Ivana

14 dage før brylluppet - sidste råd med på vejen!

18 posts in this topic

Kære alle kommende brude

Så er min nervøsitet ved, at tage over og uroen i kroppen er blevet en statisk følelse. Jeg glæder mig så meget til at blive brud, men er helt angst for, at have glemt noget vigtigt.

Vi har valgt at holde brylluppet på et slot, og har derfor valgt en masse personlige løsninger til dagen. Jeg vil gennemgå dem med jer her og bede om yderligere forslag/forbedringer. Jeg håber, at nogen vil give feedback, især i forhold til forberedelsen om morgenen :-)

Morgengave:

To manchet knapper med logo af hans yndlings fodboldhold. Jeg pakker det ned i en trææske og giver ligeledes et brev samt en lille rom med to glas til ham og best man (dulme nerverne).

Mine forældre, min mormor og bedste veninde får også takke gaver for alt deres støtte.

De to toastmastere får også kreative gaver (vinåbnere med deres navne ingraveret).

Vielsen:

Foregår på normal vis med min ankomst kl. 13.00.

Kirken pyntes med blomster, men vi laver ikke kirkehæfter. Der skal synges 4 salmer og 2 blomsterpiger skal gå ind før mig.

Når vi kommer ud efter vielsen, så vil der være politi espalie. Herefter skal vi have taget fælles billede og skålet i et shot sljivovic (mine forældre er fra Serbien, så det er næsten et must).

HAR I FORSLAG TIL ANDET END RIS, SÆBEBOBLER og ROSENBLADE??

Vi hentes i en gammel, ford mustang cabriolet.

Reception:

Toastmastere tager over!

MEN - denne foregår på slottet, 5 min. fra kirken. Til receptionen vil der blive serveret champagne, bryllupskage samt fine "småmadder" som jeg kalder det ;-)

Der vil derudover være: DIY photobooth, som skal hænge i et træ og dertil et opsat kamera, så gæsterne selv kan have deres sjov. Der vil være en dj til stede som skal spille lounge musik, da vejret forhåbentligt er lækkert og vi kan være udenfor. Der vil også være et Thumb Print Tree, hvor alle gæsterne skal sætte et aftryk på et træ med noget fingermaling og deres fingeraftryk.

Gommen og jeg smutter og har 1,5 time til billeder i området.

Værelserne:

Der vil vente goodie bags på alle gæsterne med to KIT´s: 1) Starter med 10 cl. sprut, to sodavand og en pose chips. 2) HANGOVER: 2 panodiler og to vand. Derudover en velkomst, en lille tak til dem der deltager om aftenen og en introduktion til de forskellige traditioner ved et hhv. serbisk og dansk bryllup (så alle er forberedte).

Inden middag:

Gæsterne skal alle pyntes. Kvinderne får blomster om håndleddet, mens alle mændende får små knaphulsblomster.

Under middag:

Bordplanen er WORLD seating plan (inspireret heraf). Alle gæsterne skal dermed sidde ved LANDE og ikke numre. Bord"numrene" er derfor et billede af os fra de respektive lande, som vi har besøgt. Bagpå alle vil der være et kærligheds citat, som vi begge har udvalgt.

Bordkortene er word feud brikker med magnet bagpå (vi mødte hinanden gennem spillet wordfeud, ja ;-) )

Der vil blive lavet menukort (vi overvejert bagpå at præsentere alle de gæster man sidder med med sjove sætninger, og en slags samtale starter).

Under middagen skifter vi bordplan, så alle gæsterne skal ud og have taget fælles billede i slottets park (med stjernekastere mens vi kysser).

De nye bordnavne er derfor navne skrevet på små hjerter, stukket i ferrero roche chokolade.

Ekstra:

Der vil under middagen blive serveret lækker 3. retters, men jeg har også forberedt et par flasker vinjak så den serbiske del også er inkluderet her ;-)

Jeg har sørget for at mit strømpebånd er lavet i fodbold holdets farver (lyder små klamt, men det er faktisk skide elegant!).

Efter middagen, så har min veninde sørget for et andet slør, så mit dyre ikke bliver ødelagt.

Til natmad har vi en god joker - der bliver kørt en pølsevogn ind, så vi alle kan få pølser :D

Og ellers er der både en fotograf med til hele dagen, samt en kamera mand som skal optage.

---

DET LYDER JO SUPER GODT, men jeg føler jeg sikkert glemmer noget :((((( Kan nogen hjælpe mig? Er igang med talen, men hold nu op...... Kan slet ikke samle mig omkring den. Vil gerne have et anderledes indslag, så overvejer at lave en rap til ham på engelsk (så de serbiske gæster også kan forstå det), ud over en almindelig flot tale. Er der nogen ideer? Måske nogle ideer med et tvist af fodbold? ;-)

Undskyld mit lange udbrud, men skulle bare lige ud med hele planen til nogen. Og jer der snart skal giftes, ja i ved jo hvor nervepirrende alt det her nu er :(

0

Annonce ♥

Det lyder da som et super gennemført bryllup.. Tror ikke jeg kan komme i tanke om noget i har glemt, men vil lige give et råd videre fra min kæreste.. Han er tjener og har mange bryllupper bag sig, og da jeg foreslog sådan et billede med stjernekastere sagde han kategorisk nej, fordi han før har set brudekjoler med små brændhuller efter forskellige indslag der indeholdt stjernekastere. Så et råd vil være at bede gæsterne om trods alt at holde lidt afstand til kjolen ;)

0

Tusinde tak for svar :-) Gode pointer.

Vi har fået tilladelse fra kirken til at kaste med ris/rosenblade. Og hvad angå stjernekasterne, så er dette også aftalt med fotografen :D Vi skal stå i en meget klar front på billedet, hehe.

0

Annonce ♥

Eij hvor det bare lyder som et fantastisk bryllup :loveshower:

Jeg skal først giftes 25.6.2016, så der er noget tid endnu til at planlægge - men må sige at jeg virkelig er blevet inspireret. Det lyder bare så romantisk og gennemført det hele.

Jeg vil lige høre, om i går tidligere fra receptionen for at få taget billeder? For har læst en del der skrev at de egentlig fortrød at de gik fra receptionen for at få taget billeder. Og derudover vil jeg høre om I har taget en beslutning om hvornår i skal åbne gaver? Mange skriver nemlig også at de alligevel ikke kunne nå at pakke alle gaverne op - eller kunne overskue hvilke gaver der var fra hvem, så de ville ønske at de havde gjort det dagen efter.

Til sidst vil jeg bare lige sige at ideen med at give morgengave med manchet knapper med fodboldt logo og rom til h2b og bestman lyder som en skide god idé - den vil jeg gerne låne, hvis det er okay? :lol:

Men generelt - virkelig et gennemført og godt bryllup - og selvom du måske har glemt et par få ting - eller der sker nogle upsere så skal det nok blive en helt igennem perfekt dag - husk at slappe af og nyde dagen :loveboard:

0

Lyder virkelig gennemført og fedt :-)

Et alternativ til ris/rosenblade/sæbebobler: Vi har købt rice butterflies (http://www.ricebutterflies.dk/) for at gøre det lidt andeledes. Måske en ide?

Hvilket slot holder i festen på hvis jeg må spørge?

0

Jeg vil lige høre, om i går tidligere fra receptionen for at få taget billeder? For har læst en del der skrev at de egentlig fortrød at de gik fra receptionen for at få taget billeder. Og derudover vil jeg høre om I har taget en beslutning om hvornår i skal åbne gaver? Mange skriver nemlig også at de alligevel ikke kunne nå at pakke alle gaverne op - eller kunne overskue hvilke gaver der var fra hvem, så de ville ønske at de havde gjort det dagen efter.

Der er nok lige så mange holdninger til det som der er folk at spørge .:) Min fornemmelse er at mange brudepar har det rigtig godt med lige at få et pusterum hvor de kun er sig selv (og fotografen). Men nu er der jo heller ingen som siger at det nødvendigvis skal tage 1,5 time eller mere at få taget billeder. .:) Gæsterne plejer heller ikke at kede sig imens.

hvis der er overnatning til gæsterne, hvad der er her (tror næsten godt jeg kan gætte hvilket "slot" festen skal holdes på) så er det helt oplagt først at pakke gaver op dagen efter men ellers vil de fleste gerne pakke op mens gæsterne er der, men ellers kan det godt lade sig gøre i løbet af dagen. Bare man sørger for at have en person der kan notere ned hvad man har fået fra de forskellige og man ikke laver for mange "jubelscener". Dvs. venter med at takke folk (medmindre de står lige ved siden af) til senere.

0

Annonce ♥

Tusinde tak for jeres svar :))

Brylluppet skal holdes på Næsbyholm Slot! <3

Amanda, hvor er det dejligt at man kan inspirere andre! Du tager bare alle de ideer du vil :) Vi holder reception fra 14.30-16.30 og regner med at gå ca 16-16.15 ish.... Middagen starter først kl 18, så de overnattende gæster kan få sig en slapper/klæde om m.m :) Jeg tror ikke vi kommer til at fortryde det... Dagen er så lang og fuld af indtryk at lidt alene tid nok vil være yderst værdsat :) Og så skal man jo huske et glas champagne sammen også ;-)

Hvad angår gaverne så åbner vi dem dagen efter. Vi gider ikke stresse og kan sikkert alligevel ikke koncentrere os om at huske hvem de er fra. Indtrykkene er mere rolige om søndagen PLUS at man så sparer 2 timer under selve brylluppet :)

Til morgengave (eller på dagen gave så at sige) har jeg nu købt lommelærke som skal indgraveres... :) med en personlig tekst. Og toastmasterne har fået proptrækkere med deres navne indgraveret i træ-delen samt vores dato på :)

Du skal have tusinde tak for din fantastisk positive feedback! Hvor er det bare skønt at høre :)))))

Gin&Tonici - skide godt forslag!! Jeg tror at vi hopper på dem. Dyrt men sødt! :)

Diskobil - du har ret :)

AneJan - mange tak!!!! Vi vil prøve at slappe af og suge ALT til os! Selvom dagen nok går for hurtigt ;-)

0

Annonce ♥

Jeg tør godt at afsløre at jeg tænkte på Slottet på Skjalm Hvide (fordi der stod lokation Frederikssund) og det er ikke et slot men en lille ældre patriciervilla som på ingen kan sammenlignes med Næsbyholm.

0

Lyder som om du har styr på det meste.

Vi blev gift for 3 uger siden og vi har lavet mange af det ting du har skrevet

Jeg har følgende råd

1. Efter vielsen
Efter vielsen stod vores gæster og viftede med flag istedet for at kaste ris eller konfetti på os (jeg er gift med en englænder, så der var britiske flag og dansk flag)

2. DIY Photo Booth:
sørg for at der er TO der har styr på hvordan man justerer ISO ifølge dagens lys. Vi havde sat min mands stedfar til opgaven, men fordi han fik hovedpine på dagen, så gjorde han det ikke alligevel. Og vores billeder fra photobooth blev ALT ALT for lys, næsten helt hvidt!! Også på et tidspunkt var der en anden der legede med det, og det blev det for mørk og nogle gang helt blåt. Vi havde også tilsluttet en fjernbetjening til så folk selv trykker, men så var der mange som ikke forstod det og "hjalp til" med at stå og trykke imens de andre posér. Desværre er det sådan at fjernbetjeningen var sat til at fungere kun når man står foran kameraet og trykker (ie når man posér), så vi havde min mands brors hånd og fjernbetjeningen i mange af billederne.

3. Thumbprint tree
Lav en guideline. Altså, et stykke papir med vejledning på hvad der foregår her og hvad man skal gøre. Det er åbenbart ikke så logisk som man selv tror…!!! Og få toastmasteren til at sige ved intro tale at folk skal gøre det inden de går hjem, så alle får det afvide.

4. Blomster til gæster
Vi lavede brystbuket til alle vigtige personer (gommen, bestman, toastermaster, forældrene, søskende, brudepige) men halvdelen NÆGTEDE at have dem på fordi der kommer hul i deres tøj. Så bare have det med i tanken at der nok bliver nogen som nægter at have dem på, så du ikke blev skuffet på dagen ligesom vi blev.

5. Hvis I har mange udlandske gæster
Vi havde ca. 40 fra udlandet til vores bryllup, og de fleste ankom om fredagen. Bare så I har det i tankerne, så vil ALLE have 10 minutter af din tid til at sige hej og spørger hvordan det går. Vi skulle have brugt vores fredag på simpelt oppytning af borde til reception og til middag, købe og lave blomster til bordene i vaser, lave 15 brystbuketter. Men fordi vi mødte folk HELE tiden og skulle stå og snakke HELE tiden så var 10 timer pludselig ikke nok til de 4 ting vi skulle lave…! Derudover så ringede folk HELE tiden bare for at spørge hvordan vi har det. Og vi fik konstant Facebook beskeder fra vores udlandske gæster efter de har tjekket ind, for at spørge om vi har tid til at se dem inden brylluppet osv.

Ellers nyd dagen, lad vær med at lade de små ting gå dig på (Jeg havde en god dag, og jeg lod mange ting gå, men min mand blev irriteret på et par småting og i den sidste ende, så synes jeg at jeg havde en bedre oplevelsen af dagen end ham :-p)

0

Annonce ♥

Inky, tusinde tak for din besvarelse :) gode pointer, de fleste har vi allerede taget højde for!

Hvor hang i jeres photo booth?

Men god ide at lade toastmasteren præsentere alle "boderne" :-) vi har også lavet wedding jar i sidste øjeblik OG "mr and mrs" træ-skilt til bag os :)

Hvad angår punkt 4, så får kvinderne det om håndleddet pga deres dyre kjoler... Skide elegant!!! :) Og mht photo booth så er det rart ms lidt erfaring.. tak for råddet med ISO!

Håber du havde en fantastisk dag alligevel og din mand self :D

0