Sign in to follow this  
Followers 0
willerbassen

Præludium, salmer m.m.? Hvad har i valgt?

8 posts in this topic

For mig er valget af salmer og orgelmusik en by i Rusland.. :-D

Jeg har aldrig rigtig tænkt over hvad der bliver spillet.... og den eneste salme jeg er sikker på skal spilles, er "Det er så yndigt at følges ad"..

Hvad har i andre valgt at gå ind til og ud til?? Og hvilke salmer har i valgt?? :-)

0

Annonce ♥

Hvis du vil have inspiration, så er www.dendanskesalmebogonline.dk et godt sted at starte, der kan du læse og høre alle de salmer, som står under bryllupssalmer i salmebogen :)

0

Hvis du vil have inspiration, så er www.dendanskesalmebogonline.dk et godt sted at starte, der kan du læse og høre alle de salmer, som står under bryllupssalmer i salmebogen :)

Tak det er jeg klar over :-) Jeg spurgte hvad i andre har valgt... sys det hele lyder ens og det har ikke min store interesse! :-)

0

Vi havde de fire samler, som er meget brugt:

Den signede dag med fryd vi ser

I blev skabt som mand og kvinde

Det er så yndigt at følges ad

Det dufter lysegrønt af græs

Præ- og postludium havde vi ikke nogle specielle ønsker, så det var bare organistens valg :)

0

Annonce ♥

Jeg er heller ikke god ud i salmekendskab :-), men vi har bl.a valgt en samle som var min farmors yndlingssalme - En rose så jeg skyde.

0

Tak det er jeg klar over :-) Jeg spurgte hvad i andre har valgt... sys det hele lyder ens og det har ikke min store interesse! :-)
Ok :) Det var kun ment, som et godt råd. Måske det at læse teksterne kunne hjælpe :)

I skal giftes til august, så kan I vælge årstidssalmer, som "Du gav mig, o Herre" eller "Nu falmer skoven" og ellers er Louise Gs salmevalg et hit :)

Edited by GoldRumble
0

Vi har følgende på tegnebrættet men har ikke helt besluttet os/talt med præsten om det endnu:

Præludium: Parchelbel in Canon D

1. salme: Uberørt af byens travlhed / Kærlighed er lysets kilde

2. salme: Spænd over os dit himmelsejl / Du kom med alt det der var dig / Hvad er det min Marie

3. salme: Det er så yndigt at følges ad

Postludium: Mendelsohns bryllupsmarch

0

Vi sang følgende, som jeg syntes afspejlede os og vores fælles liv rigtig godt:

I Østen stiger solen op

Menneske din egen magt

I skovens dybe stille ro

Det er så yndigt at følges ad

Vi valgte ikke præ- og postludium, bare salmerne undervejs.

0

Annonce ♥