Cathla

Jubiii..vi blev koner!

24 indlæg i dette emne

Her følger så beretning fra vores bryllupsdag! Det var en helt fantastisk dag, som blev lige som vi drømte om!

Vi havde sovet sammen om natten, jeg giver ikke meget for den tradition, og når man har sovet sammen i over 6 år, sover man bedst sammen. Overraskende nok sov jeg fantastisk og faldt fint i søvn, - det havde jeg ikke regnet med! Jeg sov tilmed helt til kl.9, det var så det fede ved først at skulle giftes kl.16 :wink:

Tid til morgengaver! Jeg fik en rigtig sød lille bog som min kæreste havde lavet, det var den tale hun ville have holdt, men ikke kunne pga sin generthed. Jeg fik også et par fantastisk smukke Julie Sandlau ørenringe, i guld med en stor perle i, dem har jeg ønsket mig længe! Jeg gav sjovt nok også min kæreste en lille bog, fyldt med billeder og minder. Hun fik også et Michael Kors ur, som hun heldigvis elsker :cheerleader3:

Vi spiste stille og roligt morgenmad med min mor og hendes ven, og tog derefter ud til min mormor hvor festen skulle holdes.

Vi havde knoklet i en uge med at gøre klar, pynte haven, sætte pavillioner op, og have fået lukket carporten med en stor hvis pressening så vil fik et stor inde/ude rum. Vi skulle på dagen kun lige gøre det allersidste klar, og havde derefter god tid. Jeg satte hår på min kæreste (efter kyndig App-vejledning) og lagde makeup på hende. Det var ret hyggeligt og dejligt at have lidt tid alene. Derefter satte jeg mig eget hår og lagde makup.

Nærmeste familie ankom hen over eftermiddagen, og sad og hyggede sig i haven inden det rigtig gik løs. Solen skinnede og det var 23 grader, helt perfekt i min bog :loveshower:

Omkring kl.15 kunne jeg godt mærke sommerfuglene begynde at dukke op i maven, men jeg var ikke rigtigt nervøs, jeg var ret rolig og glædede mig nok mest bare. Min mor hjalp mig i tøjet, og vi sad i stuen og ventede mens de sidste ankom i haven. Det var dog umuligt at gemme sig helt, folk blev ved med at snige sig ind og sige hej, hehe, nysgerrigheden ville ingen ende tage :tunge: Vi havde lavet en slags alter i haven under birketræet, og havde en rød løber fra døren hvor vi kom ud og så derhen. 30min før ankom min moster med min brudebuket og min kærestes blomstersmykke til jakken. Jeg belv simpelthen så glad og rørt!! Min moster er blomsterbinder, og en knald dygtig en af slagsen. Hun havde fået frie hænder, for jeg stoler fuldt og fast på hende. MIne eneste ønsker var en rund buket med mange farver. Og det fik jeg!! Blomsterne er fra min mors have, min mormors have og mosters have. Der er også grøntsager i, og en fin jordbærblomst med et lille bitte jordbær der hang ned, så smukt og lige mig :a1221:

post-77884-0-22707400-1438329209_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var kl.16.00, "Du er" med Søs Fenger statede ud i haven, og så afsted. Vi fulgtes ind, og holdt hinanden i hånden. Jeg prøvede at huske at kigge op og smile, og ikke gå alt for hurtigt. Det var helt underligt og mærkeligt at se alle de mennesker stå der, for vores skyld. Jeg tudede ikke, men det var tæt på da jeg kom til at kigge på min søster og så hendes bævrende underlæbe. Vi kom dog fint igennem, havde valgt mine flade sko til vielsen, da jeg ikke kunne have de andre på, pga græsplænen....det endte så med jeg aldrig kom ud af dem :tunge:

Vielsen gik fint, der er lidt meget papirbøvl ved sådan en borgerlig vielse, men det var dejligt at sige JA til hinanden. Min nevø kom op med vores ringe, og jeg syntes giftefogeden holdte en fin lille tale.post-77884-0-68542200-1438329572_thumb.j

Vi "gik ud" til "kokomo" med Beach Boys, fordi vi ville vise glæde og vi elsker den sang. mens vi gik blev vi overdynget med ris og klapsalver :loveshower:post-77884-0-44192700-1438329709_thumb.j

Så var det tid til knus og kram fra alle gæsterne, det var så skønt! Vores søde køøøkendamer bar champange ind, og bryllupskagen. (kagen endte med at være drøn skæv, den havde ligget skråt i min mormors fryser!!! Men pyt, den kunne være smukkere, men jeg har selv lavet den og slap ok fra det)post-77884-0-78279000-1438330015_thumb.j

Fotograferne var rigtig dygtige og meget diskrete i haven og ved vielsen, meget professionelle. Alle billeder her er taget af dem fra 1bryllupsfoto.dk. De var med fra vielsen og til vi gik til bords.

Efter kage og bobler tog vi ud i skoven og fik taget portrætter. Det var en sjov oplevelse, og ganske behageligt. Vi er ikke så meget til alt for polerede billeder, så vi aftalte at vi ogsp lavede en del sjove billeder, for det er mere os. Vi endte med en god blanding af det hele, og det er vi rigtig glade for! Billedspam advarsel! :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi kom tilbage til haven, var der godt gang i den. Vi havde sat en masse havespil op, stige golf, crocket, ringspil osv. Jeg blev rigtig glad for at se det hele blev brugt i solskinnet, der var musik og der blev snakket ved de små områder med borde og stole vi havde lavet rundt i haven. Det gjorde altså godt med en kold øl nu!! :wink: En time efter gik vi til bords (kl.18.30). Vores borddækning var farverig, og blomsterne havde min mormor (som også er tidligere blomsterbinder) arranget i de små flasker/vaser, og jeg jeg kunne mærke hun var stolt af at få lov :a1221:

post-77884-0-28499300-1438330978_thumb.j

post-77884-0-97365500-1438330996_thumb.j

Middagen var skøn, maden var simpelthen fantastisk! Der var lige tilpas med taler og sange. Jeg var lidt nervøs for min tale, og vidste godt jeg ville få vældigt våde øjne. Det sværeste var at nævne min kones afdøde mor og min afdøde far. Den sætning var hård, men vigtig. Vi havde lavet en utraditionel bordplan, som fungerede super! Der blevet grinet og snakket ved alle borde, og jeg havde en fest med mine veninder :cheerleader3:

Vi var færdige med middagen kl.22.30, det var helt perfekt, da jeg havde frygtet det ville vare for lang tid. Kaffen og chokoladen blev sat frem og den famøse og ventede hawaiibar åbnede!

Vi skulle dog lige danse bryllupsvals, og det var fantastisk at gøre dette foran min elskede mormors hus. :a1221: Jeg har ingen billeder af dette, men hvis jeg får nogen skal jeg nok smide dem ind.

Derefter gik festen for alvor igang.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi have lavet dansegulv i et par pavillioner på terassen. Vi havde en fantastisk disco-spilleliste og discolampe i loftet (tak til tiger butikken). Der blev danset rigtig meget, og baren var der vældig gang i.

post-77884-0-11023500-1438331535_thumb.j (her et billede i dagslys)

post-77884-0-98559400-1438331563_thumb.j

Sådan her så den ud i løbet af natten, lykkeligt kaos! Men den blev da brugt :tunge: Jeg har i al fald ikke meget tilbage fra den... Billeder fra festen har jeg ikke...vi havde nok for travlt med at holde fest! :cheerleader3:

Noget af det der gjorde mig mest glad var at se min mormor. Hun var simpelthen så glad og dansede helt vildt. Min morfar kunne gå i seng da han var træt (tidligt), men hun kunne for en gangs skyld blive til festen!! Min mormor og morfar skal ellers altid tidligt hjem, men fordi vi holdte festen hos dem kunne hun feste som hun ville. Huset er til salg og de flytter 1.sep. Min mormor sagde at det var den bedste afslutning hun kunne give huset efter 40år. Det betød meget for mig... hun er 78 år, og lukkede festen med mig og min kone, vores to veninder og min mor kl.03.30!!! Sådan vil jeg også være når jeg er næsten 80... desuden fandt hun ud af at vodka med den overskydende rarbarbersaft fra eftermiddagen smagte godt sammen...hun er for sej :loveshower:

Vi tog en sidste dans og lukkede stille og roligt af... jeg var nok blevet lidt fuld :wink: Hjem til min mor og sove, død trætte men lykkelige!

Næste morgen havde vi inviteret vores to veninder til morgenmad hos min mor. Efter 4 timers søvn var vi totalt ødelagte, men også helt høje og glade. Efter morgenmad kørte vi ud til min mormor (som så havde været oppe kl.7 og begyndt at rydde op!!!). Flere fra min familie var igang med at rydde op i haven, de var simpelthen så søde. Vi nåede at hjælpe lidt til, men skulle så i lufthavnen og afsted på bryllupsrejse. Det var lidt hårdt tage afsted dagen efter, men også ret fedt!! Vi fløj til berlin kl.15.30, og var afsted en uge. Det var verdens dejligste tur, og vi nød det i fulde drag!!!

Resten af mit liv vil jeg huske denne dag som det dejligste, smukkeste, sjoveste og bedste!! Det var en fantastisk dag, og en fantastisk fest!! NU er vi koner, og det gør mig lykkelig helt ned i maven :a1221: :a1221: :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold op hvor blev jeg bare mega glad og samtidig SÅ rørt over at læse din beretning og se de fine billeder. Jeg har virkelig glædet mig til at se alle dine projekter med bl.a. baren komme "til live".

I er begge to bare SÅ smukke - wow!! Jeg synes simpelthen I er et mega cute par, og jeres tøj er jo bare SÅ sejt og passer så godt sammen.

Det lyder som om I fik en helt igennem fantastisk dag lige i jeres ånd og jeg kunne næsten ikke stoppe en tåre på min kind, da jeg læste om dine følelser omkring din mormor. Du har helt ret - hun er godt nok sej!! :wink:

Endnu en gang kæmpe stort tillykke!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ser ut til å ha vært et fantastisk bryllup! Og du og din kone er bare så søte sammen - et nydelig par :a1221: Fargene og alt gjør meg bare så glad, og man kan se det passer dere to perfekt fra bildene dere tok sammen!

Din mormor er sej! Vi kan alle bare håpe vi blir likedan i den alderen :bunny_4:

Hjertelig tillykke med bryllupet - nyt livet sammen :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Weee, beretning!

Først: En helt utrolig smuk buket du havde dig. Farverne er bare helt perfekte :a1221:

I ser virkelig godt ud, glade og flotte :cheerleader3:

Kagen er også rigtig smuk, jeg synes ikke den ser skæv ud.

Fede locationbilleder. Det er dejligt at have noget variation, så tante kedelig kan få de opstillede billeder :tunge:

Jeres bordopdækning ser virkelig flot ud når den har de rigtige rammer, alting passer jo bare så smukt sammen. Det er svært at forestille sig alting indtil man ser det hele samlet.

Og hawaii-baren er selvfølgelig bare det overfede prik over I'et :wink:

Stort, stort, stort tillykke med jeres nye titler som fru og fru. Jeg håber I får et langt og lykkeligt liv sammen :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for den fine beretning - sikke en skøn dag og hvor er det hele bare flot! Man kan virkeligt føle dig afslappede, hyggelige og kærlige stemning. Smuk smuk buket, fantastisk bar og så flotte billeder af jer.. Det sidste billede af dig er da helt fantastisk. Tillykke med livet som kone og kone

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak hvor er i bare søde alle sammen!! Det var også bare en dag fyldt med glæde, og jeg glemmer det aldrig! Er super glad for fotografens billeder, og har lige siddet og lavet en fin fotobog på Pixum, og fået bestilt billeder til os og familien og til takkekort. Må indrømme at jeg ikke er vildt motiveret for mere DIY, men må hellere runde det hele ordentligt af:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det bare en supergod beretning. Glæden lyser ud af den og det er så skønt at læse om Jeres fantastiske bryllup. ;) Smukke smukke billeder, smukt brudepar, buket og fed Hawaiibar... Endnu en gang tillykke med brylluppet, dejligt at I nu har fået 'den skønneste dag' med i mindebogen. ;)

Kh Muldebeerg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uhh jeg fik altså helt tårer i øjnene. Det lyder til at I har haft en fantastisk dag :loveshower:

Og hvor er det altså sejt med din mormor... og hun har da ret - sikke en afslutning!!!

ELSKER din brudebuket! Jeg har tilladt mig at smide den i min inspirationsmappe :blush:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for en fin beretning. Er vild med din brudebuket, så flot. Der er mange fine personlige detaljer ved jeres dag, og det gør det bare så meget mere romantisk. Det hele lyder præcist som i ønskede - så stort tillykke igen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det en skøn beretning! :cheerleader3:

Uhh, har så mange ting at rose. :wink:

Din buket er SÅ flot!! Så smukke farver! :a1221:

Flot borddækning, flotte blomster, ALT for fed bar (!), flotte og sjove billeder og I så begge så flotte og skønne ud! :loveshower:

Din mormor er da bare alt for sej!! :)

Har sikkert glemt noget, men er vild med det hele!! :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tusind tak alle sammen! I er fantastiske og jeg håber at i får en mindst ligeså fantastisk dag alle sammen! Mine billeder er på trapperne med posten, og jeg glæder mig:-) takkekort kan så komme ud, og man kan lukke bryllupskapitlet lidt. Vemodigt Men også helt ok faktisk... det har været en sjov og spændende process...med så meget kærlighed og glæde!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer