LindMunch

Hvor lang var/er jeres tale?

7 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Formentlig ikke meget mere end 5-10 minutter afhængig af skålepauser ind imellem. Prøv at simuler at du holder talen og tag tid på det. Kommer man udover de 10 minutter begynder det at blive "kriminelt" forstået på den måde at så mister man let folk men som brud/gom kan man godt trække den lidt længere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

At man er nervøs kan nok sjældent undgås men det gør det også naturligt, hvilket er vigtigt. Derudover: Husk på at I ikke kan "dumme" jer. Der er ingen der griner eller lignende og er man normalt ikke den store taler så ved folk også at det har krævet noget overvindelse og for nogen kan være direkte grænseoverskridende. Det i sig selv bærer en stor del af "værket" og talen. .:) Og tag nogle skålepauser ind imellem. Det kan være med til at give jer mere ro og gør det samtidig mere naturligt. .:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh jeg hader også at holde tale og taler lavt - vores datter blev konfirmeret sidste år, så heldigvis fik jeg prikket hul på en af livet vigtigeste taler der og ved hvad jeg skal arbejde mere med, når jeg til sommer skal holde talen for min kommende mand.

punkt.1 vigtigt at skrive talen i ens eget sprog/talemåde - så tænk ikke så meget på den gramatiske korekthed.

punkt.2 øv øv og atter øv , det virker mærkeligt at gå at læse højt for sig selv, men til sidst kan man huske uden at skulle kigge for meget på papiret.

punkt.3 hvis muligt hold talen foran en som kan give feed back.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg elsker at holde at tale - er faktisk helt vild med det og jeg glæder mig til at holde tale for min mand. Jeg kan ikke lige sige hvor lang talen blive endnu - men jeg kan sige at længden bliver tilpas :)

 

Jeg har holdt - og hørt - mange taler og jeg vil sige: Hellere lidt men godt. En god velkomponeret tale, skal kunne holdes på 5 - 10 min.

 

Redigeret af kesa
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 8/2/2017 at 7:19 PM, kesa said:

Jeg elsker at holde at tale - er faktisk helt vild med det og jeg glæder mig til at holde tale for min mand. Jeg kan ikke lige sige hvor lang talen blive endnu - men jeg kan sige at længden bliver tilpas :)

 

Jeg har holdt - og hørt - mange taler og jeg vil sige: Hellere lidt men godt. En god velkomponeret tale, skal kunne holdes på 5 - 10 min.

 

 

Enig med Kalle i lidt, men godt, hvis man ikke er vant til at tale. MAX!!! 10 minutter (det er længe). Jeg vil sige, at 1½-2 sider i word er passende - men husk at øve talen. Fletre gange. Tal langsommere og tydeligere end du synes er behageligt, og hold strategiske pauser undervejs.

 

Mvh, Stine.

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer