Sverri

Hvor meget lag bryllupskage skal man lave?

5 posts in this topic

Hejsa alle sammen. Jeg har totalt ambitiøst og hovedkuls besluttet mig for selv at lave vores bryllupskage, og jeg kunne godt bruge nogle kagekyndiges råd til at regne ud hvor meget jeg skal lave. Vi bliver omkring 60-80 personer til receptionen hvor vi skal have kagen, og det er ca. kl 14. Der vil også være sandwich og sådan noget, men vil selvfølgelig gerne have at der er kage nok. Så derfor, hvor mange lag skal jeg lave, og hvor store skal de være (indberegnet at øverste lag jo traditionen tro skal gemmes).

Håber der er nogetn som kan hjælpe mig :-)

0

Annonce ♥

Til min svigerinde og svogers bryllup for et par uger siden var der lavet 1m2 kage til 130 personer - og der var alt for meget. Når jeg skal bage vores kage til 150 personer, går jeg også efter omkring 1m2 - så går jeg stadig ud fra at der er nok.

Deres var lavet som et stort hjerte, og jeg har ikke lige regnet ud hvad størrelse cirkler der skal til for at opnå den mængde kage. Når jeg på et eller andet tidspunkt får det gjort, skal jeg nok skrive det i min tråd. Der er der også min første opskrift fra testbagningen, bundene og chokoladesmørcremen derfra er toplækre, måske det kan inspirere lidt :)

0

Åh Akoesterby det lyder bare rigtig godt... Vil straks gå ind og kigge din tråd igennem :-)

0

Jeg har nu fået regnet mig frem til, at vi bliver 79 til receptionen. Så kunne stadig VIRKELIG godt bruge et råd fra nogle kagekyndige, der ved hvor meget/mange lag man skal lave for at alle kan få et stykke...

0

Annonce ♥

Du kan se vores kage i min beretning. Den var i lag og der var RIGELIG! og mange tog flere gange endda :-)

Held og lykke....

0