misshallett

Tidsplanen er lagt, men nu er jeg lidt i tvivl

21 indlæg i dette emne

ja.. overskriften siger det..

tidsplanen ser sådan ud

11.30 vielse

12.30 reception i forsamlingshus - åbent for alle vi kender

14.30 reception slutter - vi (brudeparret) tager til location for at få taget billeder

17.30 velkomstdrinks serveres for middagsgæsterne

Vi skal giftes på rådhuset så vi måtte tage os til takke med det tidspunkt vi kunne få

Det bliver en lang dag, men det skal nok gå. Dilemmaet er, at stort set alle middagsgæsterne kommer langvejs fra og kommer til både vielse, reception og middag. Vi havde tænkt at det var fint at lægge en god 3 timers pause ind midt på dagen (for gæsternes skyld)

Vi har planlagt at servere champagne, bryllupskagen, frugt og lidt grøntsager/brødstænger med dip til receptionen.

Her for et par uger siden snakker jeg med en af gæsterne, som meget forsigtigt men hentydende spørger ind til om vi har tænkt os at de skal overleve på kage og snacks fra om formiddagen og indtil middagen.

Vidste simpelthen ikke lige hvad jeg skulle svare.

Jeg vil jo gerne sørge godt for mine gæster, men havde også lidt tænkt at folk måske godt kunne finde ud af/acceptere at få serveret lidt snacks tidlig eftermiddag og så selv finde lidt mad hvis de er sultne mellem receptionen og middagen ( alle ved også godt at vi er på et superstramt budget). Måske lidt naivt, men jeg og kæresten havde ikke tænkt at vi selv ville blive sultne imellem kage/snacks til 14.30 og middag kl. 18. Og har set mange bryllupsarrangementer forløbe sådan ifm. mit arbejde som tjener.

Hjælp mig lige piger. Er det mig der er helt galt på den, eller er det et ok program???

Er jeg helt gal

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ærligt vil jeg give din gæst ret. Når vielsen er så tidligt på dagen kan folk ikke nå frokost inden, og mange i min familie, inkl mig selv ville blive decideret dårlige hvis ikke vi fik noget mad i så lang tid på den tid af dagen. Det behøver ikke nødvendigvis være dyrt at lave.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville blive direkte dårlig hvis jeg var kørt tideligt hjemme fra for at nå en vielse kl 11 og ikke fik andet end kage og snacks (=sukker) frem til kl 17.30 (aftensmad) desuden ville jeg højst sandsynligt blive fuld af ganske lidt bobler hvis jeg intet mad fik hele dagen.

Jeg var til bryllup sidste weekend også kl 11 og der havde de sørget for sandwich (fra den lokale grill ting) og ALLE spiste en, de fleste var faktisk ret sultende da vi nået frem til feststedet kl 13-13.30, det behøver ikke være dyre løsninger, toastbrøds trekanter med et blad salet og lidt pålæg vil være ganske fint, el hjemmebagte pizzasnegle og pølsehorn

Selv serveret vi bobler og kage kl 15isk men vi skal også vies kl 14 og alle gæster kan nå af spise frokost inden de skal være i kirken så folk har noget i maven når de kommer.

Evt kan i bede folk om at de har pakket en picnickurv med frokost som de medbring og spiser sammen med jer Fks istedet for at medbringe en gave 😃

Redigeret af LMW
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skriver om en 3 timers pause hvor vil du ligge den? Skal de gæster som skal med til middagen så forlade receptionen lige når de er ankommet for at køre ud i byen og finde mad eller hvordan havde du tænkt?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også at det er lang tid uden noget mad.

Som der bliver forslået behøver det ikke være en dyr løsning man vælger, og er med på forslaget om trekantstoast med noget pålæg/salat.

Jeg er også lidt nysgerrig, når du skriver at de fleste gæster kommer langvejs fra, hvad har I tænkt de skal når receptioneen slutter ? Når det er en 3 timers pause :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad er planen mellem 14.30 og 17.30? Det er en meget lang pause hvis I ikke har planlagt noget for gæsterne i dette tidsrum..

Du skriver at de kommer langvejs fra, så måske de skal overnatte? I så fald er der selvfølgelig tid til at gå på værelserne, evt. skifte tøj, tage en lur og lignende. Men selv i det tilfælde synes jeg at tre timer er længe. 1,5 time havde noget været rigelig.

Jeg er enig med din gæst i, at folk ikke kan overleve fra vielse kl. 11 til middag kl. 17.30 på et stykke kage og frugt, grøntsager og lidt brød. Jeg synes at I er nød til at give dem noget mad i receptionstiden for ellers risikerer i, som en anden også skriver, at nogle bliver for hurtigt påvirkede af alkohol og generelt at folk bliver MEGA sultne.

Hvad med at servere bryllupskage + noget mad til receptionen fra 12.30 og så udvide tiden til receptionen til kl. 16? Så kunne I servere lidt mad først, dernæst kage fx kl. 14 og når I så smutter 14.30 kan gæsterne blive til receptionen hvor der så bliver sat grøntsager/frugt frem til at snacke af frem til kl 16.

Camilla Krøier herinde fra lavede grove pizzasnegle som var en kæmpe succes og folk spurgte efter opskrift osv., og når hovedingrediensen er brød bliver det virkelig ikke voldsomt dyrt at lave.

Kl. 16 slutter receptionen så og gæsterne kører/går til feststedet - med mindre at det er samme sted? Det er det vel ikke, for så er der jo ikke dækket op osv.?

De har så halvanden time til "pause"/slappe af osv. Jeg synes stadig halvanden time er lang tid at fordrive tiden med mindre der er lang transport tid til feststed eller de skal checke ind på værelser osv.. Hvis gæsterne ikke skal overnatte hvad havde I så tænkt jer at de skulle lave i den pause I har langt ind inden middagen?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja altså folk kommer dagen før eller tidligere, så det er ikke fordi folk kører hjemmefra kl. 6 om morgenen. Som sagt har jeg planlagt snacks bestående af både masser af frugt samt grøntsager og brødstænger med dip til.

I pausen fra 14.30 - 17.30 får vi taget billede så ja, der er gæsterne selv. Skal så lige siges at festen holdes i byen og ikke ude på bøhlandet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min søster og svoger var i efteråret til at bryllup, hvor flere gæster også kom langvejs fra.

Her var det vielse om også formiddagen med reception efterfølgende. Det meste af eftermiddagen var gæsterne så på egen hånd, men netop når de kom langvejs fra, havde de ikke rigtig noget sted at gøre af sig selv. De fandt dog et sted at købe frokost.

Det skal så heller ikke på det, at middagen om aftenen var en let middag. Når de nu havde ventet hele dagen, så havde de forventet noget, som de kunne blive mæt af.

Vielsen om formiddagen gjorde også, at de blev nødt til at have to overnatninger på hotel, hvor de kunne have nøjes med en, hvis vielsen havde været senere på dagen (har læst, at det var det eneste tidspunkt, I kunne få, og så er det jo ikke nemt :) )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Reception og feststed er samme sted. Så folk kan sagten blive der og hygge sig i haven hvis de har lyst, eller de kan bruge tiden på at skifte tøj/whatever.

vi har valgt 3 timers pause hvor der ikke er noget officielt program fordi vi skal have tid til at få taget billeder, og fordi de bryllupper jeg har serveret til, som er en del efterhånden, der har 1,5 time bare været for lidt for folk + min erfaring er at tidsplanen altid skrider lidt. For den som bliver ved feststedet er der havespil osv. ved med sikkerhed det ikke bliver noget problem for vore familieflok at hygge sig nogle timer imens vi får taget de billeder

Men det kan godt være at det var en ide at finde ud af lidt mere snacks/mad. Kan godt lide ideen med pizzasneglene

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når det er samme sted ville jeg helt sikkert sørge for at der var lidt mad som pizzasnegle, pølsehorn, små sandwicher og lignende.

Da min fætter blev gift pø rådhuset for nogen år siden var det også ved 11-tiden og så gik man bare der hele dagen og ventede - de skulle ikke have taget billeder og der var kun popcorn og slush ICE og alm drikkevarer. Jeg var gravid, det var simpelthen så træls og her 5 år efter snakkes der stadig om det for det negative :-( Så jeg kan også kun anbefale lidt med lidt mere substans i end kage og snacks :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når det er samme sted ville jeg helt sikkert sørge for at der var lidt mad som pizzasnegle, pølsehorn, små sandwicher og lignende.

Da min fætter blev gift pø rådhuset for nogen år siden var det også ved 11-tiden og så gik man bare der hele dagen og ventede - de skulle ikke have taget billeder og der var kun popcorn og slush ICE og alm drikkevarer. Jeg var gravid, det var simpelthen så træls og her 5 år efter snakkes der stadig om det for det negative :-( Så jeg kan også kun anbefale lidt med lidt mere substans i end kage og snacks :-)

Puha det er lidt ens frygt ikke? At folk bagefter taler om hvad de IKKE fik at spise/drikke/hvad der manglede osv. :(

Jeg synes også altid maden (både middagen men også mere generelt) er noget af det første folk spørger om, når man har været til fest :lol: "Nå hvad fik I at spise?"

Til trådstarter: Jeg må indrømme at jeg stadig synes at 3 timer til "ingenting" andet end hygge er ret lang tid, det ville jeg ihvertfald føle som gæst.. Hvad med at arrangere en eller anden underholdning mens I er væk? En leg hvor jeres toastmaster fx står for at folk skal "tip en 13'er" om jer, resultatet kan så komme frem under middagen og vinderen får en lille gave af jer som præmie for at kende jer bedst. Eller en skattejagt hvor man skal gætte noget om jer for at komme fra ledetråd til ledetråd og i sidste ende er ligeledes en præmie eller lign. Bare for at få folk lidt i gang så de ikke bare sidder ned og snakker i tre timer, hvorefter de så skal ind og sidde ned til middagen igen?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også vies kl 11, og har simpelthen valgt at sørge for frokost til alle gæster, inden receptionen.

VI skulle oprindelig være viet 12:30, men pga renovering måtte vi skifte kirke få måneder før, og så blev det altså kl. 11.

Vi serverer frokost på feststedet fra 13-14 mens vi får taget billeder, og når vi så ankommer, og får taget de sidste billeder er der reception efterfulgt af middag.

Jeg tror folk bliver glade for at få noget rigtigt mad, ellers er det længe fra morgenmad til middagen.

Som de andre også skriver kan det jo gøres billigt - til en venindes bryllup mødtes vi nogle piger dagen før og lavede trekantssandwich i lange baner - det var virkelig hyggeligt, og de var så gode at få dagen efter.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med dem som siger at det bliver en alt for lang dag for gæsterne men jeg kan godt se at I måtte taqe det tidspunkt I kunne få. Kan det ikke være anderledes ville jeg hvis jeg var jer rykke middagen 1 time eller to frem. I skal vel forhåbentlig ikke bruge 2 eller 3 timer på at blive fotograferet . :) og der er ingen som siger at en bryllupsmiddag skal starte kl. 18 eller senere og at brudevalsen først skal danses kl. 24. Tværtimod er der god ide at fremrykke middagen og dermed brudevalsen for på den måde opnår man ofte at alle gæster er med længere hvor nogle ellers ville være tilbøjelige til at tage hjem et lille stykke tid efter brudevalsen. Det må bare ikke blive en "sovepude" for toastmaster med en alt for langstrakt middag til følge.

Jeg forstår hvad du siger vedrørende tidsplanen men målet må jo være at tidsplanerne ikke overskrides væsentligt og derudover kunne jeg godt forestille mig at mange har en tendens til at se program og tidsplan fra sin egen (og gommens side) hvor man også bør sætte sig lidt i gæsternes sted. 1 1/2 time til en reception er i underkanten og 3 timer er lige i overkanten men for gæsterne vil det jo føles som 5 timers reception/pause.

.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Længden af middagen og den efterfølgende fest er jeg nu ikke bekymret for. Heller ikke længden af dagen som helhed. Heldagsforestillinger af den slags har jeg set mange af før. Det var mere spørgsmålet omkring hvor meget mad der bør serveres der midt på dagen som jeg var i tvivl om, og jeg tænker at jeg finder på noget mere / tungere at servere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker ikke at længden på "pausen" er noget problem (modsat mange andre, kan jeg se :) ). Og tror også selv i vil blive glade for det. Vi havde 2,5 times pause (godt nok med 50min kørsel til feststedet), men det blev alligevel ret presset og jeg stressede lidt over tidsplanen i stedet for at nyde at snakke med folk til receptionen.

For dem, der ikke lige har noget sted at tage hen, kan det da godt være, det er lidt irriterende, men tror godt de kan få tiden til at gå hvis der er havespil og mad og drikke. :) Så må man bare håbe på godt vejr!!

Jeg ville helt sikkert også sørge for mere "rigtig" mad. Netop når reception og fest er samme sted, er det måske lidt mere usandsynligt at folk vil forlade stedet for at tage ud og finde mad. Nu skriver du, det er midt i byen, så det kan være der er mad i gå-afstand, men alligevel..

Vi blev viet kl 13 og serverede pindemadder sammen med slikbuffet til reception. Alt mad blev revet væk.

Vi besluttede at servere mad, da vi selv var til et bryllup året inden, hvor vielsen var kl 12, ca 40 min fra vores bopæl. Det vil sige vi havde været ud ad døren kl 10.30, for at være i god tid. Vi har heller ikke bil, så vi skulle koordinere kørsel med nogle andre. De serverede kun kage, slik og chips og da kl nærmede sig 14, var vi ret dårlige. Der var mange af gæsterne, der kørte til den nærmeste MacD, men vi måtte følge med dem vi var i bil med og de skulle tjekke ind på hotel. Uheldigvis havde hotellets bar lukket for madservering ml kl 14-17.30 (og vi skulle være tilbage til middag kl 18), så vi følte os ret strandede og ekstremt sultne :lol: Det var dog en fantastisk dag og fest alligevel, så det er jo ikke fordi det har ødelagt noget. Det fik bare os til at tænke, at vi altså ville sørge for noget mere mad..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været til bryllup, hvor der var en lang pause midt på dagen, der var vi på feststedet og det fungerede fint, vi hyggede på terassen. Så det ville jeg ikke være bekymret for.

Men som andre siger, så synes jeg der skal være noget mad med lidt mere substans end frugt og brødstænger.

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er virkelig glad for al responsen så hurtigt, og der er mange rigtig gode indspark og forslag synes jeg, så tusind tak for det piger. Tror løsningen bliver at vi finder på at lave noget mere mad, og overvejer lidt om jeg skal bede gæsterne lave gæstebog (som skal laves som nogle store stykker papir der kan skrives og tegnes på som bliver rammet ind bagefter) imens vi er væk. Vi havde tænkt at bede folk gøre det løbende under middagen, men man kan måske være bange for at folk ikke liige får det gjort hvis der nu er mange taler osv. Så måske det er fint at give folk den konkrete opgave imens vi alligevel ikke er der.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er såmænd også meget muligt at den lange pause ikke betyder så meget hog ja mad skal der til. Jeg har bare ofte oplevet gæster sige at det var meget lang tid op til middagen men det er selvfølgelig også baseret på mere end 500 bryllupsfester men det er måske fordi der ikke rigtig har været nogle egentlige aktiviteter udover bryllupskage servering .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som Cricht skriver serverede vi hjemmebagte pizzasnegle til receptionen og selvom alle grinede af min sædvanlige mængdeberegning var det virkeligt begrænset hvor mange rester der var tilbage..... Jeg lavede dem et par uger-1 måned før og smed dem i fryseren og på dagen smed de unge damer der hjalp til dem i ovnen og lunede dem et øjeblik, super lækkert og relativ nem og billig løsning selvom vi valgte mere lækkert fyld end de normale madpakkeopskrifter.... Derudover serverede vi bryllupskage, frugttårne og hjemmebagte cookies...

Jeg har selv problemer med blodsukkeret så det var næsten lige så meget for min egen skyld som for gæsternes at der var et mere fyldigt alternativ til kagen fordi jeg ellers selv ville gå kold....

Vi havde lidt over 2 timer fra vi forlod receptionen (toastmasteren og forloveren overtog og fik rundet af og sendt gæsterne til hotellet) og vi nåede både at få taget billeder, vasket fødder (bare ben og brændenælde kombi) og slappet lidt af før middagen.... Vi holdt med overnatning for alle gæster så efter receptionen sørgede toastmaster for at få alle checket ind og så havde folk omkring 1,5 time til at slappe af, skifte tøj, tjekke fodboldresultater eller hvad de lige havde lyst til.... Det passede perfekt tidsmæssigt både for os og for gæsterne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som Cricht skriver serverede vi hjemmebagte pizzasnegle til receptionen og selvom alle grinede af min sædvanlige mængdeberegning var det virkeligt begrænset hvor mange rester der var tilbage..... Jeg lavede dem et par uger-1 måned før og smed dem i fryseren og på dagen smed de unge damer der hjalp til dem i ovnen og lunede dem et øjeblik, super lækkert og relativ nem og billig løsning selvom vi valgte mere lækkert fyld end de normale madpakkeopskrifter.... Derudover serverede vi bryllupskage, frugttårne og hjemmebagte cookies...

Jeg har selv problemer med blodsukkeret så det var næsten lige så meget for min egen skyld som for gæsternes at der var et mere fyldigt alternativ til kagen fordi jeg ellers selv ville gå kold....

Vi havde lidt over 2 timer fra vi forlod receptionen (toastmasteren og forloveren overtog og fik rundet af og sendt gæsterne til hotellet) og vi nåede både at få taget billeder, vasket fødder (bare ben og brændenælde kombi) og slappet lidt af før middagen.... Vi holdt med overnatning for alle gæster så efter receptionen sørgede toastmaster for at få alle checket ind og så havde folk omkring 1,5 time til at slappe af, skifte tøj, tjekke fodboldresultater eller hvad de lige havde lyst til.... Det passede perfekt tidsmæssigt både for os og for gæsterne

Nå vil jeg ikke ta over tråden fra trådstarter her, men Camilla, må jeg spørre om oppskriften til dine snegle? Det er bare til at sende den i en privat beskjed ellers :) Tusen takk!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som Cricht skriver serverede vi hjemmebagte pizzasnegle til receptionen og selvom alle grinede af min sædvanlige mængdeberegning var det virkeligt begrænset hvor mange rester der var tilbage..... Jeg lavede dem et par uger-1 måned før og smed dem i fryseren og på dagen smed de unge damer der hjalp til dem i ovnen og lunede dem et øjeblik, super lækkert og relativ nem og billig løsning selvom vi valgte mere lækkert fyld end de normale madpakkeopskrifter.... Derudover serverede vi bryllupskage, frugttårne og hjemmebagte cookies...

Jeg har selv problemer med blodsukkeret så det var næsten lige så meget for min egen skyld som for gæsternes at der var et mere fyldigt alternativ til kagen fordi jeg ellers selv ville gå kold....

Vi havde lidt over 2 timer fra vi forlod receptionen (toastmasteren og forloveren overtog og fik rundet af og sendt gæsterne til hotellet) og vi nåede både at få taget billeder, vasket fødder (bare ben og brændenælde kombi) og slappet lidt af før middagen.... Vi holdt med overnatning for alle gæster så efter receptionen sørgede toastmaster for at få alle checket ind og så havde folk omkring 1,5 time til at slappe af, skifte tøj, tjekke fodboldresultater eller hvad de lige havde lyst til.... Det passede perfekt tidsmæssigt både for os og for gæsterne

Nå vil jeg ikke ta over tråden fra trådstarter her, men Camilla, må jeg spørre om oppskriften til dine snegle? Det er bare til at sende den i en privat beskjed ellers :) Tusen takk!

Det gør ikke noget

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer