M.Thorsson

plus size + stramt budget = brudekjole stress

7 posts in this topic

Jeg har virkelig brug for jeres råd her inde fra dette skønne forum!

Jeg skal giftes til Juli næste år og er allerede ved at stresse over at skulle købe kjole :shooter: Problemet er at vi har et meget stramt budget og højest har råd til at give et par tudsinde for en kjole. Ud over det er jeg (meget) overvægtig og det gør jo nok udvalget og chancerne for at finde KJOLEN på udsalg mindre, specielt fordi jeg er igang med at tabe mig og derfor ikke kan købe den for tidlig da den jo så ender med at bliver for stor hvis jeg altså fortsat taber mig som jeg meget håber på.

Har rigtig meget brug for jeres hjælp til hvad jeg skal gøre. Er der andre end mig der har været i ligende situation og fandt i kjolen og hvor meget måtte i slippe for den? :help:

0

Annonce ♥

Har du overvejet at købe brugt? Eller Lillys lagersalg? Er sikker på du nok skal lykkes med at finde "the dress"!

0

Hej, Jeg er lidt i samme situation. Har vejet over 110 kg, men har så nu gennem ca to år tabt 35 kg. Jeg har købt en brudekjole brugt, for 1200 kr. i størrelse 40. Kjolen har proportionsmæssigt mål som jeg vil kunne passe hvis jeg taber mig yderligere 5/10 kg, så jeg satser bare lidt og håber på at jeg kan passe den inden brylluppet (25.6.2016). Og ellers må jeg prøve at sælge den igen. Et godt tip er, at hvis der er empire snit (hvor den skærer under brystet), så er det både meget klædeligt hvis man er lidt stor, plus at den så kan passe flere forskellige størrelser da det så bare er over barmen den skal sidde til og ikke på resten af kroppen. Men det afhænger jo også lidt af smag mht. brudekjoler :loveflag:

Men kig evt. på trendsales.dk - der er en del ok billige brudekjoler, og også nogle i store størrelser som stadig er virkelig fine, så måske du kan finde noget der? Så kan du jo evt. vente med at købe til maj næste år, og hvis du kan passe den der, så kan du nok også passe den i juli hvor i skal giftes :)

Ellers hvis du køber en brudekjole som du kan passe ca. 4 måneder inden, så kan du jo altid få den syet ind så den passer dig til brylluppet. (Jeg kender en billig (og rigtig dygtig) skrædder hvis du bor i Københavns området?).

Håber du finder den helt rette kjole :bearhug::bestwishes:

0

At du er en plus pige, kommer på ingen måde til at betyde at du ikke får din drømmekjole. Jeg drømte så stort om at tabe mig inden brylluppet, men nåede det aldrig og det eneste punkt jeg fortryder det på, er mine mormorvinger som ikke er nået at blive trænet bare lidt mindre.

Jeg vejer 140 kg, er 180 høj og har fundet min drømmekjole. Den smukkeste kjole (synes jeg jo selvfølgelig) og dog var den en del dyrere end jeg havde satset på at bruge, men ikke desto mindre ville jeg have den. Der er tit lagersalg omkring november og så igen til februar (nogle steder) eller er der outlet´s elller lagersalg.... eller måske en brugt? Er ikke alle der er til brugte kjoler, men nogle er jo og kan finde KJOLEN til ingen penge overhovedet. Men man kan også sagtens prøve kjoler som er præcis til ens budget og så snakke med butikken om det kan lade sig gøre at den bliver lagt ind hvis det er nødvendigt... men er selvfølgelig ikke muligt hvis du taber 30-40 kg... eller det tror jeg ihvert fald ikke. Men jeg er sikker på at du godt kan finde en til et par tusinde, hvis du kigger grundigt efter den :loveshower:

0

Annonce ♥

Der er altid en del brugte kjoler til salg, også i plussize men overvej at finde ud af hvilket snit der klæder dig, jeg blev ihvertfald selv overrasket over at jeg endte med en rimelig figursyet tætsiddende kjole, men dem jeg troede jeg skulle have sad simpelthen som telte på mig og fik mig til at se dobbelt så stor ud.....

0

Jeg har virkelig brug for jeres råd her inde fra dette skønne forum!

Jeg skal giftes til Juli næste år og er allerede ved at stresse over at skulle købe kjole :shooter: Problemet er at vi har et meget stramt budget og højest har råd til at give et par tudsinde for en kjole. Ud over det er jeg (meget) overvægtig og det gør jo nok udvalget og chancerne for at finde KJOLEN på udsalg mindre, specielt fordi jeg er igang med at tabe mig og derfor ikke kan købe den for tidlig da den jo så ender med at bliver for stor hvis jeg altså fortsat taber mig som jeg meget håber på.

Har rigtig meget brug for jeres hjælp til hvad jeg skal gøre. Er der andre end mig der har været i ligende situation og fandt i kjolen og hvor meget måtte i slippe for den? :help:

Du skal nok finde en smuk kjole men hvis du har et meget præcist beløb som du ikke må gå over, ville jeg nok ikke vente alt for længe med at gå i gang med at lede. Mere for at du ikke kommer til at stå i en situation hvor kjolen bare skal købes NU og så er der ikke nogen tilbud nogen steder.. Du skal giftes til juli, så jeg ville holde skarpt udkig i oktober-januar hvor mange brudekjoleforretninger holder udsalg for at gøre plads til deres nye kollektioner :) Jeg prøvede selv kjoler i januar 2015 hvor der var udsalg hos både Nicolais i KBH og Kennedys i Aarhus.

Jeg er selv også en stor plus size og du kan jo evt. gå ind i min tråd og læse om mine oplevelser i de forskellige brudekjoleforretninger jeg var i.

Jeg endte med at finde min kjole hos Kennedys og det var netop under et udsalg at jeg tog derover. Jeg faldt dog for en af de kjoler der ikke var på tilbud (typisk :lol: ) men fik alligevel 10% rabat på min kjole fordi det var under deres udsalg.

Jeg (eller rettere sagt mine forældre) måtte slippe 8400 kr. for min kjole og dertil kom så 2000 kr. i tilretninger efterfølgende + 1500 kr. til slør og headpiece som jeg fik dem til at lave så det matchede blonden på kjolen.

0

Mange tak for svar alle sammen :kiss:

Jeg tror jeg er kommet frem til at jeg venter i et par måneder for at se hvor meget jeg fortsat taber mig og hvor meget at det er realistisk at vi for sparet op at så har jeg et bedre overblik over hvor meget jeg kan nå at tabe mig plus hvor mange penge jeg kan bruge på kjolen :)

0