Hbang

Buffet til bryllup

18 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Nej det kan man ikke ! Ironi kan forekomme .:) .:)

Det kan i allerhøjeste grad godt. Jeg oplever at der serveres buffet ved ca. 50% af de bryllupsfester jeg er ude til og det gælder såvel deciderede feststeder som steder hvor brudeparret selv har fået mad ude fra. Nogle gange er det buffet hele vejen igennem. Andre gange er det en kombination.

Grunden til at det i dag er mere og mere brugt tror jeg skal ses i lyset af at man også i højere grad i dag bruger runde eller firkantede enkelt borde fremfor langborde eller hesteskoer, hvor det kan være vanskeligere for folk at komme ud og på plads igen. Man kunne også sige at folk kommer mere omkring og taler mere med hinanden med en buffet løsning men det gør de alligevel da der er mange pauser.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde tallerkenserveret forret og dessert og så var hovedretten buffet. Det fungerede rigtig, rigtig godt. Vi synes, det var en god måde, så gæsterne kunne strække benene under maden og mingle lidt ved buffetbordet med andre, end dem, man lige sad til bords med. Og så gik det også ret hurtigt med at få gæsterne bespist, fordi vi havde to gode, store buffet'er til 83 gæster.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan jeg godt følge dig i men jeg ville ikke være så bange for det. Det er jo det man har toastmasteren til .:). I virkelighedens verden er det to sider af samme sag. Der kan ganske rigtigt stå nogle oppe ved buffet'en men annonceres der indslag sætter de sig ned. Længere er den ikke. Taler vi anrettet mad kan der også være flere som - uanset evt. faste rygepauser m.v. - opholder sig udenfor og de skal så hives ind i forbindelse med taler/indslag. Hvor "hård" en kurs man anlægger som toastmaster afhænger af tidsforløbet og mængden af indslag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig! Vi havde buffet til vores bryllup og de fleste var oppe både 3 og 4 gange så det ikke var plads til bryllupskagen senere ;-) Stor succes og folk nød lige at komme op og mødes hen over buffeten :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde buffet, og har ikke fået andet end positive kommentarer for det. Folk kunne godt lide, at de kunne komme op og gå undervejs, og at de havde god mulighed for at snakke med alle - ikke kun dem de sad til bords med. Jeg er rigtig tilfreds med det!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan man sagtens, men tag højde for det i bordplanen så folk ikke sidder for tæt, der er intet værre end at skulle flytte rundt på hele selskabet hver gang en gæst skal have en kartoffel mere

Enig og det er måske også derfor at buffet og bordopstillinger med flere borde bruges så meget i dag. .:) Når det så er sagt så gælder det jo generelt fordi der altid er mange pauser hvor folk lige skal strække ben.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også have buffet. Af tre grunde: 1) med 118 personer vurderer kokken, at de førstes mad er kold, inden de sidste får mad, 2) Man er sikker på, at folk får det, de kan spise og 3) som brudepar kan vi komme rundt og snakke med folk i løbet af middagen, når der alligevel er aktivitet i lokalet :-)

Vores kok siger, at de serverer buffeten på fx skifferplader for at gøre det fint - altså ikke bare "højskolebuffet" :-) Og maden er vildt lækker! :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg er Rasmus modsat kan jeg godt se, jeg HADER buffetter til selskaber! Synes det er ekstremt irriterende at blive afbrudt i samtaler fordi man skal have lidt mere, og jeg synes det er forstyrrende. :pokey:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer