LBBMSK

Velkomstdrink

7 indlæg i dette emne

Hejsa :-)

Vi er ved at brainstorme velkomstdrink, og når jeg kigger rundt herinde er det mest hvidvin-hyldeblomst der foreslåes. Den serveres bare rigtig ofte i min familie, og vi vil derfor gerne prøve noget nyt.

Er der nogen, der har gode forslag? :-)

Den skal serveres til kransekage, frugt og småkager ved 15-tiden, ca 2 timer inden, vi sætter os til bords.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal det være alkoholfrit eller med??

Jeg tænker Ribena med danskvand (smager fantastisk) eller Ribena med mousserende hvidvin er også dejligt.

Vodka med æblecider og frisk jordbær

Mousserende hvidvin eller champagne med limejuice og citrusfrugter

Pink Pirate rom med mountain dew og friske hindbær

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fik kransekage og jordbær dybbet i chokolade til vores bryllup for 2 uger siden. Dertil fik vi verdi med hindbær. Det var en succes

Når det er til kransekage er det vigtigt at vælge noget som ikke er surt. For når det drikkes til noget så sødt som kransekage bliver det meget mere surt...

Redigeret af Malu82
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får en tør verdi/asti-lignende ting til velkomst sammen med salte nødder m.m. men til receptionen hvor vi bl.a. serverer bryllupskage og frugt har vi bl.a. to slags drikkelse i drinksdispensere; en hyldeblomst/rabarber limonade og så en drik som er elsket af hele vores omgangskreds: pærecider, lambrusco og evt. et sjat vodka (i forholdet 2 liter cider til 70cl lambrusco). Vi smider altid små skiver af lime, appelsin og evt. jordbær ned i bowlen og lader saften trække lidt ud af, så er det bare super godt!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have en mousserende sød vin blandet med lime i forholdet 1 flaske mousserende til 4 lime - når det er velkomstdrik, må det ikke blive for sødt, for det ligger en dæmper på appetitten. Hvis det derimod er friskt med en snert af syrlighed øges appetitten - det er ren kemi :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fik en ferskenøl...! Meget alternativt valg. Vi fik det anbefalet af vores kokke, som vi smagte det hos, og så tænkte vi, at dét skulle det være.

Den blev hældt op i glas og fik et stykke fersken og en isterning i. Og bare rolig, det smagte slet ikke af øl (jeg kan nemlig ikke selv lide øl - overhovedet!).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer