Lisim

Live band - hvilket tidspunkt?

10 indlæg i dette emne

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få et live band til vores bryllup, hvis jeg kan holde det inden for vores budget. Men vi er lidt uenige om HVORNÅR man skal booke et sådant fra?

Jeg mener selv at man da ikke plejer at danse før efter brudevalsen som er lidt i midnat? Men min søster og mor mener helt bestemt at man plejer at gå igang med at danse omkring 22-23 tiden og bandet derfor skal være booket til senest kl. 22.

Har I nogle erfaringer med jeres eget bryllup eller evt. andre bryllupper I har været til? Jeg kan simpelthen ikke huske selv, hvornår man gik igang med at danse til de bryllupper jeg har været til før, men mener altså først at man lavede dansegulv til når brudevalsen skulle på og så gik danseriet først rigtigt igang derefter.

Redigeret af Lisim
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får en til at spille både under middagen fra 1800 - 0300 for 7500 kr. :) - så slipper man for problemet med, hvornår man skal danse ;)

Desuden siger man at 60 % af festens stemning kommer fra musikken, så det er vigtigt man har god musik hele aftenen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, det kommer vist meget an på brylluppet. Nogle bryllupper er "hurtigt" igennem middagen med indslag, taler og brudevals, så de netop er klar til at danse langt før midnat, mens andre netop danser lidt i midnat og så går bandet på derefter, hvis ikke de lægger ud med Brudevalsen.

Jeg har fotograferet til en del bryllupper, hvor min tjans endte, når Brudevalsen var danset, og jeg må sige, at min erfaring er, at Brudevalsen først er danset lidt i midnat og meget sjældent før. Det er ikke noget jeg har oplevet - heller ikke som gæst.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er som Soon2bem,rsH siger det meget forskelligt. Jeg er så tit ude for at brudevalsen afvikles allerede kl. 23 men der er flere faktorer som spiller ind. Selvom middagen måske allerede nogle steder er slut kl. 22.30 kan det meget vel være at brudeparret først ønsker brudevals lidt i 24 fordi de godt vil have lidt tid til at åbne gaver o.l. Der kan også (stadig) være nogle som skal have bryllupskage efter middagen og det tager også lidt længere tid end traditionel kaffedrikning.

Men jo det sker at der er dans inden brudevalsen men der holder man også som udøver lidt igen. Dels fordi det kan være en "partykiller" hvis der går for lang tid fra middagens afslutning til brudevals, men også fordi man godt vil have den store effekt med brudevalsens start hvor det andet bare er hyggemusik. Det gælder i særdeleshed når vi taler om livebands.


Tidspunktet for brudevalsens afvikling er noget man aftaler med toastmaster og brudepar inden. Dvs. vi finder ud af hvornår det passer ind hvis det da ikke er en af de bryllupsfester hvor middagen er trukket så meget ud at det er lige op over.

Sådan er det når man spiller til bryllupsfester og sådan er det generelt når man spiller til fester hvor der er andre programpunkter også. Man kan ikke altid regne med de tidspunkter der er sat når man skal på senere ankommer man heller ikke til festen lige 5-10 minutter før man skal på men er der i god tid. Nu har I ikke fundet et band endnu ser det ud til. Så når I taler med dem så spørg ind til det og hvor fleksible de er. Holder de meget stejlt på at de skal starte på et bestemt tidspunkt så er det måske ikke de rigtige I har fat i. .:)

Men derudover holder jeg med Hir89. Jeg foretrækker personligt også at spille under middagen. Det giver for mig at se mere helhed i tingene og det gør det muligt at "bygge op".


0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh hvor er det bare svært! Umiddelbart havde vi ikke tænkt der skulle være noget musik under selve middagen... Selvom jeg efterhånden hører rigtig mange sige det er en god ide. Og bryllupskagen skal vi have til receptionen, så det bliver "bare" alm. dessert senere til kaffen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I skal jo gøre helt som I vil med hensyn til middagen. Muligvis kan I få 1-2 medlemmer fra bandet til at spille under middagen. Alternativt er det måske en trio eller en duo I skal ud i. Nu kan jeg se at I skal holde festen i hovedbygningen. Der er festlokalet meget smalt og aflangt og umiddelbart for småt til et decideret liveband. Der skulle I måske hellere gå efter en duo eller en trio.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som alle de andre bides2be skriver, så er det jo meget forskelligt. Men de fleste bryllupper jeg har været til har der været band fra omkring kl. 23/23.30 hvor de så starter med brudevalsen og herefter spiller op til dans. Til vores bryllup kommer bandet ca. kl. 23 og spiller så brudevals og herefter er der fest med musik og fri bar indtil kl. 01.30/02.00, hvor der er natmad og festen slutter. :)

Men prøv at tale med din h2b om hvilken slags fest i gerne vil have, for selvfølgelig giver det noget stemning med musik under maden, men desværre har jeg også været ude for, at det var ret forstyrrende, og de skal jo alligevel stoppe ved hver tale eller indslag - så personligt synes jeg det er mange ekstra penge for ikke særlig meget ekstra stemning. :huh:

Håber du finder den helt rette løsning :iloveyou::bearhug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men prøv at tale med din h2b om hvilken slags fest i gerne vil have, for selvfølgelig giver det noget stemning med musik under maden, men desværre har jeg også været ude for, at det var ret forstyrrende, og de skal jo alligevel stoppe ved hver tale eller indslag - så personligt synes jeg det er mange ekstra penge for ikke særlig meget ekstra stemning. :huh:

Så har det været de forkerte I har hørt spille under middagen hvis det har været forstyrrende :) Noget mange har været vant til med de såkaldte "spillemænd". Vi spiller under middagen til stort set samtlige bryllupsfester vi er ude til og folk (de ældre i særdeleshed) roser ikke blot musikken men også lydniveauet fordi det er tilpas afdæmpet til at folk kan tale sammen uforstyrret. Vi har så den fordel at vi kan gå ned bag i forsamlingen og lytte undervejs. Så kan folk også fornemme at det er noget man har fokus på og at det er "tilladt" at sige til hvis man syntes det er for højt. For vi kommer da ud for lokaler hvor akustikken eller andre forhold gør det vanskeligt. Men så løser vi det.

Men der er grænser for hvor meget et band kan dæmpe lyden da de også anvender akustiske instrumenter som eksempelvis trommer og de kan heller ikke justere lydniveauet på samme måde som ovenfor. Så ja et band med 4-6 personer vil jeg også mene er overkill under middagen men 1-2 medlemmer ville som sagt ovenfor kunne gøre det.

Det er jo forhåbentlig heller ikke sådan at der er taler og indslag konstant. Der taler vi typisk om pauser mellem retterne og muligvis under selve desserten. Dertil kommer at de fleste godt vil have musik til de festsange gæsterne kommer med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer