tine2000

Sang til gom kombineret med tale

5 posts in this topic

Hej med Jer,

Jeg er på jagt efter et par sange som jeg kan få vores musikker (sang + guitar) til at spille for min mand.

Jeg tænker og holde en kort tale for ham og så spilles der en sang - jeg taler lidt igen og så spilles den sidste sang.

Jeg syntes det er super smuk når der bliver spillet en sang til enten brud eller gom - så derfor vil jeg gerne kombinere det.

Vi var til brullup sidste år, hvor der dels blev spillet/sunget af en pianist og et medly af sange på et anlag. Jeg havde overvejet nogle af de sange - men syntes måske det er lidt kikset at "kopiere" - selvom det jo ikke bliver det samme....?

Jeg kan godt lide:

- Du er (News) ..................denne sang blev brugt, men syntes den er så smuk.

- Uden forsvar (Marie Key)

- I wanna wake up with you (Eran DD)

Så hvilke sange syntes I er gode kærligheds sange (til mænd)?? Og hvad syntes i om ovenstående sange?

0

Annonce ♥

Først og fremmest vil jeg sige at den med medleyet da nok er festligt og fornøjeligt men der er ikke samme budskab som hvis vi taler om én sang. At Du ER blev brugt af det bryllup I var til sidste år er ikke så underligt for det er meget brugt og har været det i mange år.

Hvad med Rasmus Nøhr - Sød musik. Personligt har jeg aldrig tidligere været til ham og heller ikke fået mange ønsker eller spillet det meget på job men det nummer holder og har en god klang særligt med en akustisk guitar. Samtidig er teksten jo også meget sigende.

Er vi ovre i det udenlandske vil jeg pege på et nummer som You're the Inspiration (Chicago/Peter Cetera) men det kræver sin mand at synge det uden at det falder helt igennem.

0

Jeg sang When you say nothing at all med Ronan Keating i lørdags :)

0

Tak for jeres svar. Havde ikke set I havde svaret da jeg åbenbart ikke fik notifikationer på det....

Bliver pludselig I tvivl om "Uden forsvar" er en kærlighedssang som i en der viser "nok" kærlighed I teksten? H2B er på det sidste blevet helt bims med Marie Key, så det kunne jo være lidt sjovt hvis det var denne sang - er bare blevet så meget I tvivl om teksten...

Tror jeg er helt sikker på "I wanna wake up with you".............

Regner med at guitaristen kan synge næsten hvad det skal være, da han er prof - det eneste men er kun at det skal passé til hans stemme.

Jeg er ikke ramt helt ind I hjertet af de to sange I lige foreslår. Så kom gerne med flere forslag, hvis I har :)

Hvis I skulle have ideer til hvad der kan spilles på trompet (solo) I kirken må I også gerne byde ind :) (Har overvejet Kærlighed af Lene Siel og Du kom med alt det der var dig - men ved ikke om de passer til trompet?!)

0

Annonce ♥

Jeg skal ikke gøre mig klog ud i en fortolkning af Marie Keys tekster men kan blot sige at jeg tidligere har hørt (og spillet) uden forsvar i den sammenhæng efter ønske fra brudepar eller brud.

0