Akoesterby

Hvem skal sidde sammen med jer?

21 indlæg i dette emne

Hej BK'ere!

Hvem vil I gerne have til at sidde sammen med jer under middagen?

Der er mange forskellige gode muligheder; venner, forældre, søskende osv - jeg vil gerne høre jeres tanker om at gøre enten det ene eller det andet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal sidde sammen med min bedste veninde + hendes mand, som er et fælles vennepar. Derudover Ts søster + hendes kæreste og Ts bedste veninde (som er hans bestman) og hendes kæreste.

Vi har egentlig fra begyndelsen vidst at vi gerne ville sidde sammen med vores venner. Vi har været til flere brylluppet hvor tilbagemeldingen fra brudeparret har været at de var super glade for at sidde sammen med venner og søskende/at de ville have ønsket at de havde siddet sammen med venner og søskende.

Ts og mine forældre kommer rigtig godt ud af det med hinanden så vi ville sagtens kunne have siddet ved bord med dem men det er bare vores overbevisning at både de og vi selv, får en sjovere aften ved at sidde sammen med venner..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sad jo ved langborde og havde lavet det sådan at et bord var til den "ældre" generation og to borde var med venner, søskende og kusiner/fætre. Vi lavede bordplanen efter at vi ville sidde midt på en langside så vi kunne se alle og hele lokalet. Af hensyn til billeder tog vi den langside der ikke havde vinduer som baggrund (modlys er ikke altid godt).

Vi delte gæsterne op i grupper som vi vidste kunne hygge sig sammen og så delte vi grupperne ind på bordene.

Vi endte med at sidde ved siden af henholdsvis min svoger og en kammerats nye kæreste (der var ret beæret over placering 😄). Overfor sad min lillesøster og kammeraten og så fordelt med venner derfra. Så det var lidt tilfældigt hvem der sad tættest på os, men fungerede så fint, var hyggeligt og sjovt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sad i E formation med to ekstra ben :-) Vi sad selvfølgelig i midten med hver vores forældrepar på hver side. Ved det ben som var ud for os sad vores venner og det har vi overhovedet ikke fortrudt. Vi fik den der "Emma-Gad" opstilling som forældrene forventede og vores venner overfor som kunne holde alt det formelle nede...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde forresten spurgt vores forældre inden om de ville blive skuffede, men de var helt med på det. Vores forældre så også lige bordplanen til "godkendelse" inden den var helt fast.

Det har vi også gjort og vores forældre synes faktisk også det var en super idé! Min mor eneste krav var at hun skal kunne se os, dvs. ikke sidde med ryggen til osv. men det har nu heller aldrig været planen.. Vi har også tænkt os liiige at vende planen med dem inden den ligger helt fast.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sad ved rundborde, hvor der kunne sidde otte ved hvert bord. Vi sad sammen med mine forældre, forloveren og brudeternen. Det fungerede rigtig fint :)

Jeg er glad for vi sad sammen med vores forældre, det var rigtig hyggeligt og dejligt afslappet, hvilket var var rart, på det der ellers til tider føltes som en lidt hektisk dag.

Vi har syv søskende tilsammen, så de fyldte næsten deres eget bord :P Hvilket i øvrigt fungerede fantastisk :)

Min tanke er, at det kommer an på forskellige ting, om man skal sidde sammen med venner eller familie. Hvor ked af det ville jeres forældre blive over ikke at skulle sidde sammen med jer? Hvordan tror I, at I vil få den bedste aften? Osv.

Der er jo ikke nogen løsning, der er rigtig eller forkert. Det vigtigste er jo, at det føles rigtigt for jer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mor eneste krav var at hun skal kunne se os, dvs. ikke sidde med ryggen til osv. men det har nu heller aldrig været planen..

Helt enig :) Forældre og bedsteforældre skal sidde godt, så de ikke skal vende og dreje sig for at se brudeparret, hvis ikke de sidder med ved højbordet :) Men det gælder til alle livets fester, synes jeg :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været til bryllup hvor det blev gjort på en lidt utraditionel måde - men jeg synes ideen var fantastisk god!

Brudeparret sad ved et langbord sådan meget traditionelt med forældre, søskende og bedsteforældre, imens resten af selskabet sad ved runde borde af 8 mand. Folk sad sammen med deres partner. Men så skete der noget spændende efter forretten! Og igen efter hovedretten! :bunny_4:

Her flyttede alle undtagen brudeparret plads! Det blev gjort på en meget elegant og overskuelig måde - der var en tavle ved indgangen med en oversigt over alle bordene. Det viste sig så at der var 3 lag, så efter hver ret fjernede man et lag og så var der en ny bordplan nedenunder. På selve bordene var bordkortene formet som en trekant, så efter forretten roterede man den og så kom der et nyt navn frem af den næste gæst der skulle sidde der. Og så var der et motiv ud for navnet så man kunne se om det var forret, hovedret eller dessert (en fisk, kronhjort og is).

Toastmasteren styrede slagets gang - når vi var færdige med en ret og folk havde siddet og hyggesnakket lidt ved deres pladser, så annoncerede han skiftet, hvor vi bl.a. mellem forret og hovedret lige skulle udenfor og have taget fællesbillede. Så gik vi ind igen og fandt vores nye pladser. På den måde kom alle til at prøve og sidde oppe ved langbordet hos brudeparret og man kom til at sidde ved 3 forskellige borde med forskellige mennesker - men man beholdte sin partner hos sig, så vi blev flyttet rundt i par.

Det fungerede virkelig godt og folk var glade for at komme rundt og møde forskellige mennesker - og så var der ikke nogen der var fanget i "dårligt selskab" en hel aften, allerhøjest kunne man risikere at skulle udholde det under en enkelt ret (men generelt havde de nu været ret gode til at sætte folk sammen ved bordene, men der er jo altid et par enkelte gæster som er knap så festlige og svære at snakke med).

Redigeret af Lisim
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte meget traditionelt at sidde sammen med vores forældre. Vi sad ved langborde. Så jeg havde min mor og stedfar på den ene side og min mand havde sin far og farens dame på den anden side. Så havde vi toastmaster + mand. Min bror/forlover, kusine/brudepige, min mands søster og hendes kæreste/forlover.

Vi fik et par sene afbud op til. Ellers skulle der også have sidder nogen venner. Jeg kan i det hele taget kun slå et slag for langborde. Det fungerede rigtig godt hos os :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lige været til bryllup hvor det blev gjort på en lidt utraditionel måde - men jeg synes ideen var fantastisk god!

Brudeparret sad ved et langbord sådan meget traditionelt med forældre, søskende og bedsteforældre, imens resten af selskabet sad ved runde borde af 8 mand. Folk sad sammen med deres partner. Men så skete der noget spændende efter forretten! Og igen efter hovedretten! :bunny_4:

Her flyttede alle undtagen brudeparret plads! Det blev gjort på en meget elegant og overskuelig måde - der var en tavle ved indgangen med en oversigt over alle bordene. Det viste sig så at der var 3 lag, så efter hver ret fjernede man et lag og så var der en ny bordplan nedenunder. På selve bordene var bordkortene formet som en trekant, så efter forretten roterede man den og så kom der et nyt navn frem af den næste gæst der skulle sidde der. Og så var der et motiv ud for navnet så man kunne se om det var forret, hovedret eller dessert (en fisk, kronhjort og is).

Toastmasteren styrede slagets gang - når vi var færdige med en ret og folk havde siddet og hyggesnakket lidt ved deres pladser, så annoncerede han skiftet, hvor vi bl.a. mellem forret og hovedret lige skulle udenfor og have taget fællesbillede. Så gik vi ind igen og fandt vores nye pladser. På den måde kom alle til at prøve og sidde oppe ved langbordet hos brudeparret og man kom til at sidde ved 3 forskellige borde med forskellige mennesker - men man beholdte sin partner hos sig, så vi blev flyttet rundt i par.

Det fungerede virkelig godt og folk var glade for at komme rundt og møde forskellige mennesker - og så var der ikke nogen der var fanget i "dårligt selskab" en hel aften, allerhøjest kunne man risikere at skulle udholde det under en enkelt ret (men generelt havde de nu været ret gode til at sætte folk sammen ved bordene, men der er jo altid et par enkelte gæster som er knap så festlige og svære at snakke med).

Jeg ville sys at det ville være skide irriterende at jeg skulle til at flytte plads :-S Men det er jo smag og behag :-) sys altid folk får snakket sammen på kryds og tværs alligevel... Men anderledes og nyt er det da i hvert fald :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde runde borde. Vi sad sådan her: Mig - min far - min mor - min mands mormor - svigermors kæreste - svigerfars kæreste - svigerfar - svigermor - min mand. Det betød meget for min mand, at have sine forældre til at sidde ved siden af sig, og de kan fint sammen, så det var ikke noget problem. Jeg var glad for at have mine forældre til bords, og så kunne gå rundt og snakke med de andre gæster ind imellem retterne. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er allerede ved at få grå hår i hovedet over vores bordplan.. Godt der er halvanden måned endnu.. :shooter:

Sagen er, at begge vores forældre er skilt og halvdelen af dem er gift påny - K's forældre kan ikke sammen (som i slet ikke) og jeg vil ikke prioritere nogle forældre frem for andre.. Så jeg regner med, at vi skal sidde sammen med K's forlover, dennes kæreste, K's faster og onkel (de skønneste og sjoveste! mennesker), min onkel (toastmaster - så måske er det en skidt ide, hvis der er nogle ting der skal holdes hemmelige?) og min moster..

Jeg ville rigtig gerne sidde sammen med mine veninder, men vi er fem + deres mænd, og vi kan kun sidde 8 ved bordene.. Så tror det bliver ovenstående løsning vi ender ud i :huh:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde sådan en vision at vi skulle da have et højbord, for det var jo ligesom det alle valgte, men jeg blev klogere da vi så snakkede om det. Tanken om at sidde ved et bord med forældre og svigerforældre, som ikke snakker videre godt sammen, huede mig ikke ligefrem, så vi blev hurtige enige om at vi ikke laver et såkaldt højbord.

I stedet for har vi forsøgt at sætte folk ved vores bord som vi snakker godt med, sådan at vi aftenen igennem har nogle at snakke med hele tiden, når vi bliver trætte af at stirre forelsket på hinanden :biggrin: . Der bliver sikkert noget røre over det, men vi har det bare sådan lidt.. det er jo ligesom vores beslutning og ikke andres. Hubby har ikke det bedste forhold til sin mor, så vi var hurtige enige om at hun så ikke skal sidde ved bordet, og for ikke at fornærme nogle som helst af familien er der ingen af familien der sidder ved vores bord. Kun venner.

Vi havde faktisk flere problembørn da vi skulle lægge bordplanen, så dem valgte vi at placere først og så bygge rundt om dem og vi synes selv den er gået ret godt op. Den tog os ca 3-4 timer at lægge før vi var helt tilfredse og den er blevet godt, synes jeg. Vi har også valgt at skille par ad. Både forlovede, gifte og bare kærester. Vi synes at man skal mingle til sådan en fest selvom mange har sådan en "ej, jeg skal da sidde ved siden af min kæreste og holde i hånd". Ej, undskyld, men i ser ligesom hinanden hver dag...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når det e gang bliver vores tur, tænker jeg at vi vælger at sidde med vores søskende, som vi har det super godt med :) Begge mine forældre er døde, så synes egentlig det ville være lidt trist, hvis det bare er svigerforældrene der skal sidde ved os - og egentlig tror jeg har det bliver hyggeligere både for dem og os, hvis de kommer til at sidde med nogen på deres alder, og det samme med os

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi regner med at skulle sidde sammen med vores forældre. Vi hygger os rigtig meget i deres selskab og har et fantastisk forhold til begge hold forældre...

Jeg vil rigtig gerne sidde i runde borde - min kæreste er mere til de traditionelle langborde, hestesko eller E formet - men jeg er i gang med at overtale ham :rolleyes:

Problemet er hvem de sidste to personer skal være ved vores bord, hvis vi vælger de runde. Vi overvejede hans bedste ven og min bedste veninde, men de har engang været sammen, og det er egentlig ikke akavet, men det er mere af hensyn til deres nye kærester. Så overvejer vi lidt vores søstre. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner med at skulle sidde sammen med vores forældre. Vi hygger os rigtig meget i deres selskab og har et fantastisk forhold til begge hold forældre...

Jeg vil rigtig gerne sidde i runde borde - min kæreste er mere til de traditionelle langborde, hestesko eller E formet - men jeg er i gang med at overtale ham :rolleyes:

Problemet er hvem de sidste to personer skal være ved vores bord, hvis vi vælger de runde. Vi overvejede hans bedste ven og min bedste veninde, men de har engang været sammen, og det er egentlig ikke akavet, men det er mere af hensyn til deres nye kærester. Så overvejer vi lidt vores søstre. :-)

Hej, hvad med toastmaster? Hvis i har sådan en jo :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi regner med at skulle sidde sammen med vores forældre. Vi hygger os rigtig meget i deres selskab og har et fantastisk forhold til begge hold forældre...

Jeg vil rigtig gerne sidde i runde borde - min kæreste er mere til de traditionelle langborde, hestesko eller E formet - men jeg er i gang med at overtale ham :rolleyes:

Problemet er hvem de sidste to personer skal være ved vores bord, hvis vi vælger de runde. Vi overvejede hans bedste ven og min bedste veninde, men de har engang været sammen, og det er egentlig ikke akavet, men det er mere af hensyn til deres nye kærester. Så overvejer vi lidt vores søstre. :-)

Hej, hvad med toastmaster? Hvis i har sådan en jo :-)

Det kunne også godt være en idé, men tænker at det kan være svært at holde ting hemmeligt for os. :-D i tilfælde af at han/hun liige skal snakke med de næste der skal på osv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med forlover og kæreste? Eller brudeterne og kæreste? Eller forlover og brudeterne, hvis de ikke har kærester?

Forlover/brudeterne er dem, der har været sammen - og føler ikke vi kan vælge, hvem af dem der skal "ha' lov" til at sidde ved hovedebordet. Nu må vi se, hvad det ender med! Vi er begge lidt på vores søstre. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi regner med at skulle sidde sammen med vores forældre. Vi hygger os rigtig meget i deres selskab og har et fantastisk forhold til begge hold forældre...

Jeg vil rigtig gerne sidde i runde borde - min kæreste er mere til de traditionelle langborde, hestesko eller E formet - men jeg er i gang med at overtale ham :rolleyes:

Problemet er hvem de sidste to personer skal være ved vores bord, hvis vi vælger de runde. Vi overvejede hans bedste ven og min bedste veninde, men de har engang været sammen, og det er egentlig ikke akavet, men det er mere af hensyn til deres nye kærester. Så overvejer vi lidt vores søstre. :-)

Vi skal også sidde ved runde borde, men vælger kun at det er forældrene, der skal sidde sammen med os. Der giver mulighed for en åbning på bordet, hvor min brudebuket så kan ligge som dekoration, og samtidigt bliver bordet placeret så alle kan kigge ind på os, og vi kan kigge ud gennem "åbningen". Det kunne også være en mulighed? :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner med at skulle sidde sammen med vores forældre. Vi hygger os rigtig meget i deres selskab og har et fantastisk forhold til begge hold forældre...

Jeg vil rigtig gerne sidde i runde borde - min kæreste er mere til de traditionelle langborde, hestesko eller E formet - men jeg er i gang med at overtale ham :rolleyes:

Problemet er hvem de sidste to personer skal være ved vores bord, hvis vi vælger de runde. Vi overvejede hans bedste ven og min bedste veninde, men de har engang været sammen, og det er egentlig ikke akavet, men det er mere af hensyn til deres nye kærester. Så overvejer vi lidt vores søstre. :-)

Vi skal også sidde ved runde borde, men vælger kun at det er forældrene, der skal sidde sammen med os. Der giver mulighed for en åbning på bordet, hvor min brudebuket så kan ligge som dekoration, og samtidigt bliver bordet placeret så alle kan kigge ind på os, og vi kan kigge ud gennem "åbningen". Det kunne også være en mulighed? :-)

Det var faktisk en rigtig god idé ... Tak :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer