EnLilleSommerfugl

Entré i kirken med brudepige

6 posts in this topic

Hej skønne brude, kommende brude og tidligere brude

Jeg skal giftes om to uger og er så heldig at min gode veninde skal være brudepige. Jeg er dog meget i tvivl om hvordan vores entre i kirken skal gøres, da jeg gerne vil have hun går fint ind med sin buket før dørene igen åbner og min far og jeg træder ind. Jeg vil selv gå ind til "here comes the bride", men synes først denne melodi skal starte når dørene åbnes for bruden, dvs. undertegnede. Men hvad gør jeg så med min brudepige? Tænker at det vil være lidt kedeligt hvis hun slentre op af gulvet i sin fine kjole og pæne buket uden musik. Jeg spurgte præsten om dette emne, men hun var desværre ikke særlig hjælpsom :-/

Mange hilsner

0

Annonce ♥

Jeg ved ikke desværre ikke, hvad der er mest "rigtigt". Jeg selv har 3 brudepiger på min egen alder, som er nogle af minde bedste veninder, og de kommer gå bag mig og min far, når de skal ind i kirken. Det første min kommende skal se, når dørene åbner, er jo mig ;)

0

Sidst jeg var til bryllup listede brudepigen forsigtigt ind inden bruden og satte sig forest i kirken så hun kunne hjælpe bruden på plads. Hun fik så ikke nogen "grand entrance" men jeg synes egentlig ikke det gjorde noget for vi ventede jo alligevel allesammen på bruden og var lidt ligeglad med brudepigen...

0

Annonce ♥

MariaEmilia, min tanke var blot at jeg gerne vil sikre mig at fotografen får nogle flotte billeder af mig og min far når vi går op af kirkegulvet, så derfor ville jeg helst ikke have nogen til at gå bag mig :-/

Du kan sagtens få fine billeder selvom din brudepige går bag dig, det er et spørgsmål om hvor tæt hun går på jer

0

Jeg var selv brudepige i sommers for min bedste veninde, hvor vi var 5 bruderpiger alt i alt. 4 af os gik ind før bruden og hendes far også ventede de så der var god afstand mellem (faderen talte roligt til 5) også gik de ind med den sidste brudepige bag dem. Hun skulle hjælpe med hendes lange slæb og slør. På den måde fik fotografen gode billeder af bruden og faderen uden at vi gik i vejen.

0