adhe

Dilemma omkring børn

21 indlæg i dette emne

Vi er ret enige om at vi ikke ønsker børn med til vores bryllup... Men.. Vi har jo faktisk selv to stks.. En på 3,5 og 9,5 til den tid.. Jeg synes de skal hentes af en barnepige på et tidspunkt (læs inden middagen) men H2B mener de skal være med til langt ud på natten... Magter bare ikke LEGO klodser, snot og brun sovs ud over det hele (ah måske ikke men sat på spidsen) men på den anden side er vores store dreng jo alligevel så stor til den tid at han måske godt kunne...

Årh.. Synes det er svært! Hvad har I andre gjort? Og ikke jer der skriver "vi havde dme med til hele festen" det er ikke en løsning ;)

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes ikke de skal med. Jeg ville ikke bryde mig om at drikke foran mine egne eller andres børn. Medmindre jeres fest slutter tidlig og der absolut ikke er druk på programmet så fair nok, men ellers skal nogen kigge efter dem til brylluppet og du kommer ikke til at nyde dagen, hvis du hele tiden skal holde øje

Redigeret af ise87
0

Del dette indlæg

Vores drenge er godt nok kun 1½ og 3 på det tidspunkt, men de kommer heller ikke med.. De er med i kirken og til receptionen, og så kommer de til en barnepige inden festen.. Jeg gider heller ikke et barn der liiiige skal vise hvad han har tegnet/fortælle han skal tisse eller what ever midt i en smuk tale.. Og udover det tror jeg simpelthen at sådan en fest er røvsyg for børn.. Især når der ikke er andre børn..

1

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså mine kommer med, men betragter dem så heller ikke som børn længere ( selv om de altid vil være mine små pus) da de er 14 og næsten 19 til den tid men vi har inviteret mine nevøer og niecer med for ellers kan mine søskende muligvis ikke komme med, MEN har sagt hvis de kan få barnepige er det også i orden de er i alderen 9½,20 og næsten 12 år dog er min ene niece 1½ år men tror hun vil blive passet.

0

Del dette indlæg

Jeg ville helst holde fest uden børn, men det er ikke en mulighed hvis jeg vil have min bror og svigerinde med. De bor i Prag til dagligt, og da hele min side af familien jo skal med til fest - så bliver min nevø også nødt til at komme med (Han er 3 år til den tid). Han er en lidt nervøs lille dreng, så at overlade ham til en fremmed (Altså en barnepige) er ikke en mulighed. Derfor har jeg sadlet om i hovedet, og invitere nu de nærmeste med børn. Det vil sige 2 nevøer og 2 niecer, der til den tid vil være 1 - 1,5 - 3 og 4,5. Vi skal holde festen i et pænere forsamlingshus, hvor der er en fin legeplads og græsareal lige udenfor - og så tænker jeg i at købe en lille hoppeborg (Den kan man jo få billigt) og så lave et mindre legeareal indenfor også. Tror det skal blive fint nok :) Udover det, har vi også to på 13år med. Men dem betegner jeg ikke som børn længere, den ene er min bonussøn og så min kusine. Tænker de nok godt kan underholde sig selv?

Hvis den store på 9,5 er det eneste barn I tager med, så ville jeg overveje at få ham passet. Det er jo en lang (måske kedelig for ham) aften. Men jeg tænker også at han er stor nok til selv at bestemme?

0

Del dette indlæg

Hvad er formålet? Kan I ikke undvære dem? Skal det være sjovt for børnene?

Børnene synes, at det er pænt kedeligt. Afhængig af forhold, kan det være tæt på umuligt for en barnepige at holde børnene fra deres forældre. Dog var jeg for 14 dage siden til et bryllup, hvor vielsen var kl 11 og festen sluttede kl 20. Og med masser af små børn. Et andet slags bryllup. Men det fungerede fint.

Tror set er mere det at de også skal være en del af dagen - jeg tænker bare det bliver kedeligt og vores datter er pt og har været det sidste år 1000 madpakker om at sove lm aftenen !!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hm jeg er lidt i samme dilemma. Skal giftes til maj næste år og til den tid vil vores to børn være 1 år 9 mdr og 4 år 3 mdr. Jeg tænker om den yngste er for lille til at blive passet af en fremmed til den tid? Alle vi kender skal jo med til brylluppet. Hvad ville I gøre der?

Samtidig har jeg sådan en lille nagende følelse om jeg mon er en dårlig mor og egoistisk for ikke at ville have mine børn med? Umiddelbart ville vi tage dem med i kirken og til receptionen og så få dem passet derfra.

Redigeret af Lisim
0

Del dette indlæg

Jeg er også lidt enig med Ki her. Hvis der ikke er andre børn bliver det nemt kedeligt for barnet. Er der 1-2 yderligere er det noget andet. Men jeg ville først og fremmest kigge på stedet hvor I skal holde festen. Egner det sig overhovedet til en fest med børn. Taler vi om et mondænt feststed hvor der måske også er flere selskaber samtidig er det umiddelbart ikke oplagt til en fest med børn da man typisk kun vil have 1 rum til rådighed af gangen. Taler vi derimod om et forsamlingshus, en kro o.l. hvor I har alt for jer selv er det noget andet. Der har man muligheden for at lægge børnene til at sove i et særskildt rum for børn kan nok sætte noget colorit og et personligt præg på en bryllupsfest men der er intet værre end overtrætte børn. En anden overvejelse kan være hvad der er af udendørsomgivelser og hvilke muligheder (og begrænsninger) det giver.

0

Del dette indlæg

Jeg synes ikke at børn skal med! Et bryllup er en voksen fest og den skal kunne nydes fuldt ud af alle parter. Børn kan ikke sidde stille så længe under maden med taler, indslag mv. Festen handler om brudeparret, og jeg synes at det er okay at være egoistisk lige præcis denne dag og gøre det som man ønsker og føler er bedst :)

1

Del dette indlæg

Jeg synes ikke at børn skal med! Et bryllup er en voksen fest og den skal kunne nydes fuldt ud af alle parter. Børn kan ikke sidde stille så længe under maden med taler, indslag mv. Festen handler om brudeparret, og jeg synes at det er okay at være egoistisk lige præcis denne dag og gøre det som man ønsker og føler er bedst :)

Hvem siger at et bryllup er en voksenfest? Det er da op til brudeparret. Men skal der børn med skal rammerne selvfølgelig være til det. Vi havde 11 børn og et spædbarn med til bryllup. Ingen taler eller andet blev ødelagt. Børnene legede og hyggede sig og havde den fedeste fest og det havde vi andre også! Nu var to af børnene mine. Dem tog bedstemor sig af den smule der var nødvendigt. Jeg måtte løbe én gang da jeg kunne høre min yngste græde. Da jeg nåede frem havde andre allerede taget sig af det. Jeg kunne nyde festen fuldt ud!

Jeg sys ærlig talt ikke man kan stille det så skarpt op. Det er noget pjat og der er intet der er så sort/Hvidt.

Mine børn ville være meget kede af det hvis ikke de måtte have været med. Den lille går flere gange i ugen og spørger om vi ikke snart skal giftes igen og så skal vi gøre det langsomt. For det gik alt for hurtigt! Der var ingen overtrætte børn. Den lille på 4 år holdt ud til kl 3 uden et eneste piv og den store på 8 fik en madras at sove på kl 2. Det havde vi selvfølgelig sørget for. Som sagt rammerne skal være i orden.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan børnene mon blive hentet og sove hos nogen legekammerater? Nogen de kender godt selvfølgelig.

Ellers er jeg virkelig på bar bund. Mine drenge var og er 4,5 og 8,5 og jeg kunne slet ikke forestille mig at holde bryllup uden dem. De ville helt sikkert have manglet! De ville desuden blive skide sure ;-) Hvad siger din store selv? løsningen for os var jo så at holde bryllup med masser af børn med legehjørne mm. Det var en kæmpe succes :-)

Nå nu det for jer ikke er en løsning at have dem med. Så ville jeg som sagt lave en aftale med nogen legekammerater som kan hente dem inden middagen starter, så de er med i kirke og til reception.

0

Del dette indlæg

Kan børnene mon blive hentet og sove hos nogen legekammerater? Nogen de kender godt selvfølgelig.

Ellers er jeg virkelig på bar bund. Mine drenge var og er 4,5 og 8,5 og jeg kunne slet ikke forestille mig at holde bryllup uden dem. De ville helt sikkert have manglet! De ville desuden blive skide sure ;-) Hvad siger din store selv? løsningen for os var jo så at holde bryllup med masser af børn med legehjørne mm. Det var en kæmpe succes :-)

Nå nu det for jer ikke er en løsning at have dem med. Så ville jeg som sagt lave en aftale med nogen legekammerater som kan hente dem inden middagen starter, så de er med i kirke og til reception.

jamen der er så længe til, så han er faktisk ikke vævet spurgt endnu :/
0

Del dette indlæg

Jeg syntes du modsiger dig selv lidt. Man kan ikke på den ene side at et bryllup er en voksenfest (underforstået uden børn) og så på den anden side sige at man skal gøre det man ønsker og føler er bedst).

Jo jeg har da oplevet nogle børn som ikke kunne men det kan i flere tilfælde tilskrives at der ikke har været aktivitetsmuligheder for dem og at de har været låst til at være i samme lokale hele tiden. Noget som ikke er optimalt. Men det generelle indtryk er at det de fleste børn godt ved hvornår de skal være stille og ellers så har man da lige hevet dem "hen" og "lejet stilleleg". Det er baseret på mere end hundrede bryllupsfester hvor der har været børn med. Så som sagt før så handler det i høj grad om de rammer man holder festen under.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha... dette spørgsmål er SÅ svært. Vi har besluttet at min datter som er 13 skal med. Dog vil jeg sige at det er skide svært selvom hun er gammel nok, så er hun det eneste barn som skal med. Den tætteste vil være min nevø på 18 år, og trods at de har et godt forhold til hinanden, så er det stadig skide svært at bede selv en 13 årig om at skulle sidde under en hel middag og høre på voksensnak, taler og sange. Min datter er en meget genert en af slagsen og synes bare at mor og bonusfar er så pinlige i forvejen, så den er skide svært.

Min søster vil på daværende tidspunkt have en lille en på omkring 1-1½ måned gammel med og det er jo ligesom noget helt andet. Men vi valgte uden børn, fordi vores er 13 og kan faktisk klare sig selv. Vi har dog forsøgt at lave en bordplan så hun sidder ved et bord hvor der er nogle hun kan snakke med. Plus hun bagefter har mulighed for at gå op på værelset og sidde og spille eller hvad hun nu vil, eller blive til festen.. op til hende.

Men at et bryllup er en voksenfest, er jeg ikke enig i. Det er en fest hvor man fejrer ægteskabet og er der børn, er det jo ligesom op til en selv om man vil sidde med dem hele aftenen.. Personligt har jeg faktisk lidt ondt af min datter fordi hun er så "ung" i forhold til resten, men samtidig har jeg det sådan lidt.. den dag må hun lide for vores skyld. Jeg kunne ikke personligt forstille mig at holde bryllup uden hende... Hvis hun havde været yngre, havde jeg nok sagt at hun var med til vielse, reception og så kunne hun hentes af en barnepige, så festen ikke bliver "ødelagt" af en surmulende unge, der er vred over ikke at få sin vilje, eller bare skaber sig fordi man bliver overtræt...

I bund og grund så er det jo noget man skal vurdere. Man kender jo sine egen børn bedst og ved om de kan klare det eller ej. Og har man ikke børn selv, kan jeg virkelig ikke se hvorfor man så ikke kan holde en fest uden børn, medmindre det er fordi man gerne vil have dem med selvfølgelig...

0

Del dette indlæg

Vi har valgt at vores drenge (2½ og knapt 7) er med til ceremoni og reception, og det er to jævnaldrende kusiner også. Så bliver de hentet af kusinernes kusine og hendes veninde, dvs de kender godt hende der passer, men ikke så godt. Og så skal de 6 holde deres egen fest, hvor ungerne får lov at bestemme om den står på dans og diskokugler eller en film og masser af is. Muligvis det hele.

Jeg har også været meget i tvivl, særligt i forhold til den store, om han vil føle sig snydt. Vi går ikke så meget op i traditioner, så vi tager til det hotel hvor vi holder brylluppet, allerede dagen før. Så får ungerne en dag og nat sammen med Mor og Far i Brudesuiten, middag om aftenen (hvor børn er meget velkomne), lækker morgenmad og de glæder sig meget, til hele weekenden og til at få fint tøj på... Også til deres egen fest.

Vi har valgt at det er voksenfest, og jeg tror at de fleste gæster ser frem til en fest og overnatning med voksentid. Men jeg kan også sagtens se det fantastiske i en masse børn der er med, børnehjørne osv.

0

Del dette indlæg

Nu har vi ikke selv børn, men vi har vores nevøer og niecer med til reception og de bliver hentet når middagen starter.

Det er en voksen fest (læs: abefest 😉) og jeg gider ikke høre på at nogen børn er trætte eller skal hjælpes på toilettet osv. De voksne skal have lov at feste.

Men det er jo bare sådan vi ønsker vores fest 😃

1

Del dette indlæg

Vores på 3,5 og 7,5 skal med hele dagen, samt min kærestes to nevøer og en niece (de er 10,8,4 år). Og da vi sidste år holdt hans runde fødselsdag, var de samme fem børn med, og de holdt ud til efter natmaden kl 2.30. Og vi hørte dem stort set ikke. De legede i et tilstødende lokale, og de havde slikskåle og sodavand og legetøj med derind. De forlod jo bordet efter at have kylet en smule mad i sig, for at gå ind og lege. Det gav ro til os andre under sange, talen jeg holdt mm.

Vi havde allieret os med en ven, er tjekkede til dem jævnligt, og de kom da også ud og dansede og grinede med vi andre efter spisningen (de tøffede hurtigt ind i legerummet igen).

Vi drikker os sjældent fulde, så det oplever de ikke hos os.

Men man skal da gøre sig tanker om at de evt kan blive hentet, HVIS det ikke går som forventet. Men jeg kunne seriøst ikke holde bryllup uden mine elskede børn

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer