Mus84

Forårsbryllup 16. maj 2015

62 indlæg i dette emne

Ugen op til:

Mandag: var på arbejde som normalt, sidste dag inden bryllup. Dagen sluttede med krammere fra alle kolleger og et par bryllupsgaver. Om aftenen talte jeg i telefon med Bent fra Diskobil for at aftale de sidste detaljer vedr. musikken.

Da vi mødtes med giftefogeden fredagen inden var det gået op for os at vores papirer ikke var korrekte. Vi havde udfyldt ægteskabserklæring og modtaget prøvelsesattest, men havde lige overset den meget vigtige detalje at vi selv skulle videresende prøvelsesattesten da vi skulle vies i en anden kommune end bopælskommunen. Min mand prøvede at komme igennem til det rette kontor for at få fremskyndet processen, men uden held. Han sendte i stedet en mail med mange gange undskyld og spurgte om det ikke nok var muligt at nå det alligevel.

Tirsdag: Startede dagen hos frisøren hvor jeg fik vokset øjenbryn samt farvet øjenbryn og vipper. Havde en mindre krise da jeg syntes øjenbrynene blev for tynde, efter et par dage og lidt tilvænning var jeg mere rolig, kunne da godt ønske de var lidt bredere, men slet ikke så forfærdeligt som jeg først syntes.

Frisøren lavede også gelenegle. Allerede efter et par timer var de yderste mm løse så hele lakken kunne trækkes af i et stykke. Mail til frisøren der lovede at lave dem om fredag morgen inden åbningstid.

Da jeg kom hjem fra frisøren var det lykkedes kæresten at komme igennem til det rette kontor vedr at få lavet papirerne til vielsen og de lovede at lave papirerne med det samme.

Fik lavet små skilte til at sætte i maden på buffeten.

Skrædderen havde nævnt at hun syntes kjolen havde en svag lugt så tænkte den trængte til en vask, den røg en tur i babybadekaret med lidt opvaskemiddel. I blød et kvarter. Nyt vand i et kvarter og så yderlig en gang skyllevand. Det værste vand dryppede af og så draperet på håndklæder henover et tørrestativ. Drivvåd. Tænkte at der var fire dage til så den skulle nok nå at tørre.

Onsdag: Endnu en playdate hos babysitterne så børnene kunne vænne sig til at være der. Babypigen var fortsat syg og snottet så hun blev hjemme mens jeg var af sted med den store.

Øvede brudevals om aftenen.

Brudekjolen var stadig meget våd så fik sat affugter til nede i vaskerummet.

Torsdag: vi pakkede tasker med tøj, kasser med alt det vi skulle bruge til vielse, fest, fotoshoot osv. Begge unger var påvirkede af den meget virak så de trængte til lidt kvalitetstid og ro så vi måtte skiftes til at lege med dem mens den anden var praktisk. Vi besluttede med meget kort varsel at tage ud at spise så hele familien kørte på vores stamsted og vi hyggede et par timer og havde tid til bare at være, det var så godt at komme af sted.

Brudekjolen var nu stort set tør og affugteren havde opsamlet flere liter vand. Jeg var nu lidt mere rolig, havde nået at frygte hvordan det var at blive gift i en fugtig kjole.

Fik sendt lang mail til babysitter om børnenes rytme, praktiske oplysninger osv.

Vejrudsigten lovede regn lørdag, lidt øv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ugen op til:

Fredag: Tidligt op til skønt lunt vejr. Havde lidt sidste øjebliks-indkøb inden jeg havde en tid til at få lavet neglene om kl 8.30. Herefter til blomsterhandleren efter blomster, i kvickly efter flere blomster og til torveblomsterhandleren efter de sidste blomster. Til tøjbutik efter ekstra strømper til manden så han havde nogle at skifte med efter brudevalsen.

IMG_0726.JPG

Hjem igen og pakke de sidste ting, ved halv elleve tiden ankom svigerforældrene med trailer og vi begyndte at pakke alle vores kasser og drikkevarer ud i traileren. Kl 11.20 ankom mine forældre med lukket trailer og vi fik pakket kirsebærtræerne ud i den. Nu kunne vi så ikke have øl og sodavand så træer ud igen og øl og sodavand ind i bunden og træer ovenpå. Vi sparede lige en ekstra køretur.

Manden og jeg kørte i hver vores bil af logistiske årsager og med hvert vores barn. Ældste barnet og jeg skrålede sange og snakkede hele vejen. Vi kørte forbi en raspmark:

Mor: se alle de flotte gule blomster. Ved du hvad de hedder?

Stilhed fra bagsædet.

Mor: de hedder raps

Ældste barnet: de hedder også mælkebøtter, dem har vi i haven.

Vi ankom til vores feststed lidt over 12 og så gik vi ellers i gang med at stille borde og stole op.

Svigermor gik i gang med at anrette blomster i vores utallige små vaser. Bare det tog 3 timer, men det blev også gjort omhyggeligt og endte med at være rigtig flot.

Duge på bordene, guirlander i loftet, anretning af slikbuffet, alle de små detaljer skulle på plads. Vores forældre var imponerede over hvor gennemført det hele var.

IMG_0729.JPG

IMG_0730-2.JPG

IMG_0731.JPG

IMG_0732.JPG

IMG_0733.JPG

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fredag fortsat:


Ældste barnet var helt tosset med at hjælpe til og fik drysset bestik ud over alle borde i et jævnt lag. Babypigen sov heldigvis et par timer i barnevognen.



2 billeder slettet


Redigeret af Mus84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine svigerforældre havde lavet en æresport, det havde vi egentlig ikke tænkt at vi skulle have, men tanken var sød.


20150515-Forberedelse 039 kopi.jpg



Jeg havde tænkt et par timer, måske tre, vi var alligevel 6 voksne, men det endte med at tage 6 timer. Min far havde skridttæller på og vi endte med at have gået 8 km bare mens vi gjorde klar.



Der blev også tid til en frokostpause


Billede slettet



Svigermor anretter blomster


20150515-Forberedelse 018 kopi.jpg


Redigeret af Mus84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slikbuffet og gavebord er ved at være klar:

Billede slettet

Manden fik på dette tidspunkt mail fra vores giftefoged om alt nu var i orden og han havde modtaget vores papirer. Vi kunne ånde lettet op.

Da klokken nærmede sig fem havde vi to meget trætte og utålmodige børn. Så mand og svigerfar kørte hjem til svigerforældrene så børnene kunne få mad og komme i seng til normal tid. Mine forældre, svigermor og jeg fortsatte med de sidste småting.

Havde aftalt cafetur med en veninde, men måtte rykke tidspunktet et par gange.

Da vi endelig var færdige ræsede jeg mod centrum og magasins p-hus. Hotel Royal har ikke parkering så skulle gå fra magasin til hotellet. Orkede bare ikke at gå mere, så ville død og pine have alt med så jeg kunne nøjes med at gå en gang. Skuldertaske og stofpose over armen, en trolleykuffert i hver hånd og brudekjolen slynget om skuldrene. Jeg har været et kønt syn som jeg gik rundt i gaderne i Århus.

Blev tjekket ind på hotellet og kom op i vores suite. Fantastisk. Det var faktisk lige så lækkert som billederne på hjemmesiden.

IMG_0739.JPG

IMG_0740.JPG

IMG_0742.JPG

I løbet af eftermiddagen havde jeg fået kriller i halsen og følte mig lidt snottet.

Fik hurtigt skiftet tøj og ned for at mødes med veninde. Havde et par hyggelige timer på cafe ziggy med en kæmpe lækker burger. Dejligt at snakke og hygge og glæde sig sammen. Sad og frøs helt vildt og måtte have jakke på.

På vej retur til hotellet snakkede jeg i telefon med manden der havde fået første del af sin morgengave. Han var rørt og glad over den lille bog med grunde til at jeg elskede ham og var rigtig glad for både ur og manchetknapper (havde begge dele på til brylluppet).

Fik sendt en sms til fotografen om hvilket værelse jeg boede på.

Kjolen hænger klar i vinduet:

IMG_0743.JPG

På hovedet i seng ved 23-tiden og faldt rimeligt hurtigt i søvn .

Redigeret af Mus84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Beretning - forbedrelse hos bruden:

Vågnede kl 4 og var lysvågen. Prøvede at falde i søvn, men havde alt for mange sommerfugle i maven og tænkte på om vi nu havde husket det hele. Fik sendt en sidste øjebliks sms til frisør-veninde om at hun jo bare kunne komme lidt tidligere hvis hun ville spise morgenmad på hotellet, det kunne hun desværre i nå.

Fik også sms’et min far om han ikke ville sørge for at købe is med på vej ud til feststedet.

Havde akut ondt i halsen og en næse der løb konstant. Frygtede det værste og prøvede at lave planer for hvordan jeg skulle komme igennem dagen hvis jeg var syg.

Skærmbillede 2015-05-31 kl. 12.28.21.png

Endelig ved 6 tiden faldt jeg i søvn og vågnede igen 5 kvarter senere da der kom en sms fra vores babysitter om at de var klar.

Stod op og tog et bad. Meget overskyet og vejrudsigten lovede fortsat regn fra kl 14 og frem. Fik sms’et til manden om at han skulle huske store paraplyer til fotoshoot, diverse praktisk info om børnene osv og da også lige hørt om han havde sovet godt (han havde selvfølgelig sovet perfekt, typisk, han kan sove fra et jordskælv og to skrigende børn).

Skærmbillede 2015-05-31 kl. 12.28.26.png

Til bageren efter boller til børnene senere på dagen, forbi føtex efter smoothie, danskvand og kleenex til min løbende næse.

Nu var kl halv ni og havde aftalt med frisøren at hun ville være der kl 9. Kunne lige nå forbi morgenmadsbuffeten på hotellet. Det var vældig lækkert, men jeg skulle tvinge det i mig. Fik da spist et par pandekager og drukket et glas appelsin-gulerodsjuice. Læste lidt avis, tjekke BK inden jeg kl 9 dappede op på værelset og ventede. Nu havde jeg rigtigt sommerfugle i maven og gik rundt som en løve i en bur

Alle billeder er taget af fotograf Jane Søndberg medmindre andet er nævnt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kl 9.20 kom frisøren endelig. I receptionen havde de insisteret på at det var forkert værelsesnummer og at der kun var en brud på hotellet så hun var endt hos en anden. Vi hyggesnakkede lidt inden vi kastede os over håret.

Det var sjovt at fra frisøren ankom og resten af dagen følte jeg mig på ingen måde syg.

I løbet af en næste times tid ankom min mor, lillesøster og ældste veninde. Der var en rigtig hyggelig afslappet stemning og min nervøsitet forsvandt helt.

Skærmbillede 2015-05-31 kl. 12.28.43.png

Kl lidt i 11 ankom fotografen, hun var også blevet ledt på vildspor af receptionen og var endt hos den anden brud. Det nummer jeg havde skrevet til om aftenen viste sig ikke at være det rigtige så hun havde aldrig modtaget min besked. Fotografen var super sød og gled lige så stille ind og tog en masse billeder.

Skærmbillede 2015-05-31 kl. 12.29.07.png

Frisøren touperede, krøllede og sprayede til den store guldmedalje. Da jeg tog håret ned talte jeg 67 hårnåle. Efter et par timer var håret færdig og en hurtig beslutning senere blev det det spænde jeg havde købt oprindeligt med påfuglefjer og det er jeg bare rigtig glad for at jeg holdt fast i. Det passer rigtig godt til mig synes jeg.

Skærmbillede 2015-05-31 kl. 12.28.33.png

Skærmbillede 2015-05-31 kl. 12.28.46.png

post-77010-0-55311400-1437800998_thumb.p

Alle billeder er taget af fotograf Jane Søndberg medmindre andet er nævnt

Redigeret af Mus84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Frisøren lagde også min makeup. Den blev rigtig fin og holdt faktisk hele dagen og aftenen. Hun fik dog tegnet mine øjenbryn op så de blev meget mørke og kraftige (har vist et tilbagevendende problem med mine øjenbryn), på trods af flere rettelser blev de ikke rigtig gode. Altså frisør og fotograf syntes at de var superflotte, men dem der kender mig bedst synes overhovedet ikke det lignede mig så heldigvis blev det lavet om. Da frisøren var gået rensede min søster øjenbrynene af og tegnede dem op igen så de var perfekte.

Billede slettet

Skærmbillede 2015-05-31 kl. 12.30.49.png

Skærmbillede 2015-05-31 kl. 12.31.23.png

Min søster løb lige et smut ned til Emmerys og købte lækre rugbrødssandwich med røget laks, smøreost, salat og pesto – de var super lækre selvom jeg ikke helt kunne spise op. Kunne slet ikke mærke sult på dette tidspunkt.

Skærmbillede 2015-05-31 kl. 12.30.14.png

Skærmbillede 2015-05-31 kl. 12.30.31.png

Alle billeder er taget af fotograf Jane Søndberg medmindre andet er nævnt

Redigeret af Mus84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu var det endelig tid til kjolen. Min mor og veninde hjalp mig kjolen på og fik hurtigt bundet den perfekt.

Skærmbillede 2015-05-31 kl. 12.33.29.png

Billede slettet

Skærmbillede 2015-05-31 kl. 12.33.46.png

Billede slettet

Så var det tid til strømpebånd, sko og smykker.

Billede slettet

Skærmbillede 2015-05-31 kl. 12.34.46.png

Lidt beundring i spejlet og så vendte på at min mand skulle ankomme.

Billede slettet

Alle billeder er taget af fotograf Jane Søndberg medmindre andet er nævnt

Redigeret af Mus84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også fået en del af billederne i farver, et lille udvalg:

Skærmbillede 2015-05-31 kl. 13.12.44.png

Skærmbillede 2015-05-31 kl. 13.12.55.png

2 billeder slettet

Alle billeder er taget af fotograf Jane Søndberg medmindre andet er nævnt

Redigeret af Mus84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand ringede og sagde at nu var han der og vi aftalte at mødes ude ved trappen. Så fotograf, mor, søster og veninde i forvejen ud på trappen og jeg gemte mig indtil min mand var klar. Så mødtes vi for første gang i fint tøj.

4 billeder slettet


Det var lidt fjollet med tilskuere på. Havde egentlig bare tænkt at det kun skulle have været os to da vi planlagde det, men sådan blev det ikke. Men alt i alt var det smukt og rigtigt at mødes og fik da også nogle fine komplimenter fra manden. Vi fik også grinet lidt og fjollet som vi plejer. Han var vist meget tilfreds med mig.

Alle billeder er taget af fotograf Jane Søndberg medmindre andet er nævnt

Redigeret af Mus84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Billede slettet

Skærmbillede 2015-05-31 kl. 13.24.21.png

Vi fik sagt farvel til min mor og veninde som vi først skulle mødes med til vielsen. Vi fik taget et par billeder i Rosengade nede bag hotellet inden vi sammen med min søster vandrede over til p-huset ved magasin.

Billede slettet

Lidt sær fornemmelse at komme gående i brudekjole. Havde nok forventet at flere ville smile, hilse eller sige tillykke. Mange stirrede bare, enkelte smilede dog og nikkede til mig.

Vi kom over i bilen og jeg fik set min fantastiske brudebuket for første gang. Elskede den bare.

Alle billeder er taget af fotograf Jane Søndberg medmindre andet er nævnt

Redigeret af Mus84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde gjort os mange overvejelser om hvor vi skulle have taget vores locationbilleder og endte med at vælge Moesgaard Museum. Ønskerne var noget arkitektur, relativt moderne med nogle lækre linier og former – det fik vi opfyldt med det nye museumsbyggeri. Næste ønske var noget natur, men stadig med linier – det fik vi opfyldt med en meget smuk grøn alle bag det gamle museum. Sidste ønske var noget rustikt, lidt slidt – det fik vi opfyldt med en gammel trappe og en lyserød væg på bagsiden af det gamle museum.

Vi startede med det nye museum. Kørte direkte op til bagsiden og parkerede hamrende ulovligt. Var knap nok kommet ud af bilen førend en vagt kom ud af museets bagdør. Vi begyndte straks at undskylde og love at vi ville køre om få minutter. Han ville bare sige tillykke og hvis vi ville fotograferes på museet skulle vi bare banke på bagdøren så ville han føre os op i forhallen. Så sødt. Vi nåede det dog ikke.

En flok børn hang udover kanten på museets tag og råbte tillykke og vinkede. Dejligt med noget glæde.

4 billeder slettet

Skærmbillede 2015-05-30 kl. 14.48.00.png

Alle billeder er taget af fotograf Jane Søndberg medmindre andet er nævnt

Redigeret af Mus84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mens vi fik taget billeder begyndte det at dryppe. Af hensyn til mine høje hæle tog vi bilen de 400 meter til næste fotospot.

Vi nåede at få taget et par billeder i alleen inden det øsregnede. Frem med paraplyerne og fik taget lidt billeder med paraplyerne og lidt uden. Min søster stod klar med jakke og paraply mellem billederne. På trods af det nåede jeg at blive noget våd, især mine sko. Sjovt nok frøs jeg ikke rigtig selvom det var koldt og vådt. Til tider stilnede regnen lidt af og vi fik taget lidt billeder i området. Strømpebåndet gled ned og endte i noget vådt mudret græs så det kom i tasken. Men vi hyggede os og fik taget nogle gode billeder.

2 billeder slettet

Skærmbillede 2015-05-30 kl. 14.46.29.png

Alle billeder er taget af fotograf Jane Søndberg medmindre andet er nævnt

Redigeret af Mus84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skærmbillede 2015-05-31 kl. 15.03.12.png

Billede slettet

Skærmbillede 2015-05-31 kl. 15.03.39.png

Vi ringede til svigerforældrene og aflyste at de skulle komme med børnene. Vi besluttede at kombinationen af snottede børn, regnvejr og ingen overtøj var en dårlig blanding. I stedet kørte vi mod feststedet og håbede at vi kunne tage et par billeder med børnene indenfor.

Alle billeder er taget af fotograf Jane Søndberg medmindre andet er nævnt

Redigeret af Mus84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da vi parkerede var der ca. 40 min til det tidspunkt hvor gæsterne var inviteret til. Men vi så straks et par gæster på vej ind gennem hovedindgangen, så vi sneg os om til en sideindgang og kom ind i selve festlokalet. Her tænkte vi så at vi kunne vente til vielsen startede, men det myldrede med mennesker så det der med at ingen skulle se mig inden gik noget i fløjten selvom jeg prøvede at dukke mig ned bag et bord mens lokalet blev tømt for mennesker.

Min søster gik op efter børnene i vielseslokalet og vi fik taget et par billeder med børnene. Den store var lidt loren ved situationen, mens den lille bare var sulten. Så efter et par billeder fik vi fat i de boller jeg havde købt tidligere på dagen og begge børn fik noget at spise. Det lykkedes desværre ikke at få os alle fire med på et super billede på en gang, heldigvis er der gode billeder af os hver for sig.

4 billeder slettet

Alle billeder er taget af fotograf Jane Søndberg medmindre andet er nævnt

Redigeret af Mus84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 billeder slettet



Det var meningen at min søster skulle have stille alle de små hjerter op i græsset ved indgangen nu, men pga regn og mudder (og gæster der allerede var ankommet) droppede vi det. Kan godt ærgre mig lidt for tror det ville have set så godt ud, men ingen ved at de manglede udover mig.



Alle billeder er taget af fotograf Jane Søndberg medmindre andet er nævnt


Redigeret af Mus84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ældste barnet blev ved med at sige at vi skulle ovenpå til fest nu. Han vidste godt at alle bedsteforældrene var der oppe. Men vi blev ved med at prøve at holde ham tilbage indtil kl blev 16.45.

Vi opdagede pludseligt et problem (havde tænkt lidt over det, men tænkte at det nok ville løse sig selv). Yngstebarnet skulle sidde på mandens arm, mens den ældste skulle gå med mig i hånden. Manden og jeg kunne så også holde hånd. Der manglede så en hånd til buketten plus at ældstebarnet ville gå i midten og holde os begge i hånden som han ofte gør. Lige netop denne dag syntes vi bare at manden og jeg skulle gå sammen. Fik lokket ældstebarnet til at være den der holdt buketten (på trods af vådt bånd som han helst ikke ville røre ved), så kunne han holde mig i hånden, manden og jeg holdt hånd og yngstebarnet sad på mandens arm.

Vi havde aftalt med DJ’en at vi skulle høre første vers af ”all of me” og når første omkvæd startede skulle vi begynde at gå ind. Vi stod klar, men jeg var for hurtig så vi begyndte at gå allerede midt i første vers. Kunne se at folk havde fået øje på os igennem glasdøren og så syntes jeg jo ligesom at vi skulle begynde at gå.

Billede slettet

Havde aftalt med fotografen at vi ville gå venstre om den trappe der er midt i rummet så vi ville komme op midt for bordet hvor vielsen skulle foregår, men på vej derhen sagde manden ”vi går højre om” og det gjorde vi så.

Ældstebarnet gik godt til de første meter. Så fik han øje på alle gæsterne, det gik langsommere, han gik helt i stå og prøvede så at gå baglæns. Han var ikke til at lokke med så jeg måtte have ham på hoften og gå det sidste stykke sådan. Ikke helt planen, men det tog da fokus fra min egen nervøsitet.

Billede slettet

(onkels billede)

Alle billeder er taget af fotograf Jane Søndberg medmindre andet er nævnt

Redigeret af Mus84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De følgende billeder i dette indlæg er min onkels.

Vi kom op til bordet, børnene blev afleveret til bedstemødrene som aftalt og vielsen gik i gang.

Giftefogeden holdt en fin tale om os, vores fortid og fremtid. Fik sagt et par citater om ægteskab og fik gæsterne til at grine. Alt i alt var det rigtig fint.

Vi var nu nået til vores fællessang ”du kom med alt det der var dig”. Mandens tante sang for som planlagt og jeg syntes det var rigtig smukt. Er glad for at vi havde denne del med.

Under fællessangen fik jeg lidt tid til at kigge rundt og fik øjenkontakt med en veninde der stod og så lidt rørt ud og smilede til mig og så fik jeg ellers en klump i halsen og våde øjne og skulle lige samle mig lidt inden næste del.

Vi blev guidet igennem selve vielsesritualet, sagt ja de rigtige steder og skrevet under. Der blev udvekslet ringe. Ældstebarnet var igen kommet over for at holde mig i hånden og da vores udgangsmusik startede ”don’t stop med now” puttede han sig ind til mine ben så det der med at gå ned imellem folk var lige som lidt dødsdømt. Så vi vendte os bare om imod gæsterne og de glade ansigter. Der kom en sky af sæbebobler imod os og lige i det samme brød solen igennem skyerne og igennem vinduet ind på os og sæbeboblerne. Det var bare så smukt.

2 billeder slettet

Redigeret af Mus84
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer