willerbassen

Præludium, salmer m.m.? Hvad har i valgt?

8 indlæg i dette emne

For mig er valget af salmer og orgelmusik en by i Rusland.. :-D

Jeg har aldrig rigtig tænkt over hvad der bliver spillet.... og den eneste salme jeg er sikker på skal spilles, er "Det er så yndigt at følges ad"..

Hvad har i andre valgt at gå ind til og ud til?? Og hvilke salmer har i valgt?? :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du vil have inspiration, så er www.dendanskesalmebogonline.dk et godt sted at starte, der kan du læse og høre alle de salmer, som står under bryllupssalmer i salmebogen :)

Tak det er jeg klar over :-) Jeg spurgte hvad i andre har valgt... sys det hele lyder ens og det har ikke min store interesse! :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du vil have inspiration, så er www.dendanskesalmebogonline.dk et godt sted at starte, der kan du læse og høre alle de salmer, som står under bryllupssalmer i salmebogen :)

Tak det er jeg klar over :-) Jeg spurgte hvad i andre har valgt... sys det hele lyder ens og det har ikke min store interesse! :-)
Ok :) Det var kun ment, som et godt råd. Måske det at læse teksterne kunne hjælpe :)

I skal giftes til august, så kan I vælge årstidssalmer, som "Du gav mig, o Herre" eller "Nu falmer skoven" og ellers er Louise Gs salmevalg et hit :)

Redigeret af GoldRumble
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har følgende på tegnebrættet men har ikke helt besluttet os/talt med præsten om det endnu:

Præludium: Parchelbel in Canon D

1. salme: Uberørt af byens travlhed / Kærlighed er lysets kilde

2. salme: Spænd over os dit himmelsejl / Du kom med alt det der var dig / Hvad er det min Marie

3. salme: Det er så yndigt at følges ad

Postludium: Mendelsohns bryllupsmarch

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sang følgende, som jeg syntes afspejlede os og vores fælles liv rigtig godt:

I Østen stiger solen op

Menneske din egen magt

I skovens dybe stille ro

Det er så yndigt at følges ad

Vi valgte ikke præ- og postludium, bare salmerne undervejs.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer