Marie E

Hvad serverer i til reception og til hvilken pris ?

7 posts in this topic

Som overskriften forlyder, Hvad har i valgt at servere til jeres reception , til hvor mange personer og hvilken prisklasse ligger det ca. i?

Håber i vil være behjælpelig med jeres ideer mv. :loveshower:

0

Annonce ♥

Vi bliver ca. 70 personer og serverer:

- Hjemmelavede soyamandler (maks 100 kr.)

- Hjemmelavede minitærter m. fyld af: 1) tomat-basilikum-mozzarella, 2) bacon-porre-løg og 3) chorizo - forårsløg (ca. 600 kr. for indkøb til 200 stks.)

- Frugtopsatser fra Fruit and the City (ca. 1000 kr. i alt for 2 store buketter)

- Derudover serveres vores bryllupskage som er mini jordbærtærter (ca. 2000 kr.)

Af drikkevarer serverer vi:

- Hjemmebrygget øl

- Sodavand

- Hjemmelavet rabarber/hyldeblomst saft

- Punchbowle af pærecider, lambrusco + vodka

- Champagne til bryllupskagen

0

Vi var 85-90 i det hele

Hjemmebagte pizzasnegle med forskelligt fyld (omkring 4-500 kr, jeg bagte mange og nogen af dem var med lidt mere "luksus" fyld)

Frugttårn fra Fruit & the City (kan ikke helt huske det men omkring 1200 i alt for 2 store opsætninger)

Bryllupskage (fandt en deal så vi fik den til 1200 kr med det hele)

Fyldt chokolade (Anthon Bergs guldæsker, tror vi satte 3 store æsker frem, købt på tilbud så 150 i alt)

Hjemmebagte småkager, 3-4 forskellig slags (2-300 kr)

Velkomstdrinks med St. Germain hyldeblomstlikør, Crement de bourgogne og San Pellegrino sparkling water (likør til 200/flaske i metro, Crement købt til super pris i Irmas fødselsdagsfest mener det var 250-300 kr for 6 flasker og San Pellegrino sat ned til 10 kr/flaske).

Hjemmelavet hyldeblomstsaft og lemonade (ca 150-200 kr, jeg forhandlede om prisen på citroner og lime)

Sodavand, vi købte nogle flasker med cola, Faxe kondi, Fanta og San Pellegrino men der blev næsten ikke drukket noget af det (ca 200 kr)

Øl, vi havde købt 9 rammer, men der blev kun drukket omkring 5-6 stykker (ca 600 kr)

Kaffe, te, chai, varm chokolade, cappuccino (ca 5-600 kr, vi havde et meget stort udvalg i vores "kaffebar" men det meste fundet på tilbud)

Vi fik aldrig lavet "det store regnskab" så det er ca priser...

0

Tusind tak girls, hvor er det dejligt i lige ville dele med mig ( og andre) :cheerleader3: vil gerne se flere ,, men det har givet mig en ide til hvor meget vi ca. skal regne med til receptionen

0

Annonce ♥

Tusind tak girls, hvor er det dejligt i lige ville dele med mig ( og andre) :cheerleader3: vil gerne se flere ,, men det har givet mig en ide til hvor meget vi ca. skal regne med til receptionen

Marie, vi talte faktisk om det i sidste uge der sagde at det var noget af det allerbedste ved vores bryllup, at der var noget rigtig mad midt på dagen fordi det er begrænset hvor meget man får spist til morgenmad når man skal gøre sig klar og afsted i god tid som gæst og så er det sådan set mindre vigtigt om det er sandwich, pizza, sushi eller noget helt andet, bare det "fylder" lidt mere end kage

0

Marie, vi talte faktisk om det i sidste uge der sagde at det var noget af det allerbedste ved vores bryllup, at der var noget rigtig mad midt på dagen fordi det er begrænset hvor meget man får spist til morgenmad når man skal gøre sig klar og afsted i god tid som gæst og så er det sådan set mindre vigtigt om det er sandwich, pizza, sushi eller noget helt andet, bare det "fylder" lidt mere end kage

Det er vi nemlig også nået til, da vi ved der er mange fra kbh og jylland som ikke når det, og derfor er det vigtigt for os at der lidt til maven udover kage

0

Vi serverede hjemmebagt brød med forskellige oste, pølser, serano og marmelader, bryllupskage og slikbuffet til vores reception. Vi havde lagt budget efter at hver person ville spise for 30 kr og drikke for 20 kr, og det kom til at passe rigtigt glimrende - så med vores 175 gæster brugte vi cirka 5500 på mad (inkl service) og 3600 på drikkevarer (købt i Tyskland samt asti fra Brugsen). Bryllupskagen lavede jeg selv, og der var materialer for cirka 500 kr. Så for knap 10.000 var der en hjemmelavet reception til 175 mennesker :)

Edited by Akoesterby
0