Daisi

Vielse, reception, middag - hvem inviteres til hvad !?!

9 posts in this topic

Min kæreste har friet (yay) og det er vel derfor de fleste af os er her :D

Vi kommer fra 2 meget sammenbragte familier og hvis vi skal have alle med til det hele så bliver vi bare rigtig rigtig mange og det kan jeg med vores budget bare slet ikke se hvordan hænger sammen, og så snakkede vi om at kun de tætteste var med til middagen og resten til reception, men hvordan pokker kommer sådan noget til at foregå i praksis? Jeg har ikke selv været med til bryllupper hvor det var "delt op", og min kæreste interessere sig ganske enkelt ikke for sådanne "detaljer" på nuværende tidspunkt..

0

Annonce ♥

Tillykke med det kommende bryllup :)

Det er meget normalt at der er receptionsgæster, som ikke er med til festen/middagen om aftenen.

Nogen gange vil det være få og andre gange som i jeres tilfælde vil det være mange, som ikke skal med videre.

Men der er ikke noget hokus pokus i det.

Når det forholder sig som det gør, at størstedelen af jeres gæster "kun" skal med til reception, så ville jeg gøre en del ud af den.

Servere noget lækkert at spise og drikke incl. bryllupskagen. Hvis I altså har økonomi til at give den lidt gas :)

Men så vil folk der føle, at der er tænkt på at de også skal have en fed dag.

De nærmeste vil også deltage i receptionen og så komme med jer ud om aftenen.

Så du skal bare sørge for at få lavet 2 forskellige invitationer, hvor det fremgår, hvad man er inviteret til.

Held og lykke med det :)

0

Sætter man bare et sluttidspunkt på? inviteret til reception fra kl. 12- 18, eller giver det sig selv?

0

Som sagt så er det en helt normal måde at gøre det på. Der kan selvfølgelig altid komme problemer med folk føler ikke at blive inviteret til middagen om aftenen, men her mener jeg, at de må have en forståelse for at økonomien ikke er til det.

Der er forskel på om folk vælger at have et slut tidspunkt eller det bare giver sig selv. Det vil jeg egentlig mene er helt op til jer. Hvad i har det bedst med.

Og stort tillykke med brylluppet :)

0

Annonce ♥

Den største udfordring ligger for mig at se i hvordan man "slipper" af med de gæster som ikke skal med til festen. Dvs. hvordan man får sagt farvel på en pæn måde. Holder reception og efterfølgende fest på to forskellige lokationer eller i to forskellige fløje af en festlokation er der normalt ingen problemer men ofte er man ude i at receptionen skal foregå i en forgang eller et lokale som støder op til festlokalet. I alle de opstillede scenarier kan der være god ide i at brudeparret tager med til receptionen umiddelbart efter vielsen og venter med at tage ud og blive fotograferet hvis det ellers er muligt med fotografen. Først og fremmest gør det at receptionsgæsterne ikke skal vente på brudeparrets ankomst for umiddelbart derefter "at blive smidt hjem". Samtidig er det naturligt at sige pænt tak fordi I kom og lukke selve receptionen i forbindelse med at brudeparret tager ud og bliver fotograferet. Så kan de øvrige gæster mingle og hygge sig, og nogle skal måske lige "shines lidt op" inden. .:)

0

Ja jeg ville sætte et sluttidspunkt på receptionen. Hvis I senest skal derfra kl. 18 for at nå videre, så ville jeg sætte sluttidspunktet til 17.30 så I lige har en chance for at sige farvel til folk, der vil altid være et par stykker der bliver hængende lidt længere. Men ellers tror jeg folk har respekt for at I har et videre program og derfor smutter til tiden, så I kan komme videre også :)

0

Som Diskobil også skriver, så er der mange der gør det, at de tager ud og bliver fotograferet efter receptionen. Det giver et retvisende tegn til gæsterne, at det er ved at være tid til at sige farvel. :)

0

Jeg har nemlig haft lidt den samme tanke med at "smide folk ud".. Hvis det skal holdes på 2 lokations synes jeg også at det bliver meget "køren rundt"..
Min far har foreslået at snakke sammen med en eller anden seværdighed i nærheden og så slutte receptionen af med en rundttur der hvis man kan lave en aftale der er fornuftig pris mæssigt.. Økonomien er desværre meget vigtig da vi pt. begge er på SU og min kæreste kun kommer ud at arbejde et halvt år inden, mens jeg stadig er under uddannelse helt op til..

Det er rigtig rigtig dejligt med nogen input, så jeg ikke er på helt bar bund og kan få lidt ro på.. Jeg er helt stresset over lokation for det sted jeg drømte om er fuldt booked..

0

Annonce ♥

Min far har foreslået at snakke sammen med en eller anden seværdighed i nærheden og så slutte receptionen af med en rundttur der hvis man kan lave en aftale der er fornuftig pris mæssigt..

Det er jo selvfølgelig noget I selv skal tage stilling og man kan gøre lige hvad man vil, men umiddelbart tænker jeg at man skal passe på tiden for den går hurtigt + at det jo et eller andet sted ikke er noget som har relevans til jer. .:)

0