diana1

Hjælp til at få min mor med i bryllupet da hun er gået bort

11 indlæg i dette emne

Hej piger.

jeg haved en ide om at ville have min mor med i min brudebuket da hun er gået bort.

men så får jeg afvide af en anden af familien som skal giftes før mig at de vil gøre det samme med hendes mor. Men det er de fleste gæster som kommer til vores begge 2 bryllup også er jeg bange for at de tror jeg gøre efter hende.

så er der noget andet man kan gøre så dem man har mistet stadig er med på dagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå at du ikke har lyst til at være et "kopi-bryllup", og at man kan være bange for at det ligner det har jeg meget stor erfaring med. Men; den følelse du har om din mor kan ikke tages fra dig, og det at du vil have hende med i din brudebuket er formodentlig mest for din skyld og ikke så meget for andres skyld. Det er en smuk tanke uanset hvad du ender med at gøre :)

Et par ideer til at gøre det anderledes kunne dog være at få trykt hendes billede på stof, og sy det ind i kjolen på indersiden ved brystet - så er hun lige ved dit hjerte. Alternativt kunne du få hendes navn broderet der. Måske I kan få organisten til at spille hendes yndlingssalme som en del af postludium? Du kan bære et af hendes smykker?

Uanset hvad, så er din mor med dig, uanset om du har et billede af hende/ting med fra hende eller ej :)

Redigeret af Akoesterby
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder dumt, for hvis min mor kunne have valgt, var hun ikke gået bort i januar, som vi skulle giftes i maj, så det var hårdt..

Jeg fandt et billede af hende på hendes bryllupsdag, hvor hun stod sammen med min mormor ( som desværre også tog afsted alt for tidligt)

Stillede billedet på bordet mellem min mand og jeg - ingen kommenterede det med andet, end .. " nåå hvor sødt, vi savner hende også"

Måske en ide. - hold fast i hvad du vil, og ikke hvad andre gør eller mener = din beslutning, dit ønske

Redigeret af 2412Juleaften
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ikke helt det samme, men jeg havde selv mine to afdøde bedstemødre med på dagen på forskellige måder:

Jeg havde 2 små rammer i brudebuketten, en med min mormors forlovelsesbillede og en med min farmors brudebillede

Jeg havde begges vielsesringe indsyet i min kjole som mit "gamle"

Vi havde et stort lys stående både i kirken, til receptionen og til festen der brændte hele dagen med tanke på alle dem der ikke kunne være med, men som var med os i tankerne

En af vores salmer var en af min mormors favorit salmer, en anden skal spilles når vores datter skal døbes

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din mor kan aldrig blive en kopi af den andens mor og det samme med det billede som tænkes anvendt. Det ved folk så derfor gør du da bare det .:) Eller hvad du måtte finde på inspireret af de øvrige.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er det mine svigerforældre der ikke er her mere, jeg skal ha en lille frame med deres bryllupsbillede i.

Du kunne gøre som de andre er inde på eller evt. tage din mors ynglings blomst med i din buket.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kærestes mor gik bort for et par år siden, men savnet er der stadig. Vi har valgt hendes yndlingssalme til kirken og måske tager vi et billede med af hende og sætter på vores bord. Min mormor er her heller ikke mere, så jeg skal have hendes armbånd på den dag, så er hun også med :-)

Bare et par ideer....

Du skal gøre, det du føler mest for og det, der føles rigtigt for dig :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev gift for 3 år siden, 1 år efter min mors død. Jeg havde min mor med på mange måder.. Vores bryllupsdag er den dato min mor og far lærte hinanden at kende på. Derudover havde jeg hendes perlekæde på, hendes yndlingsblomst var i buketten, samt en lille ramme med hendes billede i og jeg lagde dagen efter min buket på hendes grav... der er mange måder at gøre det på. det er bare at finde din egen personlige måde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer