SF33

Bekymringer .....

10 indlæg i dette emne

Hej!

Min kæreste og jeg skal giftes til april næste år. De store ting er på plads og de små ting er igang med at blive planlagt færdig.
Vi har dog lidt bekymringer. Oprindeligt kommer vi fra Silkeborg, men er i forbindelse med studier flyttet til Odense. Desværre er gamle venskaber så småt gledet ud i sandet og efterhånden er der kun få kontakter tilbage fra gymnasie og efterskole-tiden. Det er dog de bedste venner som endnu er tilbage.
Vi har begge gode venner i Odense og har det rigtig godt her. Vi har dog ikke længere venner som vi er helt tætte med.
Festen bliver dog ret stor og pt. planlægger vi at invitere omkring 120 gæster (heraf omkring 50 gamle og nye venner).

Vi er dog blevet lidt bekymrede for selve brylluppet og dertilhørende polterabend.
Vi er nervøse for om nogen tager initiativ til polterabend. Vi ved at mange meget gerne vil være med, men vi er meget i tvivl om hvem føler at de er tætte nok på os til at være de ansvarlige.

Ligeledes er vi nervøse for at underholdning til festen bliver en mager omgang, hvor kun den nærmeste familie og enkelte vennegrupper laver underholdning.

Vi er ret ambivelente omkring det hele, for på den ene side er vi meget glade for vores nuværende liv. Vi har tid til at se alle vores vennekredse og bruge tid på hinanden, men samtidig savner vi de helt tætte venner.
Vi har været til et par bryllupper over sommeren hvor begge par havde en masse underholdning og en ret stor mængde gæster inviteret til festen. Vi ville blive kede af at 'tabe ansigt' til festen.

Er det helt almindelig bekymring at frygte at talerne bliver få og at polterabend måske ikke finder sted?

Hilsen den fortvivlede!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor risikerer I at tabe ansigt, hvis I får færre taler og underholdende indslag end andre?

Ja, det lyder også helt åndssvagt. Jeg kan ikke rigtig forklare det - og det at tabe ansigt er måske heller ikke den rigtige udlægning.

Det er måske snarere en personlig skuffelse, den selverkendelse der er i, at man måske ikke har så nære venner som man havde ønsket.

Det er selvfølgelig ikke en fejl fra andres side end en selv - man kan jo selv bare gøre mere.

Men det er her jeg håber at nogle kommer ind og siger: Chill! Det er almindeligt at have bekymringer om A til Z og i sidste ende skal alt nok spille! :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig går det... og jeg tror aldrig jeg har været til bryllup hvor jeg har siddet og tænkt at der var pinligt få indslag, der plejer derimod at være mange flere end brudeparret forventer, sådan var det også til vores eget...

Mht polterabend så kan I jo hvis det er meget vigtigt for jeg uddelegere "lederrollen" til nogen der betyder meget for jer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror aldrig jeg har været til bryllup hvor jeg har siddet og tænkt at der var pinligt få indslag, der plejer derimod at være mange flere end brudeparret forventer,

Det har jeg så men der taler vi også om mere end 500 bryllupsfester . :) Eksempelvis bryllupsfester hvor brudeparret har frabedt sig indslag. . :) Jeg var ude til et havebryllup i lørdags og kunne ikke lade være med at grine, da jeg går og pakker sammen ved 5 tiden og bruden siger: Der var godt nok mange indslag :) Toastmasteren havde nemlig en meget afslappet aften: Der var 6 indslag i alt som han så fordelte så de kom løbende og gradvist over hele middagen . :) Her var de 38 personer. I bliver ca. 120. Jeg ville slet ikke være nervøs for den del og tværtimod være mere bekymret for om der kom for mange indslag: Det er nemlig heller ikke sjovt når den ene tale/indslag efterfølger den anden eller når der holdes meget lange indslag hvor man tydeligt kan se at folk "falder fra" undervejs. De glider ind i hinanden og det er synd for dem der holder indslagene fordi de enkelte taler/indslag ikke får den "respekt" som de fortjener, herunder at der er tid til lige at "fordøje" dem efterfølgende.

Man kan også godt - i hvert fald i dette forum - tale om ligegyldige indslag der bare holdes for at blive holdt. En tale kan aldrig blive ligegyldig. Bare det at stille sig op og holde en tale kan for mange være grænseoverskridende. Dvs. der ligger noget bag. Jeg sigter mere til de festsange som hentes fra Google, hvorefter der lige ændres et par navne. De er faktisk den primære årsag til at der af og til er folk som frabeder sig sange, men man ser dem gudskelov ikke så meget mere. .:)

Og ja "Chill" . :) Det er helt almindeligt at have bekymringer fra A til Z når vi taler om det som for de fleste er det største i deres liv (måske lige udover det at få et barn) . :) Jeg oplever tit i vores interne rækker kolleger afreagere over brude/brudepar som kommer med meget detaljerede ønskelister, har bestemte krav til dit og dat etc. De afreagerer fordi de opfatter det som mistillid til dem. Jeg opfatter det som generel usikkerhed i forhold til det at det - for de fleste - er første og sidste gang at de skal giftes og holde en bryllupsfest. :) Så ja det er helt almindeligt og normalt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvorfor risikerer I at tabe ansigt, hvis I får færre taler og underholdende indslag end andre?

Ja, det lyder også helt åndssvagt. Jeg kan ikke rigtig forklare det - og det at tabe ansigt er måske heller ikke den rigtige udlægning.

Det er måske snarere en personlig skuffelse, den selverkendelse der er i, at man måske ikke har så nære venner som man havde ønsket.

Det er selvfølgelig ikke en fejl fra andres side end en selv - man kan jo selv bare gøre mere.

Men det er her jeg håber at nogle kommer ind og siger: Chill! Det er almindeligt at have bekymringer om A til Z og i sidste ende skal alt nok spille! :-)

Det med nære venner er nok meget normalt, når man er flyttet 'hjemmefra', som I er. Det er vi også selv :) Ofte er de gamle venner gledet lidt i baggrunden, da man ikke ses så tit, men de nye venner har man jo ikke historikken og alle de gamle røverhistorier sammen med.

Det bedste I kan gøre er nok at inddrage folk undervejs i bryllupsplanlægningen á la "vi overvejer fx at holde festen dér blablabla og vi glæder os rigtig meget til at se jer" eller "kan I huske den dér fest engang? - det var bare skide sjovt, sådan noget vil vi også gerne lave" :) På den måde er folk jo lidt mere med og spørger måske også mere ind til jeres ønsker for dagen. Så er det alt andet lige nemmere for jer at give udtryk for jeres ønsker og forventninger - dem kan gæsterne nu engang ikke gætte sig til...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror godt jeg forstår hvad du mener med at tabe ansigt. Jeg har haft det på samme måde og min største frygt har været at vi skulle være færdige med alt inden klokken var 22.

Jeg har fortalt min familie, toastmaster og vores bryllupssted om min bekymring og de har alle været gode til at gøre mig mere rolig. Køkkenet kan for eksempel hjælpe med at sørge for et godt flow i maden og med den mængde gæster i planlægger at invitere, tror jeg ikke du behøver bekymre dig! Selvom jeg er sikker på du gør det alligevel 😀

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil bare lige indskyde, at fordi man er nær ven behøver man ikke komme med indslag, det kommer jo meget an på traditionen i omgangskredsen.

Jeg har været til mange bryllupper både som nær ven og som nærtstående familiemedlem uden at komme med indslag, fordi det ikke har ligget i kortene.

Og så har jeg bidraget med indslag andre gange, hvor det har været helt naturligt at gøre det.

Så jeg tror ikke du kan regne med så og så mange indslag fordi du tæller jeres nærmeste.

Omvendt kan nogen af de nye i jeres vennekreds overraske jer og finde på noget.

Jeg tror ikke du skal være nervøs, der skal nok blive godt gang i indslagene (min egen personlige holdning er, at jeg vil hellere have lidt for få end for mange indslag, for mange indslag er kan være en rigtig festdræber da snakken hele tiden går i stå under indslagene).

Held og lykke med det hele :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår dig fuldt ud! Vi har 5 vennepar der er inviteret med (eller bliver) og fordi vi ikke er en vennekreds, men derimod fragmenter, som ikke ses med hinanden, men vi ses med dem individuelt. Derfor er jeg også lidt bekymret omkring hvem, hvorfor og hvornår.

jeg har dog overfor dem jeg synes kender mig bedst, sagt at jeg gerne vil have de skal planlægge min polterabend, at det så er lidt på tværs og det nok er første gang de skal møde hinanden, jamen så må det være sådan. De virker heldigvis meget åbne for det alle 3. Derudover vil jeg lave en liste over dem jeg gerne vil have med til min polterabend, det går tilbage til det faktum fra før, hvor de jo altså ikke kender hinanden, udover igennem R og jeg.

I forhold til selve festen, forstår jeg dig også! Jeg vil så gerne have aaaaalt for mange indslag, så vi nærmest kun lige når brudevalsen inden kl 24, men jeg ved virkelig ikke om vi får det! Jeg har planer om at give udtryk for at det er noget jeg vil sætte stor pris på, og så håbe de forstår en hentydning!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg sidder faktisk lidt med de samme bekymringer, men man må give slip og sørge for god mad, rigtig bordplan, god musik mm. Så har man gjort sit bedste for at festen bliver vellykket. Jeg laver altid selv en sang eller holder tale, men jeg kan ikke forvente, at folk gør det samme for mig/os, selvom det i den grad er det vi ønsker. Vi må se; der bliver i hvert fald en tale med dertilhørende indslag FRA MIG...!!!!!!! Til min dejlige H2B

Mht polterabend har jeg tre gode veninder som dog bor laaangt herfra. Dem har jeg aftalt med nu, at de får en liste med navn, relation og tlf nr p alle kvinder der skal med til brylluppet (undtagen de absolut ældste), og de kan så tage kontakt, og så vælger folk selv om de vil takke ja. Der er jo en del unge kvinder fra min kærestes familie, som jeg ikke kender vildt godt, men godt nok til, at jeg håber de vil med.

Bekymringen er bare at jeg er flyttet så langt for at bo sammen med kæresten, så er det foreneligt at holde en polterabend med den afstand..??? :-(

Men igen; man må stole på at nogen gør noget, og hvis ikke jamen så blev det sådan...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer