Winther83

Klargøring med eller uden børn

17 posts in this topic

Mit store dilemma består i,at jeg på vores bryllupsdag er i tvivl om om jeg skal have vores drenge hjemme ved mig,mens jeg bliver gjort klar.

Det er kun min søster der kan være hos mig om morgenen hvor jeg skal gøres klar til den store dag. Jeg bliver nemt stresset,især sådan en dag,og for at undgå det tænker jeg om min forlovede skal have drengene hos sig. Han skal være hos sine forældre og har derfor mere hjælp til drengene,der når vi skal giftes er 4 og 2 år. Men kan og skal de køre med mig til kirken,for de skal selvfølgelig gå op ad gulvet sammen med min søster.

Mine forældre bor 50 km fra mig,og da min mor ikke er helt på toppen har hun ikke mulighed for at være hos mig. Heller ikke min far. For han skal jo køre med min mor i kirken da hun ikke har kørekort. Er det forkert at lade drengene være hos deres far denne dag,eller er jeg bare egoistisk? Jeg vil bare nødig stresse op og ingenting,da dagen bare skal være perfekt :)

Håber i kan hjælpe :)

1

Annonce ♥

Jeg sys sagtens du kan lade far overtage børnene den dag. Jeg er også super egoistisk på dagen og har arrangeret at farmor og farfar tager dem fra om morgenen af og så overtager bedstemor i kirken indtil de skal gå ind sammen med mig og bedstefar.

Jeg kan simpelthen heller ikke have dem hele dagen. De vil kræve for meget opmærksomhed og selvom man er mor så sys jeg godt man kan sige at lige den dag er man egoistisk og vil have tid til sig selv til hår, makeup, kjole mm.

0

Ja det er nok også lidt der jeg er. Du siger at drengene går sammen med dig. Er det det "normale" eller kan søster godt tage den tjans som brudepige? :)

0

Det gør man bare lige som man har lyst til (og har aftalt med præsten) :-) Hvis ikke du ønsker de går ind sammen med dig, så sidder de bare i kirken med nogen slægtninge som passer på dem.

Her sagde præsten at han havde dårlig erfaring med børn sammen med forældrerne. Så vores drenge går ind bag ved os sammen med en voksen brudepige og så sætter de sig på første række mens vi fortsætter op til alteret.

0

Annonce ♥

Ja jeg tænker det bliver det sidste vi gør:) sikke mange beslutninger der skal tages ;)

0

Mine drenge (8 og 10) tager med min forlovede ud til mine forældre og køre med ham til kirken, hvor de så vente på mig i våbenhuset mens min kæreste går ind i kirken, hvorfor er det egoistisk? De har da ingen glæde af at se dig blive gjort klar alligevel?

0

Og hvorfor skulle det på nogen måde være forkert at far har børnene? Han er da lige så meget forældre som moren er

1

Var så meget i tvivl om jeg skulle have børnene om morgenen da det var længe at undvære hinanden når de også skulle passes aften og nat (mine børn er ikke så gamle, den yngste havde ikke været passet med overnatning før). Endte med at de var sammen med faderen hos farmor og farfar.

Er så glad for den beslutning. Det var fantastisk at have fred og ro om formiddagen, have tid til at nyde at blive gjort smuk og bare kunne glæde sig. Tænker at det ikke er særligt spændende for børnene at se på mor hos frisør osv.

Hvis det er muligt synes jeg du skal unde dig selv at have den formiddag uden børn.

0

Annonce ♥

Det lyder godt nok som om det er det jeg skal gøre. Især også med deres alder taget i betragtning :) og du har jo ret i at de nok ik synes det er særlig spændende at se på jeg skal gøres klar osv. Nu skal jeg bare ha min søster her ved mig. Er det for lidt med en person?

0

Det lyder godt nok som om det er det jeg skal gøre. Især også med deres alder taget i betragtning :) og du har jo ret i at de nok ik synes det er særlig spændende at se på jeg skal gøres klar osv. Nu skal jeg bare ha min søster her ved mig. Er det for lidt med en person?

Det ville jeg i hvert fald gøre igen til hver en tid 😊

Tænker det er fint med din søster, evt en veninde. Jeg havde mor, søster og veninde. Det var hyggeligt og gav plads til grin og hygge så jeg ikke var for nervøs. Du ved nok bedst selv hvor mange du vil have omkring dig.

0

Tænker også mere på kørsel til kirken da vi bor 50 km fra kirken 😊 og mine veninder bor i den by vi skal giftes i. Så er det jo bare lige med hvordan de kommer til kirken??😀

0

Tænker også mere på kørsel til kirken da vi bor 50 km fra kirken og mine veninder bor i den by vi skal giftes i. Så er det jo bare lige med hvordan de kommer til kirken??

Det kan jeg godt se også skal med i planen. Men der er da helt sikkert også hyggeligt bare at være dig og din søster.

0

Annonce ♥

Ja det skal nok blive godt 😊tak for svar 😊

0

Nu er mit bryllup overstået i lørdags og jeg kan 100% sige at for os var det den rigtige løsning at børnene var hos farmor og farfar. Det havde været er mareridt hvis de skulle have været med til frisør og makeup og da jeg skulle i kirken. På denne måde kunne jeg have ro på og slappe af og nyde det med min mor og kusine.

Der er selvfølgelig forskel på børn. Men mine ville kede sig og begynde og slås og de ville hænge på mig hele dagen og være umulige. Jeg elsker mine børn! Men var altså rigtig glad for at kunne tage det stille og roligt og bare nude at blive forkælet og gjort rigtig smuk :-)

1

Her i huset er vi enige om at pigerne bliver hjemme hos mig, da vi skal følges sammen med min mor op ad kirkegulvet. Hvis vi havde haft drenge skulle de have været med far oppe ved farmor og bedstefar og gære sig klar.

Vi er meget gammeldags på det punkt, til trods at vi har levet sammen i 12 1/2 år på Polsk før der blev friet :wink:

Så lad du bare far hygge med dem. UDEN dårlig samvittighed.

0

Vores børn passes hos mine forældre natten inden og selve dagen. Min kæreste er herhjemme og gør klar, tager imod gæster mm., og jeg sover hos min mormor og morfar og gøres klar der. Helt alene! Er også af den overbevisning, at man gerne må være egoistisk den dag :)

0

Annonce ♥

mine 2 piger (som er 8 ½ og 9 ½ år når vi skal giftes) er med mig hele dagen, hjemme ved min mor, som skal følge mig op af kirkegulvet,

de skal også ha sat hår, og det ser de meget frem til

0