeg kan så godt forstå at i gerne vil bruge al jeres tid på at være sammen med jeres gæster, og at i samtidig gerne vil pakke dem op sammen med dem, så de kan se jeres ansigtsudtryk mv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har tænkt os at pakke op i fred og ro om søndagen. Vi holder ikke reception, så kan slet ikke forstille mig at vi kan finde tid til det på selve dagen :) Min veninde og hendes mand pakkede også først deres gave op om søndagen. Vi fik efterfølgende et takke kort, hvor der stod tak for det vi havde givet. Det var super fint :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi startede også ud med at ville pakke op dagen efter. Men flere i begge familier har påpeget at det er trist som gæst, at brudeparret ikke pakker gaver op og vi er faktisk enige hvis man vender den om og tænker på sig selv som gæst. Planen er at vi pakker op under velkomstdrinks og evt. resten efter middagen hvis vi ikke når dem allesammen inden. Idéen med at andre pakker op synes jeg virkelig ikle om - som gæst ville jeg blive lidt mut over at den gave jeg har stået og pakket fint ind, og der pæne kort jeg har skrevet, bliver set og læst af en anden end brudeparret.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har snakket meget frem og tilbage om det. Som gæst har vi selv prøvet at gaverne først blev pakket op dagen efter og det er bare lidt øv hvis der er lagt mange tanker og tid bag gaven.

Vi bryder os på ingen måde om at andre pakker gaverne op.

Jeg ved faktisk ikke hvad vi ender med. Bliver der en naturlig pause om aftenen gør vi det måske der. Men vi har ikke nogen fast plan. Vi vil jo også gerne være sammen med gæsterne... Vi holder ikke reception og når vi kommer fra fotograf er der max en halv time til vi skal spise. Så der bliver det i hvert fald ikke :-) Vi ender nok med at tage det som det kommer og hvad der sker i løbet af aftenen...

Men vi skriver i øvrigt ned hvad vi får fra de enkelte og vil nævne det i takkekortene så stjerne ved at vi ved hvad der kommer fra hvem og sætter pris på det...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi får folk til at pakke op under receptionen hjemme hos os selv. Så kan vi også efterlade alle gaverne der.

Men jeg synes lidt, du modsiger dig selv.

I vil pakke op dagen efter, så folk kan se jer pakke gaver op - øhh så er der da ingen, der ser jer pakke op?? Med mindre alle kommer hjem til jer dagen efter...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at sætte brudepigerne til at pakke op. Den ældste skriver ned hvad vi får fra hvem så der er styr på det. På den måde kan vi og gæsterne se alle gaverne og vi kan bruge tiden sammen med gæsterne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mange tak for de forskellige svar...

Vi holder fast ved at vi pakker op om søndag, men vi vil sige i velkomsten at hvis nogle ønsker at vi pakker deres gave op om aftenen, så må de sige til, for ellers vil vi nye tiden sammen med gæsterne..

Jeg er lidt forvirret, hvor modsiger jeg mig selv ?

Jeg har ikke snakket om folk skal se os pakke gaver op om søndagen:)?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi pakker nogle op til receptionen og vi har lige set i vores tidsplan at vi har en time til rådighed mellem receptionen og middagen, så enten så bruger vi den time på at åbne gaverne og være sammen med vores gæster ellers også så rykker vi middagen frem til kl 17:30 og bare hygger med vores gæster

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du modsiger ikke dig selv Jeanni men I risikerer at alle eller størstedelen af selskabet vil sige at de gerne vil have at I pakker op. Nogle vil - som Chrict også er inde på - tage det for givet at I pakker op på dagen og blive meget skuffet hvis I ikke gør det.

Jeg har oplevet rigtig mange bryllupsfester + 500. Gudskelov ikke som "aktør" eller gæst . :) og har talt med rigtig mange brudepar. En bryllupsdag er meget hektisk og selvom det strækker sig over mange timer er det helt uforståeligt for de fleste at det går så hurtigt. En forståelig reaktion fordi der jo er lagt meget tid og arbejde i forberedelserne. Jeg tror I vil gøre jer selv en tjeneste ved ind i mellem lige at stoppe op, tage et break og koble af. Ved eksempelvis at pakke gaver op ind i mellem. Gaveoppakning i dag foregår jo ikke ved at I står for jer selv og pakker gaver op mens gæsterne må klare sig selv. vil altid være en gruppe af gæster som følger oppakningen hvor der også småsnakkes med gæster. Jeg oplever også brudepar som pakker op efter at brudevalsen og de første 2-3 numre er afviklet. Angiveligt fordi de lige har behov for fred og ro og til at bearbejde indtrykkene fra dagen. Selvom det føles som at det går hurtigt er der rigtig mange pauser i løbet af en bryllupsfest, hvad enten det så er op til middagen, under middagen eller efter. Husk også på at I ikke nødvendigvis behøver at gå rundt og takke den enkelte gæst efter hver udpakning. I kan takke samlet efterfølgende.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde samme problemstilling. :oops:

Men har valgt, at pakke gaverne ud søndag morgen, da vores gæster har mulighed for at overnatte. Da vi er bekendt med, at nogle af gæsterne kan blive skuffede - har vi skrevet på vores hjemmeside, at vi selvfølgelig vil takke for den specifikke gave via et personligt takke kort.

Så vi sørger for, at alle gaverne bliver skrevet navn på og så tager vi et billed og vedhæfter takkekortet. På den måde, kan vi gøre det ekstra personligt. :)

Beslutningen er taget og det har vi det fint med! Vi ønsker at få så meget ud af festen med vores gsæster, som muligt. :)()()

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder brylluppet på det hotel hvor min kæreste arbejder.. Vi får en god pris på overnatning til vores gæster, og regner med at der nok er mange der tager imod det tilbud.. Vi aftaler med hotellet at lokalet bliver aflåst når festen slutter, og så skriver vi i invitationen noget a la "Da vi ønsker at bruge så meget tid som muligt med vores gæster, pakker vi gaver op søndag morgen/formiddag efter morgenmaden. Dem der har lyst til at gøre os selskab er meget velkomne".. Hvis der kommer nogle gaver fra receptionsgæster, som ikke skal med om aftenen pakker vi dem nok op til receptionen..

Det er umiddelbart vores plan.. Jeg er i hvert fald helt sikker på at vi IKKE får andre til at pakke dem op.. Det er gaver til os. Så er det også os der skal pakke dem op..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er de mindste ting man kan få krise over her op til.

Vi har hele tiden været enige om at vi vil vente med at pakke gaver op til søndag når vi kommer hjem, vi vil bruge hvert et minut sammen med vores gæster og ikke bruge tiden på gaverne.

Men det er ikke alle der er enige med os i den beslutning.

"Vi kan jo bare få andre til at pakke det op", men det synes jeg ikke er helt det samme.

Hvis jeg havde købt en flot, personlige eller dyr gave, så ville jeg gerne at brudeparret selv pakkede det op..

Men er jeg helt forkert på den?

Hvad gør/gjorde I?

Nu ved jeg ikke, hvordan I gør det med selve brylluppet- men vi havde overnatning, og alle undtagen to mennesker overnattede på feststedet.

Det gjorde så, at vi kunne åbne gaverne (undtagen de to) til brunch/morgenmad næste dag helt stille og rolig, og mens gæsterne stadigvæk var der.

Jeg er dog enig i, at hvis man ikke kan gøre det, er det på sin plads at gøre det på selve dagen.

Held og lykke med det hele :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi pakker vores gaver op på dagen - det er jeg slet ikke i tvivl om. Jeg har lige været til en konfirmation (dreng), hvor faren åbnede alle sønnens telegrammer. Det i sig selv var helt ok, for det var blot for at hjælpe ham, så han ikke selv skulle bakse med alle kuverterne. Desværre overtog farmoren så lige seancen og tog samtlige telegrammer ud af kuverterne, åbnede dem, hev pengene ud, skrev hvor meget der var i hver og lagde dem til side. Knægten sad hjælpeløst på den modsatte side af sin far og kunne ikke se andet end den pengemaskine, som farmoren gjorde det hele til. ØV, hvor blev jeg ærgerlig over det på hans vegne... Vi havde lavet et "pengetræ" til drengen - men vores kort var taget af træet, så det lå i bunken af telegrammer uden nogen hentydning til, at det hørte sammen med træet.. Ei øv, jeg synes det var tarveligt..

MEN når det så er sagt, så synes jeg sagtens man kan vente med at åbne til dagen efter, hvis folk er der til at se det. Som gæst, vil jeg være ærgerlig over, at brudeparret ikke selv pakker min gave op, når nu jeg har valgt den særligt til dem. Er gaven i cellofan, synes jeg dog det er helt ok, at den ikke pakkes op under festen, da man jo så stadig kan se det...

Nå, det blev en længere søforklaring - summa summarum - der er mange meninger og jeg synes, man skal gøre det man føler allermest for og selv har det bedst med. Gaveudpakningen skulle helst være en god oplevelse og ikke blot noget der skal stresses igennem.. *s*

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes helt ærligt, at man skylder sine gæster at pakke gaver op på dagen. Ikke gaver fra receptionsgæster, men gaverne fra festgæster synes jeg, at man skylder sin gæster at pakke op til festen. Lur mig, om ikke alle gerne vil se, hvad andre har fundet på at give parret i gave og om der mon er nogen, som har givet samme gave, som en selv :)

Selvfølgelig er der undtagelser, som for eksempel hvis alle overnatter, så kan man pakke gaver ud søndag morgen til morgenmaden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ikke for at "disse" nogen, men jeg krummer tæer, hvis jeg får at vide, at jeg "skylder" nogen at gøre noget bestemt, fordi andre "synes" noget. Jeg synes, I skal tænke på, at I ALDRIG - UANSET hvad eller hvordan I vælger at gøre - aldrig vil kunne gøre alle tilfredse. Bum.

Jeg var også inden vores store dag tilhænger af, at gæsterne skulle kunne se på de fine gaver udpakket på gavebordet, så gæsterne kunne nyde dem, men vi kunne godt se på det hele, at hvis vi skulle indlægge tid til at pakke gaver op på dagen, så skulle vi starte kl. 11... (vi blev viet kl. 13 og var 83 gæster...!), og sådan skulle det altså ikke heller ikke være. Jeg foreslog for min mand at vi fik nogen til at pakke gaverne op for os og notere ned, men det syntes han ikke om. Han syntes, det var noget, vi skulle nyde at gøre i ro og mag sammen, og det endte vi sådan set med at gøre. Og vi NØD det virkeligt. Det var som at forlænge brylluppet :-)

Hvis I vælger at få nogen til at pakke op for jer, skal der nok også være nogen, som bliver skuffet over ikke at se JER pakke dem op, og nogen har måske gjort sig umage med indpakning osv. osv. Jesus Kristensen, da...!

Vi gjorde i stedet det, at vi i samtlige håndskrevne takkekort takkede for gaverne med en personlig hilsen om netop gaven, fx med et "Vi håber, I vil invitere jer selv på grillaften hos os, så vi kan få en hyggelig aften over Weberen".

Derudover havde vi på aftenen en fotobod, og det tema valgte vi at videreføre og lavede en takkevideo for gaverne - så kunne alle gæsterne se efterfølgende, hvad vi havde fået, og det syntes de i øvrigt var superfedt! Det blev til at gæsterne også fik forlænget brylluppet lidt :-) Billedet af gaven, der røg med i videoen, kom selvfølgelig med i det specifikke takkekort :-)

I kan se videoen lige her:

https://www.facebook.com/lise.e.jensen.7/videos/10152682848892767/?l=7078416183964685636

Redigeret af Soon2bemrsH
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til de bryllupper vi var til inden vores eget, undrede vi os også over, hvorfor brudeparret ikke pakkede gaverne op. Vi var da spændte på at se, om de blev glade for det vi havde med. Men da vi planlagde vores eget, synes vi faktisk det gav god mening. Tiden går SÅ stærkt og jeg ved virkelig ikke, hvornår vi skulle have haft tid til det. De fleste af vores gæster overnattede, og vi havde tænkt, vi ville pakke op om søndagen, men det nåede vi heller ikke.

Vi havde på forhånd skrevet på vores hjemmeside med info, at vi ikke ville pakke op før søndag, så vi fik ikke rigtig nogen kommentarer om det. Vi fik så først pakket op, da vi kom hjem. Der tog vi så et billede af os selv med gaven og sendte med det samme til dem, der havde givet den. Det var lidt af et arbejde, men vi fik virkelig god respons på det, og mange søde beskeder tilbage. Derudover skrev vi selvfølgelig personlige takkekort og inde på vores hjemmeside skrev vi en lille "historie" om alle de ting vi havde fået. Ved ikke om der var nogen der læste det, men tænkte bare, at jeg selv ville have syntes, det var sjovt at læse, hvis jeg var gæst :)

Redigeret af AS2014
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et billede fra videoen ser sådan her ud. Vi tog et billede i fotobodsstil med samtlige gaver og satte dem sammen i en diasshow-film med musik til (Bruno Mars med Treasure). Billedet til hver gave røg med i de respektive takkekort. Vi fik rigtig god respons på det hele - særligt videoen.

post-65672-0-94319500-1431250297_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer