MaryAnneHP

Erfaring med langt / kort slør søges

13 posts in this topic

Hejsa derude.

Er der nogen der vil dele deres erfaring omkring længden på slør til bryllup.

Jeg tænker mest - er der nogen af Jer, gifte, damer som havde et langt slør på til brylluppet og som tænker tilbage på at det var bare SÅ besværligt at I ville ønske at I havde valgt et kort?

Er der nogen der ønskede sig et langt, men så valgte det korte, og siden hen har fortrudt?

Hvad var der godt / skidt med det korte / lange?

Krammer fra MaryAnne

0

Annonce ♥

Jeg havde et langt slør og endte med at pille det ud da vi havde fået taget billeder. Havde også et langt slæb at holde styr på og selvom det var flot med det lange slør så var det altså også bare i vejen hele tiden. Hvis jeg skulle giftes igen er jeg dog i tvivl om hvad jeg ville vælge. For det var flot med det lange slør ;-) Det var nok 2-2,5 m...

1

Jeg havde et langt slør og endte med at pille det ud da vi havde fået taget billeder. Havde også et langt slæb at holde styr på og selvom det var flot med det lange slør så var det altså også bare i vejen hele tiden. Hvis jeg skulle giftes igen er jeg dog i tvivl om hvad jeg ville vælge. For det var flot med det lange slør ;-) Det var nok 2-2,5 m...

Åh... Ja jeg tror faktisk at jeg tænker det samme som dig... Kunne du nemt pille det ud af håret?

Kan man ikke bare sno det lange slør rundt om armen eller lign? :)

0

Jeg havde kun mit lange slør på i kirken. Da vi kørte fra kirken til feststedet skulle jeg sidde i sidevognen på mandens motorcykel, og jeg ville selvfølgelig ikke miste det i vinden. Jeg fik så et kortet slør på da vi ankom til feststedet, det kunne de så bruge til at rive i :-)

0

Annonce ♥

Jeg havde kun mit lange slør på i kirken. Da vi kørte fra kirken til feststedet skulle jeg sidde i sidevognen på mandens motorcykel, og jeg ville selvfølgelig ikke miste det i vinden. Jeg fik så et kortet slør på da vi ankom til feststedet, det kunne de så bruge til at rive i :-)

Jeg tror altså bare ikke at man kan pille mit slør ud igen... Det sidder fast bag noget andet nemlig :/

0

Åh... Ja jeg tror faktisk at jeg tænker det samme som dig... Kunne du nemt pille det ud af håret?

Mit slør sad bare fast under håret med nogen hårnåle. Så det var nemt at pille ud...

0

Mit slør sad bare fast under håret med nogen hårnåle. Så det var nemt at pille ud...

Jeg skal have diadem på og sløret skal sidde bag det - så tror jeg altså ikke det bliver så nemt tror du?

0

Jeg havde et 3 meter slør, og havde det på til lige inden brudevalsen, da jeg ikke ville have det ødelagt, så der skiftede jeg til et kort slør.

Det var ikke voldsomt besværligt at skifte, selvom det lange slør sad fast med (mange) hårnåle under et hårsmykke. Min lillebrors kæreste var sød at hjælpe til, og jeg tror det tog ti minutter, mens der blev drukket kaffe og folk var ude og trække frisk luft.

I løbet af dagen var jeg ikke generet af det lange slør, det var nemt at tage over armen, eller smide ned bag stolen, når vi spiste (vi sad et sted, hvor folk ikke lige skulle gå forbi). Selvom det blæste en del, så sad det godt fast og det gjorde ikke ondt, når vinden tog (som jeg ellers har hørt nogen klage over). Alt i alt, så var jeg super tilfreds med mit slør :)

Lige et billede af, hvordan sløret blev sat fast:

post-69771-0-61111500-1434890063_thumb.j

Det samlede resultat:

post-69771-0-14106000-1434890112_thumb.j

Og bagfra "in action"

post-69771-0-95178000-1434890201_thumb.j

1

Annonce ♥

Jeg havde et 3 meter slør, og havde det på til lige inden brudevalsen, da jeg ikke ville have det ødelagt, så der skiftede jeg til et kort slør.

Det var ikke voldsomt besværligt at skifte, selvom det lange slør sad fast med (mange) hårnåle under et hårsmykke. Min lillebrors kæreste var sød at hjælpe til, og jeg tror det tog ti minutter, mens der blev drukket kaffe og folk var ude og trække frisk luft.

I løbet af dagen var jeg ikke generet af det lange slør, det var nemt at tage over armen, eller smide ned bag stolen, når vi spiste (vi sad et sted, hvor folk ikke lige skulle gå forbi). Selvom det blæste en del, så sad det godt fast og det gjorde ikke ondt, når vinden tog (som jeg ellers har hørt nogen klage over). Alt i alt, så var jeg super tilfreds med mit slør :)

Lige et billede af, hvordan sløret blev sat fast:

attachicon.gifpic_0131.jpg

Det samlede resultat:

attachicon.gifpic_0135.jpg

Og bagfra "in action"

attachicon.gifpic_0225.jpg

Hej Roselein

-Åh hvor er det altså bare smukt med dit slør :heart::thumbsupsmileyanim:

Jeg ville virkelig ønske nu, at jeg havde fået et tre meters hjem også. Grundet fejl fra hende hvor jeg har købt kjolen er jeg endt ud i tidspres er jeg blevet nødt til at nøjes med et kortere slør :( (Og endda et enkelt lags - selvom det dobbelte er det jeg altid har sagt jeg ville have...)

0

Jeg gad slet ikke have et langt slør - overhovedet! Det skulle være et, der ikke generede, så jeg valgte et birdcage slør (købte net for 50 kr. og monterede det på 2 hårnåle med en enkelt synlig knap - voila: DIY birdcage slør).

Jeg har før fotograferet til bryllupper, hvor bruden - hvis hun har slæb - ikke vil have, at det bliver beskidt, og derfor hele tiden render rundt med slæbet på armen.. Så synes jeg, det fede ved det går af det..! Det samme, hvis det er slør. Sløret er jo også i vejen, når der skal deles en mia. krammere ud.

Enig i, at det kan være utrolig smukt - men bøvlet, det er det altså også, og det skal man bare vide.

post-65672-0-88191100-1410709408_thumb.p

Edited by Soon2bemrsH
0

Jeg havde et der næsten nåede jorden, og det fungerede rigtig fint for mig. Mit slæb var længere end sløret, så det var ikke sådan at jeg måtte gå rundt med det på armen hele tiden. Det hang ligesom bare og passede sig selv. :)

b-94.jpg

b-242.jpg

b-423.jpg

(Alle fotos er taget af Memorable.dk)

Edited by Glitter
1

Jeg havde et der næsten nåede jorden, og det fungerede rigtig fint for mig. Mit slæb var længere end sløret, så det var ikke sådan at jeg måtte gå rundt med det på armen hele tiden. Det hang ligesom bare og passede sig selv. :)

b-94.jpg

b-242.jpg

b-423.jpg

Hvor er du smuk :loveshower:

Mit slør endte med fatisk at blive nogenlunde samme længde som dit :)

0

Annonce ♥

b-94.jpg

b-242.jpg

b-423.jpg

Hvor er du smuk :loveshower:

Mit slør endte med fatisk at blive nogenlunde samme længde som dit :)

Tusind tak :heart:

Var du tilfreds med længden så? :)

0