Marie E

Kærlighedsfesten 27.08.16 <3 så er vi klar

731 posts in this topic

Jeg har haft en anden tråd, som jeg har valgt at få slettet, da den var blevet alt for lang og helt vild uoverskuelig, men håber jeg kan holde overblikket denne gang, for nu går planlægningen for alvor i gang.

:loveshower:

__________________________________________________________________________________________

Hvem er vi

Frieriet

Det der står med rosa er der styr på, det der står med sort mangler

Rammerne

Dato. 27 august 2016

Budget. Vi håber på de 50.000, men ender nok nærmere på de 85.000

Gæster. 50 til festen og ca. 80 til receptionen

Kirke. Vor Frue kirke i Nyborg

Feststed. Slotsmøllen i Nyborg

Receptionssted. Slotsmøllen i Nyborg

Menu. Rasmus http://www.teglvaerksskoven.dk/

Fotograf. Jesper http://www.afoto.biz/

DJ. Diskobil http://www.diskobil.dk/

Kørsel. ( fravalgt)

Bryllupsnatten ( bliver hjemme)

Farvetema...

Farvetema. Hvid, Sort gammelrosa og Sølv, med et lille twist af vintage

Blomster Carina http://www.artofflowers.dk/ og https://www.facebook.com/pages/Art-of-Flowers/525125020927870?fref=ts

Bruden...

Kjole

sko

headpiece

Slør

smykker

Frisure

Makeup

Undertøj

Medaljon til brudebuket

Morgengave

Gommen ...

jakkesæt

sko

brystblomst

Brudepiger...

Kjoler

Sko

brudepigebuketter

Vielse...

Vielsesringe

Kirkehæfter

Ris/sommerfugle

Receptionen...

rød løber

Pynt

skilte ( rammer)

Lemonade i drinks dispenser

drikkeglas til lemonade

Baljer til øl og sodavand

Let anretning

Bryllupskage http://kagedaasen.com

Festen...

Borddækning

Bordnumre

menukort

Favour boxe

Toastmasterklokke

Skilt til gavebord

Ramme til  drinkskort

Spejl til bordplan 

Photobooth http://myselfie.dk/products/myselfie-1-d

Edited by Marie E
0

Annonce ♥

Hvem er vi

Vores navne er Marie og Stig henholdvis 39 og 55 år, bosiddende i Nyborg sammen med mine to døtre fra tidligere forhold, som er 13 og næsten 18 år, været sammen i 5½ år nu. Stig arbejder på kommunen her i byen og jeg studerer til dagligt eller det vil sige det gør jeg fra 1/9, der udover arbejder jeg på et plejecenter ( demensafsnit) :)

Frieriet

Det fandt sted, hvor man mindst forventede det, nemlig den 21 december 2014, hvor vi tre tøser ( pigerne og jeg ) lå og var mest søndags grimme på sofaen og stenende film :lol: og pludselig skubber han sofabordet væk, startede med at sige, " nu er jeg ikke den mest romantiske fyr, men vil du gifte dig med mig " Jeg fattede nada i de første minutter, før jeg fik øje på ringen :lol::oops: doooh "ja selvføgelig vil jeg gerne giftes med dig" Pigerne sad med åbne munde, kæmpe øjne og var vildt begejstret. Stig havde virkelig gjort sig umage med at finde ringen og virkede ikke anderledes end han plejer :blink: af hvad jeg husker, for husker faktisk ikke ret meget af det, udover end at han skulle ha hjælp fra sofaen til at komme op på benene igen :tunge::lol:

Et billede af min smukke ring, som jeg elsker helt vildt.

post-58278-0-07049000-1440587516_thumb.j

0

Stedet der skal danne rammerne om vores perfekte dag, vil være Slotsmøllen i Nyborg, og det bliver helt fantastiske rammer.

Vi holder både reception og fest der, receptionen vil være i underetagen og festen ovenpå.

Vi håber jo på fantastisk vejr, så vi også kan være lidt udenfor :loveshower:

post-58278-0-33864200-1440587862_thumb.j

Edited by Marie E
1

Annonce ♥

Maden har vi bestilt fra Teglværksgården, hvor der kommer to kokke ( Bossen him self og en mere) der udover tager to tjenere ud til vores feststed, og vi glæder os meget.

Menu

Forret

Røget svinemørbrad

Hovedret

Grillet Kalvemørbrad

Marineret Oksefilet

Glaseret Lammekølle

Pommes Anna

Saltbagte kartofler

Kartofler i flødesauce

Tre forskellige slags salater

Tre slags brød m. smør

Dessert

Råmarineret bær med vaniljeis

og chokolade

Natmad

Hotdogs med det hele

0

Fotograf

Der har vi bestilt Jesper, efter at vi har fået gravet os igennem en lidt håbløs jungle og vi kunne godt lide hans billeder, der udover havde vi kun hørt godt om Jesper, så glæder os rigtig meget til at ha fornøjelsen af Jesper på vores store dag

http://www.afoto.biz/

Musik

Det var ikke et svært valg for os, det var en af de ting vi vidste på forhånd at vi ville have Diskobil og får Bent him self bag pulten. Vi har haft fornøjelsen af Bent ved flere lejligheder og han kender vores musiksmag efterhånden :floejt: og ved at han kan leverer et brag af en fest.

0

Kørsel

Der er vi ikke blevet helt enige endnu, for vi leger lidt med at kunne blive hentet i en hestevogn, så der er vi i gang med at indhente tilbud :loveshower: Det kunne være så romantisk , men vi må se hvad det ender ud i

Bryllupsnatten

Den tror jeg bare ender med at blive herhjemme, da vi bor 3-5 min fra feststedet og vi synes ikke vi har lyst til at kaste 1600 kr efter et værelse på et hotel for et par timer. Men så kunne man købe lidt ind så vi kunne gøre det lidt ekstra romantisk , altså hvis vi ikke bare dratter omkuld efter en lang og fantastisk dag :a1221:

0

Farvetema

Vi har valgt nogle ikke så romantiske farver, for at give lidt spil til de bare røde murstens vægge der giver et flot råt look

Vi har derfor valgt farverne Hvid, Sort og Sølv ( bling) :loveshower: også fordi min H2B ikke ville ha for feminine farver :tunge: Det kommer han nok ikke helt uden om , men han har været med til at godkende de ting vi har skulle tage beslutninger til.

Blomster

Vores blomster dem har vi valgt at betale os fra, da det er en vigtig ting for mig, at de lige er i skabet ( Perfektionist jeps det er mig) og det første sted vi havde valgt, der ændrede de prisen hele tiden , kun til det dyrere og vi kunne ikke helt regne med at vi ville få det vi egentlig ønskede, så tog en snak med min H2B om at jeg havde en dårlig mavefornemmelse omkring blomsterne, så derfor blev vi enige om, at vi fandt et andet sted, hvilket vi er SÅ glade for nu for Carina er SÅ dygtig og super professionel. Hun er Freelancer og er fra Ørbæk.

Så Carina vil stå for alle blomster på reception og feststed, brudebuket, brudepigernes og brystblomster

Vi har et billede af hvordan det kommer til at se ud i de store vinduer :rolleyes:

Billedet viser de farver vores blomster vil være i og min brudebuket vil være i noget den stil :heart:

post-58278-0-79035800-1440589961_thumb.j

post-58278-0-14755000-1440590601_thumb.j

0

Annonce ♥

Brudens look ......

Jeg har været ude og prøve kjoler tidligere på året for at finde ud af, hvilket look der klædte mig, men har ikke købt kjolen endnu

og det har stresset mig lidt, da jeg ved at der mange andre der skal giftes næste år, har styr på den del :blush: MEN skal nok nå det hele på et eller andet tidspunkt.

Skoene er købt og er ved at blive gået til og strømpebåndet er også i hus, som er købt af skønne Lena herinde

Frisør og makeup, det har vi styr på, det er min veninde Linda, der er uddannet frisør og makeup artist, som har givet mig dette i gave :loveshower: elsker hende for det, og dejligt det er en man er tryk ved som skal sæt det på dagen.

jeg har ikke taget beslutning om jeg skal ha headpiece eller slør i, det kommer helt an på hvilken kjole jeg vælger, dog har jeg en kjole i tankerne som jeg nok må ud og prøve, da jeg ikke ved om den vil klæde mig,

post-58278-0-66849600-1440591075_thumb.j

post-58278-0-37070300-1440591094_thumb.j

post-58278-0-93217000-1440591283_thumb.j

0

:cheerleader3: jubiiii så ramte vi endelig en vigtig milepæl, der er nu et år tilbage til vores store dag :cheerleader3:

har ventet længe på denne dag :tunge::lol:

Ved tiden vil flyve afsted nu, og lysten til at planlægge bryllup er atter vendt tilbage :loveshower:

Håber dog på bedre vejr end det er i dag, så be be til vejrguderne :floejt:

Edited by Marie E
0

Annonce ♥

Tillykke med milepælen søde Marie - og din nye tråd :wink:

Det kommer til at gå sååå stærkt! Jeg synes det var lige før at vi fejrede 1 års milepæl og nu er der 10 dage tilbage :7himmel:

Taaark søde :kiss: ja det gør det, og ja syntes da også det ikke er så længe siden du skrev et år tilbage :blink: føøøj tiden flyver afsted

jeg må hellere i gang med at være aktiv i mine DIY's har virkelig været ude af funktion i længere tid

0

Wuhuuuu tillykke med milepælen!! God måde at markere det på ved at starte en ny tråd :cheerleader3: Alle dine ting er så fine (jeres lokation - wauuuwww), er sikker på du ikke behøver have det mindste stress over kjolen - du har god tid! Du er da bare heldig at du kan nå alle udsalgsrunderne og måske spare lidt på kjolen der :loveshower:

0

Wuhuuuu tillykke med milepælen!! God måde at markere det på ved at starte en ny tråd :cheerleader3: Alle dine ting er så fine (jeres lokation - wauuuwww), er sikker på du ikke behøver have det mindste stress over kjolen - du har god tid! Du er da bare heldig at du kan nå alle udsalgsrunderne og måske spare lidt på kjolen der :loveshower:

haha tak ja noget må man gøre når det hele bliver uoverskueligt og det hele bare blev noget øv.... så er der ikke andet for :wink:

Vi er også meget glade for de ting vi er fundet frem til og ikke mindst vores lokation :loveshower: ved godt jeg er i god tid, når det gælder kjolen og der kommer også til at gå en md eller to før jeg får tid til at tage ud og prøve, men glæder mig helt vildt til det bliver min tur :loveshower: og håber også på at jeg kan spare lidt ved det

0

Annonce ♥

Tillykke med milepælen og din nye tråd... troede lige jeg var gået glip af noget :wink:

Hvor er du også bare super godt med... og hvor er det vildt at du har så meget styr på alt så hurtigt... Godt gået...

VIlle ønske jeg skulle til at gøre det hele engang til... ved ihvert fald godt hvad jeg havde gjort anderledes... håber jeg husker at besøge herinde engang imellem, så jeg kan følge dig forsat.

0

Tillykke med milepælen og din nye tråd... troede lige jeg var gået glip af noget :wink:

Hvor er du også bare super godt med... og hvor er det vildt at du har så meget styr på alt så hurtigt... Godt gået...

VIlle ønske jeg skulle til at gøre det hele engang til... ved ihvert fald godt hvad jeg havde gjort anderledes... håber jeg husker at besøge herinde engang imellem, så jeg kan følge dig forsat.

ååårh tusind tak W :kiss: ja vi har godt styr på tingene, i hvertald de store ting ( de fleste af dem )

håber du kigger ind engang i mellem :wink:

0

Psssst - vil du ikke gå ind og skrive i den tråd der omhandler gode råd og hvad man evt. ville gøre anderledes m.m.? Fandt selv meget hjælp i den slags tråde dengang jeg begyndte at være på BK :) Den ligger i det første forum og det er vist ikke sååå længe siden at nogen har haft fat i den så den burde være til at finde tænker jeg :)

0

Annonce ♥

Dejligt at du er tilbage skønnert :kiss: Med alt det der er hændt jer forstår jeg godt at du ikke har kunnet overskue tråden også.. LOOOVE herfra :loveboard:

ja der har været meget, men nu er vi på den anden side :loveshower: og kan atter se glæden i det hele og det er dejligt at være tilbage :tunge:

0

hehe jeg blev lige lidt glad for at se at du havde haft en tråd for WOW du har styr på det:) Ih hvor bliver det bare så fint! og de ringe er da helt vildt fine:)

Tusind tak :blush:

0

Psssst - vil du ikke gå ind og skrive i den tråd der omhandler gode råd og hvad man evt. ville gøre anderledes m.m.? Fandt selv meget hjælp i den slags tråde dengang jeg begyndte at være på BK :) Den ligger i det første forum og det er vist ikke sååå længe siden at nogen har haft fat i den så den burde være til at finde tænker jeg :)

JO det var da en god ide.... skal jeg med glæde gøre.

0