Nina4

Urealistisk?

22 posts in this topic

Hejsa!

Vi har ENDELIG efter halvandet års forlovelse fundet en dato.

Vi har folk fra hele dk og regner dermed at have overnatning og holde festen på Vejlsøhus. Kender nogle til det? 😊

Jeg har de her drømme om brylluppet:

Vielse kl. 11

Gæster tjekker ind på deres værelse, vi bliver fotograferet. Der er fri adgang til AQUA for gæster, så de kan bruge tiden dér. (Jeg håber lidt på en lur imellem her)

Fest kl. 17.30.

Og så aner jeg ikke resten af tidsplanen.

Ideer hertil?

Næste morgen er der morgenmad og gaveåbning.

Virker det helt urealistisk? ☺

På forhånd tak! 😀

0

Annonce ♥

Jeg tænker at det er enormt lang tid I skal have til at gå. Hvorfor så tidlig vielse hvis I ikke skal have reception? Derudover tænker jeg at de fleste steder først har check in på værelser omkring kl 3 el.l. kender ikke lige specifikt det sted, men ville lige undersøge det.

0

Annonce ♥

Jeg syntes så omvendt det kan være fint nok for gæster (og måske brudepar) at de på den måde får en forlænget weekend og kan gå og slappe lidt af om lørdagen frem til festen. Der hvor jeg måske kan se en lille risiko er at der kan være nogle som ikke vil bruge tiden på Aqua eller almndelig afslapning men som vil holde en slags for fest nu de alligevel er samlet, men der kender du/I jeres venner/familie bedre end vi gør. Ligesom Bobo er inde på ville jeg nok også flytte vielsen lidt frem med tanke på at der er gæster som kommer langvejs fra. Der er heller ingen som siger at en middag/fest nødvendigvis først skal starte ved 17-18 tiden.

0

Tusind tak for jeres svar indtil videre.

Jeg satser på en lur fordi jeg er en af dem der ikke kan holde mig vågen en hel dag. Og min frisør skal med, så det er ikke dér problemet ligger.

Fra kirke til location inkl fotograf går der nemt 2,5 time. Det er her vi tænker indtjekning og AUQA. Og jo, Auqa er et akvarium.

Kæresten har lige meldt ud at han godt kan lide tanken om reception (ææææv!!!😩😣)

Jeg kan bare ikke se hvilke gæster der skulle komme dér som ikkeallerede er inviteret i kirken. Jeg ville ikke selv køre fra Sjælland til Jylland for vielse og reception. Ville I?

Men er det hans højeste ønske, så må det passes ind.

Ja en senere vielse bliver det nok til. Kl. 13 måske.

Diskobil, satte vi alkohol frem til gæsterne mens vi var væk, ville de slet ikke ænse at vi er væk før de er løbet tør for sprut.

0

:):)

Det er rigtigt der går nemt 2 1/2 time for jeres vedkommende men der er stadigvæk rigtig god tid. . :)

I dag behøver receptioner i bryllupshenseende ikke at indbefatte andre gæster end gæsterne ved festen. Derfor kan man diskutere om det er egentlige receptioner når gæster og brudepar blot samlet nogle timer før middagen, men de fleste kalder det for en reception. Min oplevelse er at det kan være med til at gøre festen/dagen mere afslappet og uformel og så giver det mulighed for servering af bryllupskage fremfor om aftenen, hvor tidsplanen er mere presset. . :)

0

Annonce ♥

Men jeg vil gerne have kagen om aftenen! 😊 uanset tidsplan. Samtidig vil jeg gerne feste hele natten lang. Men det er en lille ting.. den tid den sorg.

Der giver self gæsterne en mulighed for allerede at mingle dér og lære hinanden at kende! 😁

0

Hvis I rykker vielsen til kl. 13 og derefter holder reception mellem fx kl. ca. 14 og 16.00/16.30, så kan gæsterne tjekke ind, slappe af + evt. besøge det der akvarium mellem kl. 16.00/16.30 og 17.30/18.00 hvor der så kan være velkomstdrink.

Det stiller jo så selvfølgelig en nye række "udfordringer"..

- kan receptionen holdes tæt på enten kirke eller feststed så der spares transporttid? Hvis nej, så skal der indregnes yderligere transporttid til og fra reception

- kan du nøjes med 1 (maks 2) timer når du skal nå at sove OG få lavet hår + makeup igen?

- Hvornår skal I have taget billeder (hvis I skal på lokation og have det altså)

0

Receptionen skulle jo så holdes på selve festtsteder, så det var samlet.
Jeg er særlig sensitiv samt træt af natur, og lige den dag er jeg nok dopet af alle de indtryk. Det er en skræmmende tanke, men bare en halv times mental pause burde klare det... Kan evt klares i bilen fra location til feststeder :floejt:

Billeder vil være efter kirken. Og vi har flere steder vi ønsker.

0

Umiddelbart tænker jeg at det er rigtig rigtig lang tid at gæsterne skal underholde sig selv.... Nu får du lige vores til sammenligning, ikke fordi det er den gyldne sandhed men den har fået meget ros fra gæsterne efterfølgende....

13:00 vielse (vi havde gæster fra både Jylland og Bornholm med)

14:00 reception i sognehuset ved siden af kirken

16:00 vi sagde farvel til kirkegæsterne og overlod resten til toastmaster og forlover

16-17:30 vi fik taget locationbilleder i nærområdet mens toastmaster fik alle gæster checket ind på hotellet og så kunne folk klæde om, hvile sig, tjekke fodboldresultater osv.

17:30-18 vi havde lige en pause for os selv hvor vi lige fik slappet af og bearbejdet indtryk

18:00 velkomstdrinks

18:30 middag

23 ca kaffe og slikbuffet sættes frem

23:45 brudevals

24:00 himmellanterner og personalet satte drikkelse, popcornbar osv op

0

Annonce ♥

Nu er det jo svært for andre - brude som ikke brude- at sige hvordan andre kobler af i løbet af en stor dag hvor der sker meget omkring dem. Derfor kan det kun blive en fornemmelse. Min fornemmelse/oplevelse er at mange brudepar netop kobler af og får deres "mentale pause" under transport, under fotografering (hvor det typisk kun er dem og fotografen), under gaveoppakning, hvor der nok kan være mange samlet omkring dem men stadigvæk med fokus på gaverne og så i øvrigt i de mange pauser som der altid vil være under en bryllupsmiddag. Når det så er sagt så er oplevelsen for de fleste også at dagen går utroligt hurtigt og for hurtigt. Mit forslag er at I laver 2 tidsplaner: Én for jer og én for gæsterne og det er selvfølgelig særligt i forhold til forløbet før middagen for de to tidsplaner bliver bestemt ikke ens. .:)

0

Umiddelbart tænker jeg at det er rigtig rigtig lang tid at gæsterne skal underholde sig selv.... Nu får du lige vores til sammenligning, ikke fordi det er den gyldne sandhed men den har fået meget ros fra gæsterne efterfølgende....

13:00 vielse (vi havde gæster fra både Jylland og Bornholm med)

14:00 reception i sognehuset ved siden af kirken

16:00 vi sagde farvel til kirkegæsterne og overlod resten til toastmaster og forlover

16-17:30 vi fik taget locationbilleder i nærområdet mens toastmaster fik alle gæster checket ind på hotellet og så kunne folk klæde om, hvile sig, tjekke fodboldresultater osv.

17:30-18 vi havde lige en pause for os selv hvor vi lige fik slappet af og bearbejdet indtryk

18:00 velkomstdrinks

18:30 middag

23 ca kaffe og slikbuffet sættes frem

23:45 brudevals

24:00 himmellanterner og personalet satte drikkelse, popcornbar osv op

TUSIND TAK!! Sikke dejligt med den tidsplan at forholde sig til. Få ændringer og så er den der! :D

Og nu lurede jeg lige på din planlægningstråd.. Det er nærmest som at se min scrapbog med inspirationsbilleder (er lige startet i din tråd)

Så har jeg da én at lure ideer af fra ;)

Nu er det jo svært for andre - brude som ikke brude- at sige hvordan andre kobler af i løbet af en stor dag hvor der sker meget omkring dem. Derfor kan det kun blive en fornemmelse. Min fornemmelse/oplevelse er at mange brudepar netop kobler af og får deres "mentale pause" under transport, under fotografering (hvor det typisk kun er dem og fotografen), under gaveoppakning, hvor der nok kan være mange samlet omkring dem men stadigvæk med fokus på gaverne og så i øvrigt i de mange pauser som der altid vil være under en bryllupsmiddag. Når det så er sagt så er oplevelsen for de fleste også at dagen går utroligt hurtigt og for hurtigt. Mit forslag er at I laver 2 tidsplaner: Én for jer og én for gæsterne og det er selvfølgelig særligt i forhold til forløbet før middagen for de to tidsplaner bliver bestemt ikke ens. . :)

Jeg kobler af ved at hvile mig liggende uden udefrakommende indtryk, men kan forhåbenligt bruge tiden mellem tingene, til at koble af.

Vi har læst os frem til at dagen går så hurtigt og derfor vil jeg gerne være i mit optimale jeg, for at kunne nyde det mest muligt. Det er en svær mellemvej med at nyde dagen og ikke blive overstimuleret og bukke under.

To tidsplaner. Genial ide :thumbsupsmileyanim:

0

Dejligt at det var til hjælp, det er somme tider nemmere at forholde sig til noget konkret selvom 2 bryllupper jo ikke er ens

I den grad! :) jeg viste også H2B den og som nogle mænd nu er, kunne han bedre forholde sig til brylluppet, når han så tidsplanen.

Lige pt er det kun mig der undersøger, indhenter tilbud og lignende. Han får lige et par spg en gang i mellem. Men han synes også at din tråd er spændende, samt kigger med på svarene til denne, så der er håb endnu :loveshower::thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg er også af den type der bar brug for meget søvn, og bliver hurtig træt. Men på trods af at jeg ikke rigtig fik sovet natten op til vores bryllup fordi jeg var spændt, var det slet slet ikke et problem at holde sig frisk og vågen på dagen, da der var mange indtryk og så gik det bare der ud af..

Vores tidsplan

Kl 14:00 Vielse

Kl 14:45 vi kørte med fotograf ud og fik taget billeder

Kl 14:45 blev der taget par billeder ved kirken

Kl 15:30 ca tjekkede vores gæster ind på hotellet samt fik kaffe

Kl 16:15 kom vi til festen/reception efter at havde fået taget billeder

Kl 16:45 fik skar bryllupsdagen for

Kl 17:15 begynde vi at åbne gaver

Kl 18:00 gik vi til bords

Kl 23 var der kaffe og overflødighedshorn

Kl 23:45 dansede vi brudevals med efterfølgende dans

Kl 1:45 blev der serveret natmad

alle tiderne er ca tider, da jeg ikke gik og holde øje med klokken på dagen, men sørgede for at nyde den, og lade al ting gå sin gang

Edited by Anne A
0

Jeg vil ikke kalde det specielt genialt. . :) Det er nok mere et udtryk for at de tidsplaner man typisk ser herinde er med fokus på brudeparret og at man måske også skal prøve at anskue tidsforløbet set fra ud fra gæsternes side generelt. :) Det ved jeg så også at folk gør fordi jeg taler med mange op til festen, herunder om tidsplaner og generelt oplever jeg da heller ikke at gæsterne keder sig op til festen. De mingler og hygger sig :) Når vi her taler om gæster fra hele landet ville jeg dog fokusere meget på gæsternes program og transport frem til vielsen og derfor rykke den frem til eksempelvis kl. 13.

0

Jeg vil ikke kalde det specielt genialt. . :) Det er nok mere et udtryk for at de tidsplaner man typisk ser herinde er med fokus på brudeparret og at man måske også skal prøve at anskue tidsforløbet set fra ud fra gæsternes side generelt. :) Det ved jeg så også at folk gør fordi jeg taler med mange op til festen, herunder om tidsplaner og generelt oplever jeg da heller ikke at gæsterne keder sig op til festen. De mingler og hygger sig :) Når vi her taler om gæster fra hele landet ville jeg dog fokusere meget på gæsternes program og transport frem til vielsen og derfor rykke den frem til eksempelvis kl. 13.

Det er stort set umuligt ikke at have to tidsplaner vil jeg sige.... Den jeg har skrevet ovenover er en sammenlagt liste af vores to, vi havde en til gæsterne som stod i indbydelsen og så havde vi en til os selv der var vendt med præsten, fotografen, hotellet osv

0

Annonce ♥

Hvis du allerede nu ved at du har brug for en lur, ville det så ikke være en plan at rykke det helt til kl. 15 - ellers får du (og gæster) en virkelig lang dag.

Så bliver dagen jo endnu kortere og den går hurtig nok i forvejen :/

0