Helenedk89

Talen til elektrikeren

2 posts in this topic

Hej allesammen.
Nu har jeg forsøgt at skrive en tale, og jeg vil meget gerne høre jeres mening om den...

Kære alle sammen,

Som i ved, er vi i dag blevet samlet, som to ledninger bliver samlet med en samlemuffe, og vi er nu klar til at tilbringe resten af vores liv i vores nye dåse. Der har heldigvis ikke være mange ohm (modstand) imod os, så vi har derfor undgået alt for mange volt (spænding).

Det var cirka alle de elektrikertermer jeg kender, så jeg tror jeg hellere må slå over i menneskesprog igen, så resten af festen forstår hvad jeg snakker om.

Jeg vil starte med at takke mine svigerforældre, for at have taget så godt imod mig. Allerede fra første gang jeg mødte jer har i været som familie for mig. I er altid klar på at give en hjælpende hånd eller klar på en lidt tynd kop kaffe. Jeg vil også takke jer, fordi i har ladet mig få jeres ”lille” dreng. Også tak til resten af svigerfamilien, for altid at være så åbne og glade.

En stor tak til min mor og far, som har skabt trygge rammer for min opvækst. Jeg har altid vidst at i har været der for mig og i har givet min en god opdragelse, som jeg kan have med mig resten af livet. I har taget rigtigt godt imod Peter, som heldigvis passer perfekt ind i familien.

Tak til mine søskende for altid at have givet mig nogen at læne mig op af. Selvom vi er forskellige er i nogle af mine bedste venner. Vi har det altid festligt når vi er sammen, og der opstår sjældent skænderier, og når der gør, er det ikke værre end jeg kan gå min vej til jeg bliver glad igen J jan skal selvfølgelig også have en tak for alle de gange han er blevet tvangsindlagt til at se gift ved første blik eller andet.

Tak til alle mine fantastiske veninder, som var med til at skabe den helt perfekte polterabend. Det er dejligt at vide at jeg har så mange som er der for mig, og som vil hjælpe til at jeg bliver fejret og en smule ydmyget J

Så skal jeg selvfølgelig også huske at takke søde dejlige Peter. Du har altid vist dig at være en gentleman. Allerede fra første aften vi mødte hinanden har du været omsorgsfuld overfor mig. Jeg forstår slet ikke hvorfor du faldt for mig, da jeg var en smule beruset og du var helt ædru. Alligevel ville du gerne give mig en chance, hvilket jeg er meget taknemlig for i dag. Her skal Jan Nikkelborg have en tak, for at sørge for at Peter fik mit nummer. Allerede fra første date har vores forhold været lovende. Vi startede med en stand, efterfulgt af frokost og afsluttede med at vi var inde og se Hvidstensgruppen, da det var den mest romantiske film bi kunne finde J sinde da har vi været på mange dates og lavet alt fra at tage i zoologiske have til at drikke en kande kaffe, eller det vil sige jeg har drukket en kande kaffe.

Jeg elsker stadig at fortælle om måden du friede på. det var selvfølgelig efter du havde fået tilladelse af min far, at du tog mig op i pariserhjulet i Paris, med udsigt over eifeltårnet at du besluttede at gå på knæ og bede om min hånd. Det var den mest romantiske måde du kunne gøre det på.

Jeg elsker dine skønne blå øjne og dit tykke hår. Jeg elsker dit kærlige sind og din hjælpsomhed. Jeg elsker at du er med på mine skøre ideer og du svare ærligt når jeg beder om råd til tøj. Jeg elsker dig fordi du er lige som du er.

Skal vi ikke rejse os og skåle for min ægtemand Peter.

0

Annonce ♥

Smadder sød tale - især hvor du snakker elektrikersprog :biggrin: Det kommer da til at gå lige i hjertet på din mand!

0