mari02g4

overnatning?

8 indlæg i dette emne

Hejsa

Min kæreste og jeg skal giftes i oktober 2016, og vores gæsteliste er på omkring 80 mennesker. Vi har et budget på ca. 100.000, og vi er nu igang med at kigge på lokationer. Vi kan dog godt se at hvis vi skal betale for overnatning til alle 80 holder vores budget ikke.Jeg vil derfor gerne høre hvad jeres mening er omkring overnatning, er det ok hvis dem der vil sove på stedet selv skal betale for overnatning? Vi er åbne for gode ideer og selvfølgelig også billige overnatningssteder.
På forhånd tak - knus Maria

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores gæster betalte selv for overnatning. Mener prisen var 350kr pr person. Vi var 82 og kun 4 valgte ikke at overnatte og det var egentlig ikke fordi de ikke ville, men fordi de ikke havde kunnet finde babysitter til hele natten og lign. Der var ikke nogen, der brokkede sig over det overhovedet (ikke til os i hvert fald;). Og vi meldte det ud med en ca pris lige så snart vi havde booket stedet, hvilket var over et år i forvejen, så selv vores venner på SU havde rigelig tid til at spare op til det og og valgte alle at prioritere det. Jeg tror det efterhånden er mere undtagelsen end reglen at brudeparret betaler for overnatning. I starten havde vi det også lidt dårligt over det og jeg snakkede med mine veninder om, at vi ville prøve at finde penge i budgettet til at betale en del af overnatningen, så det blev billigere for folk, men det protesterede de ret meget over og synes overhovedet ikke vi skulle tænke på det.

Vi holdt festen ca 45 min kørsel fra Kbh (hvor de fleste af vores gæster kom fra), så det var muligt at køre hjem. Det var også muligt at tage toget hjem, så folk var jo ikke tvunget til at blive og overnatte. Synes det er lidt mere et dilemma, hvis overnatningen er meget dyr og det er næsten umuligt at komme derfra. Min veninde var inviteret til et bryllup hvor overnatningen kostede 1700kr pr værelse (blev holdt på et slot) og hvor det var stort set umuligt at komme hjem fra. Noget med at den sidste mulighed for offentlig transport afgik inden midnat og det var næsten to timers kørsel væk i bil.

Men altså, som det altid gælder, så kender man jo som gæst betingelserne for brylluppet, når man takker ja. Så får man det jo til at fungere, hvis man gerne vil prioritere det. Men man kan altid risikere at nogen falder fra, hvis det er langt væk/dyrt at overnatte/der er store krav til dresscode osv.. Og det må man jo så bare respektere/acceptere:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også planer om at vores gæster selv skal betale for overnatning. Dog vil vi nok give et tilskud så gæsterne kan komme ned på at betale ca. 350 kr pr person og så giver vi selvfølgelig morgenmad.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holdt vores med betalt overnatning, mest fordi vi fandt et sted hvor det lå indenfor budgettet og fordi at vi synes det var synd hvis rigtig mange ellers ville have kørt hjem.... Hertil kommer så at de fleste af vores gæster kommer fra andre landsdele og de brugte i forvejen mange penge på færger og broer for at komme....

Men det er en prioriteringssag og jeg er sikker på at en del af vores gæster intet havde haft imod at betale noget selv

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som de andre siger er det meget almindeligt i dag at gæster selv betaler for overnatning. Prisen kan selvfølgelig være at der så er nogle som vælger at tage hjem og derved ikke kan være med til brunch dagen efter (hvor mange vælger at pakke gaver op). Men der vil angiveligt altid være nogle som tager hjem uanset om de skal betale for overnatning eller ej.

Noget helt andet er så antallet af gæster. Ikke at 80 personer er mange for det ser jeg da tit til bryllupsfester. Men det er netop i de tilfælde at der kan være en økonomisk fordel ved at fravælge en komplet feststedsløsning til fordel for et sted der har de rette faciliteter inkl. overnatning og omgivelser, men hvor I selv står for mad og drikkevarer. En kuvertpris på 800-1.000 kr. pr. næse koster umiddelbart det samme uanset om I bliver 40 eller 80 men den pris I betaler for at leje et sted er den samme uanset hvor mange I bliver og derfor vil der altid kunne opnås en større besparelse ved at vælge dette fremfor et decideret feststed når I er så mange. Muligvis kan I finde et sted hvor der også betales for overnatning i den faste pris men derfor kan man godt vælge en udgift over på gæsterne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer