Sheshe

Hvilken dato skal man vælge?

37 indlæg i dette emne

Så mange datoer og kun en dag man kan blive gift!

Hvad gør I andre? Vælger en tilfældig dato? Ser på om datoen er "pæn"? Vælger at det skal være sommer for at billederne bliver fine og chancen for sol bedst mulig?

Jeg synes det er virkeligt svært. Jeg har lyst til at have en pæn dato. Og samtidig er jeg af den overbevisning, at datoen skal fastlægges så snart man har friet, så jeg vil gerne finde den bedste dato.

Kan I hjælpe? Fortæl mig gerne om jeres dato, og hvad der ligger bag jeres valg :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dato er valgt på baggrund af, at vi allerede havde planlagt bryllupsrejsen (der dog på daværende tidspunkt ikke var en bryllupsrejse, men bare en rejse) Samtidig skulle jeg også færddigøre min HD, så det passede med at vi lige kunne få en sommer hvor vi kan få styr på alle detaljerne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi ville egentlig gerne have været gift d. 19, da det både er datoen hvor vi blev kærester, hvor min H2B friede og den dato, hvor jeg har fødselsdag. Samtidig ville vi gerne have det blev om sommeren - både på grund af vejret, fordi vi begge er studerende og dermed har tid i vores sommerferie til at forberede det hele og fordi vi har mulighed for at holde det på min fars arbejdsplads hvis det er i skolernes ferie. Eftersom d. 19 ikke faldt på en lørdag i nogle af de måneder i år der var oplagte, satsede vi først på d. 18. juli, som er dagen før min 25 års fødselsdag. Da vi snakkede med vores familie om det, kunne min søster fortælle, at hun allerede havde planlagt ferie der med sin "svigerfamilie" (hende og hendes kæreste endnu ikke er gift), og hende ville vi jo gerne have med :)

Derfor endte vi med at skulle vælge mellem at holde det først i skolernes ferie eller sidst, og valgte d. 1. august, så vi har ordenlig tid til at forberede det i sommerferien, og da det så var den eneste dato der så kunne lade sig gøre. Først var det lidt træls, men nu kan jeg meget godt lide datoen, og synes faktisk den er helt pæn :wink:

Derfor - et miks af praktiske omstændigheder, ting, er havde en symbolsk betydning for os og præferencer :happy:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte den 27/6 da den 24/6 var en hverdag, og den 24 er den dato vi fandt sammen på og blev forlovet på. Vi kunne så vælge at blive gifte weekenden før den 27 men der har min niece på 3 fødselsdag så synes det var synd at tage alt opmærksomheden, så blev Vi enig om at den 27 også er tæt på den 24 så derfor blev det den 27 😊

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde tænkt juni eller august pga bedst chance for godt vejr (og fordi det gav os tilpas tid til at planlægge og spare op). Vi endte så med D. 30 august, da det var eneste ledige lørdag på feststedet og det endte så med at være den weekend hvor Kbh druknede og vi havde regn hele dagen :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke rigtigt hjælpe, da vi ikke selv kan finde ud af dato-valg :blush:

Men jeg har gjort følgende overvejelser:

- Bør det være i sommerferien? Mange par/venner med børn, men det vil måske være lige i deres planlagte charter-ferie - eller vil folk prioritere vores bryllup? Lad mig sige det sådan, at det er jeg kommet frem til at jeg nok nærmest FORVENTER, da jeg havde gjort det samme.. :biggrin:

- Vil alle kunne komme med uden for ferien, i fx september? Vi har familie i udlandet der driver et hotel, så der er noget med højsæson osv.

- Kan vi regne med at vejret er godt? (øh nej, meget irriterende!) :blink:

- Er der en "pæn" dato? Og så døde min kæreste af grin, synes vist jeg var liiiiige lovlig bridezilla dér.. :lol:

- Har vi en kæreste-dato? Jep, og en forlovelsesdato - men de er i marts og oktober, og der skal jeg altså ikke giftes

- Er der andre bryllupper i vennekredsen/familien næste sommer? Nej, ikke indtil videre - men der er en stor 2 x 50-års dag 3/9, så det skal ikke være der..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde på forhånd snakket om en USA tur iår, så det skulle være i så god tid, at jeg kan nå at få nyt pas, inden vi skal afsted.

Samtidig skal rejsen være i sommerferien pga. mit HD-studie.

Og så blev datoen simpelthen sat ugen efter min sidste eksamen på nuværende semester af HD :) (hvilket så er 5 dage før min mor bliver 60 - tal om god planlægning, ik??)

Kort fortalt - vores blev valgt af praktiske grunde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte først at det skulle være i slutningen af august da et skulle være godt vejr men udenfor den periode hvor flest rejser, da vi så begynde at se på feststed i starten af januar er august fuld booket overalt så vi ender med at vælge det feststed vi vil have og de har lige plads den 13/9, det var så også min fætters 14. Års fødselsdag så spurgte om vi måtte hugge den og det måtte vi godt....

Ens bryllupsdag er altid specielt lige meget dato og om nogen datoer er pænere end andre.... Tja nogen datoer som f.eks. 15-08-15 er meget populære men det gør det også bare sværer at få feststed, kirke, musik osv osv.

I år har jeg så termin med vores første barn den 27/9 så hvis hun kommer et par uger tidligere kan hun faktisk komme til verden på vores et års bryllupsdag....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil gerne holde festen et bestemt sted, mine forældres lade og den bliver tømt midt maj og fyldte igen midt juni, og da vi gerne skulle havde lidt tid til at gøre klar samt det var et vigtigt stævne så var der kun en lørdag tilbage så der blev det.

D 6 juni 2015

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand blev 40 9.9 og skulle holde fest. Så vi blev enige om lørdag d. 11.9.10 fordi det var de samme som skulle med til begge fester, så sparede vi (læs: Han) de penge. Det var så mest bryllup vi holdt :rolleyes:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi brugte udelukkelsesmetoden ved at finde den tid på året vi syntes der var bedst, der var vi begge enige om august, og så fandt vi bare alle lørdage for august 2016 og endte så på den 27

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt den 11.06.16 , da det er lige inden skolernes ferie og vi vil gerne have størst mulighed for at alle kan komme med til brylluppet. Tænker skolernes ferie er problematisk med familier der skal på ferie osv. Samtidigt var der også kun få weekender ledige der hvor vi skal holde festen, på rosenfeldt gods. Så det gjorde kun beslutningen nemmere ☺️ Vi har fra dag et af sagt at vi skulle giftes i juni el juli pga vejret ☺️

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi startede med at vælge august fra fordi der i forvejen var 3 bryllupsdatoer i den nærmeste familie plus en fødselsdag og vores egne to børn og min niece har alle fødselsdag mellem den 9/9-8/10.

Juli ville vi heller ikke da mange holder sommerferie.

Så vi fik det snævret ind til midt maj til midt juni. Min mor foreslog så 16/5-15 for det er min bedstemors og bedstefars 65 års bryllupsdag. Desværre kunne kirken ikke den dag. Så det blev ugen efter den 23/5.

Jeg har det lidt sådan med datoer at det det med at den skal være "pæn" er noget pjat. For datoen bliver jo speciel uanset hvilken dag det er alene fordi det er bryllupsdagen!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kiggede i kalenderen og fandt ud af at vores 6,5 års dag og vores 7 års dag var en lørdag 😃 vi synes dog der var for lang tid til vores 7 års dag. Det blev derfor på vores 6,5 års dag D. 21.11.15 😊

Vi fandt derfor sammen D. 21.5.09 😊 jeg har fødselsdag D. 21.4 og min søde kæreste slap for kanel et par uger efter 😉

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi blev gift ( sammen med alle de andre :-) 7-9-13 men når alt kommer til alt er datoen mindre vigtigt i forhold til selve giftemålet.. så jeg syntes i skal vælge en dag hvor det er mest praktisk i forhold til det arrangement i har tænkt jer at holde :-)

Jeg er simpelthen så enig! Nemmere kan det ikke siges :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min H2B friede på min fødselsdag sidste år, hvilket vil sige midt november.
Jeg skriver mit bachelorprojekt nu her og derfor valgte vi at det først skulle være i 2016, da jeg gerne ville have god ro og orden til at planlægge. Det passer tilfældigvis også med at vores 7 års-dag falder på en lørdag, nemlig d. 20-08-2016. Derfor blev vi hurtigt enige om, at det skulle være der :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi blev kærester 27/7-10, vores ældste er født 27/12-12 og den yngste 27/9-14. Derfor blev vi hurtigt enige om at det skulle Være den 27. ☺ det passede med en lørdag i juni i år, men der kunne vi ikke nå at spare op til, så vi valgte næste gang d. 27. Faldt på en lørdag, og det Gør den i februar 2016 :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt datoen ud fra hvad der passede bedst tidsmæssigt (frieri i april, så for kort tid til sommer, men også laaang tid til sommeren efter :lol: ) og så synes jeg egentlig det er fedt at have et lyspunkt og noget at fejre i en ellers ret trist tid. Vi har begge fødselsdage lige i starten af året, min familie har meget i løbet af foråret og så kommer sommeren der altid er dejlig og fyldt med rejser..

Så når efteråret banker på synes jeg det hele er trist- så at have et bryllup og efterfølgende bryllupsdag der at fejre og eventuel som påskud for at tage ud af rejse på, synes jeg er totalt perfekt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi viste vi ville have et havebryllup, så det skulle ligesom være i sommerperioden. Så vi gik på DMI og fandt frem til at den mest solrige og mindst regnfulde måneden er Juli. Så var måneden på plads. Kæresten valgte den 16 fordi han syndes det så pænest ud :lol: og kan da kun give ham ret. 16.07.16 ser da mega pænt ud :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg sådan lidt fjollet når det gælder traditioner, men "reglen" men at man max er forlovet et år, har jeg altid godt kunne lide :) .

Min skønne kæreste friede den 18 april, vi har været sammen i 12 år og har altid fejret vores årsdag den 28 marts, så da den 28 marts 2016 heldigvis er en helligdag ( godt nok en mandag) så blev det nærmest nød til at blive denne dato, synes det lidt fedt vi bliver gift på vores 13 års dag :biggrin:

Redigeret af Crina
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores dato blev valgt ud fra, at vi skal holde festen i haven. Vi ville gerne holde det i august, men heller ikke for tæt på sommerferien. Den 22. august holder min svigermor rund fødselsdag, så den ville vi af gode grunde ikke vælge. Derfor faldt valget på den 29. august, så mere "romantik" er der vist ikke over vores... *S*

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke været så enige om, hvornår et bryllup skulle holdes - min kæreste ville helst i forår eller sommer, fordi det er varmere og mere frodigt, hvor jeg hellere vil i efteråret eller vinteren, fordi der er en vildt hyggeligt stemning og belysning.

Vi blev derfor enige om, at det skulle ligge slut august, september eller start oktober.

Vi havde et bestemt feststed, som vi meget gerne ville have, men der må man ikke længere holde bryllup - men efter mails frem og tilbage har vi helt ekstraordinært fået lov (!!!!), men med det krav, at det skulle være uden for højsæson og først i oktober måned og udenfor efterårsferien. Det gav os to muligheder for datoer: 1. oktober eller 8. oktober 2016. Vi syntes så, at 1. oktober er pænere og nemmere at huske, og derfor har vi valgt den dag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer