Sara88

traditionel eller utraditionel bordplan?

8 posts in this topic

Jeg har tænkt lidt over bordplanen. Normalt sidder forældrene jo med ved brud og gom. Ingen af mine forældre lever mere, så har kun min stedfar.

Jeg havde tænkt at jeg egentlig ville synes det ville være mere hyggeligt, hvis vores søskende sad ved os. Det passer med 8, jeg har to brødre og en søster, den ene bror har en kone, og har har min kæreste en bror og hans kone. det giver lige 8, som passer til bordet :)

Men ved ikke om det vil virke helt forkert. Tror måske også det er fordi mine forældre ikke er der mere, at jeg synes det ville virke forkert at vælge det traditionelle.

Hvad siger I ? Andre som har valgt noget utraditionelt ?

0

Annonce ♥

Vi sidder vist nogenlunde traditionelt, mine forældre og h2bs mor, der udover kommer min bedstefar og hans kone også til at sidde der, så vi bliver 7 og det er helt ok.

Jeg tænker lidt, om din stedfar ikke ville føle sige udenfor? Det kommer selvfølgelig også an på, hvor tætte i er osv.

0

Vi har valgt at sidde ved vores søskende og deres påhæng ved et bord. Så har vi samlet mine svigerforældre ved er bord med deres søskende og min mor og hendes mand sidder ved bord med min afdøde fars søskende (de ses sjældent men har det duper fint sammen).

Jeg har ikke lyst til at sidde så traditionelt. Hellere et bord med lidt mere spræl i

Vi har også 2 borde med venner, et med naboer og fætre/kusiner. Jeg hader selv at sidde ved nogle, jeg aldrig går set igen. Det giver en mere afslappet og god stemning, hvis folk kender hinanden lidt i forvejen.

0

Vi sidder vist nogenlunde traditionelt, mine forældre og h2bs mor, der udover kommer min bedstefar og hans kone også til at sidde der, så vi bliver 7 og det er helt ok.

Jeg tænker lidt, om din stedfar ikke ville føle sige udenfor? Det kommer selvfølgelig også an på, hvor tætte i er osv.

Min stedfar kommer ikke til at føle sig udenfor. Han har været i familien i over 16 år, han er far til min lillesøster. Så han kender hele familien og vi er tætte. Han kender også en stor del af af svigerfamilien.. Da vi holdt barnedåb sad han heller ikke sammen med mig. og det fungerede fint :)

0

Annonce ♥

Hvis jeg læser rigtig, så er det "kun" dig, som ikke har nogen af dine biologiske forældre tilbage?

I så fald, så hør din kommende ægtefælle om, hvordan han/hun har det med, at hans/hendes forældre i så fald ikke skal sidde sammen med jer?

For som udgangspunkt kan I gøre akkurat, som I vil! Ved, der er mange, som ikke følger traditionerne i forhold til bordplan.

Vi var kun semi utraditionelle, da begge vores forældrepar sad til bords med os, men de sad ikke traditionelt rundt bordet, idet min mands forlover og hans kæreste sad ved siden af mig ved bordet, i stedet for mine svigerforældre. Og dernæst var gæsterne godt og grundigt blandet ved de andre borde, dog så ingen par var skilt ad. Det fungerede rigtig godt.

Selvfølgelig vil jeg høre min kæreste hvad han siger til det, men han er ikke lige så langt i det her bryllupshalløj som jeg er, så derfor lufter jeg lige mange af mine tanker og ideer herinde først, så jeg ikke gør ham træt, allerede inden vi er startet :wink: Derfor ELSKER jeg denne side :)

0

Vi har valgt to bordplaner - en der er traditionel, så min H2B er tilfreds, og efter middagen skifter vi :-) Så sidder vi med vores tætteste venner. Så sker der også et sjovt tvist midt i det hele, og man skal ikke "affinde" sig med den samme bordherre 6-7 timer i træk.

0

Vi har valgt to bordplaner - en der er traditionel, så min H2B er tilfreds, og efter middagen skifter vi :-) Så sidder vi med vores tætteste venner. Så sker der også et sjovt tvist midt i det hele, og man skal ikke "affinde" sig med den samme bordherre 6-7 timer i træk.

Erfter middagen, sidder man ve ikke samme sted mere - skal der ikke danses derefter :)

0

Vi tager den utraditionelle bordplan.

Primært på grund af H2B forældre der blev skilt for halvandet år siden, og ikke rigtig kan sammen.

Og jeg gider ikke kigge på to sure miner den dag. Så vi sidder med forlover og hans kæreste, min kusine som også er brudepige.

og et andet vennepar. Så vi får i hvert fald en fest ved vores bord :)

Og så må jeg placerer hans forældre så langt væk fra hinanden så muligt.

0

Annonce ♥