Annette81

Alternativ til kirke og rådhus vielse?

6 posts in this topic

Hej.

Jeg har jeg altid drømt om et kirkebryllup, men er nu kommet i tvivl. Min forlovede vil hellere på rådhuset, så nu leder vi efter en gylden middelvej. Nogen der har nogle gode idéer. Datoen er ikke sat endnu.

0

Annonce ♥

Hold det i det fri eller i jeres festlokale... Man kan få enten en fra kommunen eller en præst ud eller smutte en tur på rådhuset først og så få lavet en personlig ceremoni af f.eks. Livscermonier (mener jeg de hedder)

0

Vi blev gift på terrassen på et feststed i Kongens Have.

Det var en halvlukket terrasse i mark niveau, så folk ude i haven kunne i princippet have stillet sig op og været med til glo bryllup, det gjorde de nu ikke.

Det var den perfekte løsning for os, som hverken ville i kirke eller på rådhus.

Det var en borgmester der viede os.

Held og lykke og velkommen til Bryllupsklar :)

0

I kan også blive viet ombord på et sejlskib ude på havet...

0

Annonce ♥

Kan anbefale botanisk have! Du skal selv booke en giftefoged eller præst. Læs evt på deres hjemmeside :) koster 1500kr :) og så 3800 for en giftefoged. Tror præster gør det gratis.

0

Vi blev viet i Jægersborg dyrehave - "Bakken" og havde en giftefoged fra Kommunen den hører under.

Det eneste vi skulle gøre var at spørge naturstyrelsen om lov (og overholde deres regler) og så melde dato og antal personer til dem. Fantastisk nemt og en vidunderlig måde at give det en personlig betydning.

Måske i har et natur sted eller en restaurant, ja sågar tivoli, zoo eller et andet specielt sted der betyder noget for jer. Man kan jo max få et nej hvis man spør' pænt :wink:

0