Lærkemis

Ris, rosenblade eller sæbebobler?

13 posts in this topic

Er der nogle af jer derude, der har erfaringer/ideer til hvad der fungerer bedst blandt ris, rosenblade eller sæbebobler?

Jeg skal giftes d. 3. oktober i Laden på Sonnerupgaard. Vi skal giftes på stedet. Jeg kunne egentlig bedst tænkte mig nogle "falske" rosenblade i hvid og fersken, men det kan jo blæse ganske meget sådan en oktoberdag, og så har vi pludselig blade over hele området - og hvem gider rende og samle dem op?

Ris bliver liggende, men er måske endnu mere bøvlet at få ryddet op?

Sæbebobler giver måske skjolder på tøjet...

Hvad tænker I?

0

Annonce ♥

Det er så synd for fuglene med ris, for de dør af at spise dem. Hvad med fuglefrø i stedet? Ellers kan man på ebay købe konfetti af biodegradeble papir, så skal man ikke samle op :)

Det der med, at fuglene dør af at spise ris, er vist en myte, der flere gange er blevet afkræftet. Så det skal ikke være derfor, at man vælger at kaste med noget andet. Men derfor er det da alligevel smart med konfetti, man ikke behøver samle op. Men det skal være for at hjælpe sig selv - ikke fuglene.

0

Annonce ♥

Vi har købt ricebutterflies, men har jo ikke testet dem endnu :-) Det er sommerfugle lavet i rispapir og med et enkelt riskorn limet på. Rispapiret smitter ikke af ifølge producenten, og det bliver nedbrudt i naturen ret hurtigt. Meeen måske ikke så sjove i en efterårsstorm :wink: De er ikke helt billige, men ret fine

http://ricebutterflies.com/

0

Det er så synd for fuglene med ris, for de dør af at spise dem. Hvad med fuglefrø i stedet? Ellers kan man på ebay købe konfetti af biodegradeble papir, så skal man ikke samle op :)

Det der med, at fuglene dør af at spise ris, er vist en myte, der flere gange er blevet afkræftet. Så det skal ikke være derfor, at man vælger at kaste med noget andet. Men derfor er det da alligevel smart med konfetti, man ikke behøver samle op. Men det skal være for at hjælpe sig selv - ikke fuglene.
nå ej - haha det må være en vildt sejlivet myte :D da vi var til bryllup for et par uger siden, blev det nævnt så mange gange. Men det er da dejligt hvis det ikke har nogen betydning for fuglene. Så se endelig bort fra mit svar, medmindre du selvfølgelig er interesseret i de nedbrydelige :)
0

Annonce ♥

Hvis der ikke må være spor af jer bagefter vil jeg klart sige sæbebobler, I skal bare købe dem til formålet lavet der ikke laver pletter, vi brugte dem selv under brudevalsen og det gav nogle fantastiske billeder.....

Mht ris lavede jeg selv risposer dels så jeg vidste at de var skyllet og pletfrie og dels fordi man så har en lille smule kontrol over mængden, jeg havde lavet rigeligt da vi ikke vidste hvor mange der kom i kirken og de blev stort set brugt alle sammen og hvis folk havde fået udleveret 100 gram i stedet for 1-2 spsk så havde de sgu nok også fået brugt dem..... Til gengæld var alt den ris meget effektiv for jeg har termin med vores lille mirakelbaby lige om lidt, 2 uger efter vores 1 års bryllupsdag ;-)

0

Annonce ♥