Marie E

hvor meget giver i for jeres drikkelse på dagen

7 posts in this topic

Hej

Har siddet og kigget på vores budget og det holder fint , men er lidt i tvivl om vi har lavet en kæmpe overpostering til drikkevarerne, da vi er gør det selv typen så gælder det alle drikkevarer som vin, sodavand, øl mv.

vi har afsat 12.500 kr i bare drikkevarer, og synes det er mange penge

vi bliver hvis alle kommer 80-90 personer til receptionen og 50 incl os selv til festen

Hvad har i andre givet for de forskellige dvs. vin osv .....

Edited by Marie E
0

Annonce ♥

Vi har sat 8.000kr af i budgettet til drikkevarer til 63 person (heraf 4 små børn + 2 teenagere). Vi henter drikkevarene i Tyskland. Men eftersom vi først skal giftes efter dig, så ved jeg ikke om det holder stik. Så i bund og grund vel egentligt et svar, du ikke kan bruge til noget :floejt:

0

Vi havde købt ind for knap 6000 kr i Tyskland til 60 personer og der blev vidst ikke engang drukket 1/3 af det indkøbte. Men så var der da NOK ;-)

0

Vi har købt for 11000 i Tyskland, inklusiv slik til slikbuffet. Der er der drikkevarer til 150 personer til reception og 80 til middag. Ud over det her indkøbte har vi selv brygget 140 l øl og hyldeblomstsaft i meget store mængder ligeså.

Vi har desuden købt 18 flasker dessertvin og køber 36 flasker asti yderligere til receptionen. Så vi ender med at købe drikkevarer for cirka 15.000. Det er mange penge, og det kan helt sikkert gøres billigere, men vi har også fx valgt at købe alt vin som BiB, som skal hældes på karafler for at spare lidt her. Jeg er ret overbevist om at vi har købt for meget, men ikke så meget for meget, at jeg turde have ladet være med at købe det. Min mor skal holde stor fødselsdag i efteråret, så hun overtager bare resterne dertil.

12.500 er mange penge - men hvis I fx går op i hvad for noget vin, der skal drikkes, hvis I skal have drinksbar eller whiskeybar osv, så løber det hurtigt op.

0

Annonce ♥

Hmm det kommer meget an på hvad I vil servere og hvor meget jeres gæster normalvis drikker....

Til receptionen serverede vi drinks lavet af hyldeblomstlikør, Crement og San pellegrino mineralvand og dertil blev der brugt 4 flasker likør, 12 flasker Crement 10 San Pellegrino derudover blev der drukket 4 rammer dåseøl og meget begrænset sodavand til gengæld blev mit kæmpe lager af hyldeblomstsaft og lemonade fuldstændigt ryddet.

Til festen var der inkluderet velkomstdrinks (Kir Royal) samt drikkevarer til middagen og avec til kaffen så der kender jeg ikke mængderne.

Bagefter blev der stillet øl, vand, specialøl og vin frem og det var faktisk overraskende begrænset hvor meget der blev drukket, 4 flasker vin, 20 specialøl, 10 almindelige og så 30-40 sodavand mener jeg, det var ihvertfald til at leve med

0

Vi blev 83 og jeg tror, vores budget var 7.500/8.000 kr., så det skal nok kunne lade sig gøre! Vi leverede lidt overskud retur, så i virkeligheden blev posten lidt mindre endda. Men det kommer virkelig an på, hvad I ønsker. Vi havde ikke spiritus til mix-selv-drinks (vi fandt det overflødigt), vi kunne godt leve med sodavand i 1,5 l flasker, som folk selv hældte op af og som var på tilbud til 7 eller 8 kr. for Coca Cola-mærkerne, og vin købte vi til under 50 kr. flasken (som smagte fint til os). Velkomstdrinks var en ferskenøl til 20 kr./flaske.

Vi købte alle drikkevarer herhjemme med aftaler om at kunne levere overskud tilbage, og så gik vi efter tilbud.

0

24 fl Hvid vin 800 8 fl Dessert vin 400 360 Øl 1620 4 Bailey 320 15 Sodavand 850 40 fl Rødvin Kaffe 4 poser 100 5 KS Cider 500 champagne 840

Vi bliver cirka 80 personer til reception og fest...

0