Inger Skovgaard

Vil nogen være med til at støtte hinanden i vægttab?

43 posts in this topic

Hej piger!

Jeg har kigget lidt rundt her og kan ikke finde en tråd, der bliver brugt lige nu. Derfor starter jeg en ny..

Er der nogen, der vil være med til at støtte hinanden i vægttab? Jeg tænker, at vi f.eks. kunne skrive sammen een gang hver 14. dag om hvordan det står til og hvordan det går med kost, motion osv., råd og tips om, hvad der virker for os hver især.

Håber, der er nogen, der vil være med :cheerleader3:

mvh Inger

0

Annonce ♥

Jeg vil også meget gerne være med i en motivationstråd :) Jeg prøvede at skrive på en tidligere tråd, men den var vidst lidt død. Så yæih for at du starter en ny tråd :loveshower::loveshower:

Jeg skal gerne tabe mig ca. 15 kg. inden brylluppet, så det er bare med at klø på :cheerleader3:

Glæder mig til at høre om jeres udfordringer og gå på mod GP

0

Annonce ♥

Jeg vil også gerne være med :cheerleader3:

Jeg står overfor et større vægttab og når derfor ikke at tabe det hele før jeg skal giftes, men jeg kan da nå at smide en del. Jeg har indtil videre tabt 12 kg. på lidt over 2½ måned og mangler at tabe 45 kg. endnu :blush:

0

Jeg står overfor et større vægttab og når derfor ikke at tabe det hele før jeg skal giftes, men jeg kan da nå at smide en del. Jeg har indtil videre tabt 12 kg. på lidt over 2½ måned og mangler at tabe 45 kg. endnu :blush:

Det er da så sejt at du har tabt 12 kg allerede, det er jo rigtig mange kg. :cheerleader3:

Så skal resten nok komme. :biggrin:

Jeg vejede for to år siden 110 kg, så tabte jeg i løbet af et år 32 kg, så jeg var nede på 78, men nu har jeg så det sidste år taget 17 kg på igen så jeg er oppe på 95 igen :oops::floejt:

Dengang jeg tabte mig de 32 kg var det mest fordi jeg sultede mig selv, så det var en rigtig usund måde at tabe vægt på. Og nu hvor jeg siden har fået kæreste vil jeg gerne kunne tabe mig på en sund måde, hvor det stadig er muligt at spise aftensmad med h2b, da det er der vi ligesom mødes og har tid til hinanden i en hektisk hverdag.

Har I nogle gode råd måske?

Jeg er begyndt at lave ret meget grøntsags juice, og det smager (skide) godt og er jo rigtig sundt, så jeg tænker det kan være vejen frem. Men det er nu også stadig svært at takke nej til søde sager, når min kæreste og jeg godt kan lide at weekend hygge. :blush:

Glæder mig til at høre om jeres udfordringer og (forhåbentlig mest) opture :loveflag:

0

Det er da så sejt at du har tabt 12 kg allerede, det er jo rigtig mange kg. :cheerleader3:

Så skal resten nok komme. :biggrin:

Jeg vejede for to år siden 110 kg, så tabte jeg i løbet af et år 32 kg, så jeg var nede på 78, men nu har jeg så det sidste år taget 17 kg på igen så jeg er oppe på 95 igen :oops::floejt:

Dengang jeg tabte mig de 32 kg var det mest fordi jeg sultede mig selv, så det var en rigtig usund måde at tabe vægt på. Og nu hvor jeg siden har fået kæreste vil jeg gerne kunne tabe mig på en sund måde, hvor det stadig er muligt at spise aftensmad med h2b, da det er der vi ligesom mødes og har tid til hinanden i en hektisk hverdag.

Har I nogle gode råd måske?

Jeg er begyndt at lave ret meget grøntsags juice, og det smager (skide) godt og er jo rigtig sundt, så jeg tænker det kan være vejen frem. Men det er nu også stadig svært at takke nej til søde sager, når min kæreste og jeg godt kan lide at weekend hygge. :blush:

Glæder mig til at høre om jeres udfordringer og (forhåbentlig mest) opture :loveflag:

Ja jeg er også meget glad. Nogle gange synes jeg at det virker meget uoverskueligt med alle de kilo jeg skal tabe, men jeg har en app som "overvåger" min vægt og den fortæller mig at jeg faktisk at tabt mig en femtedel af det jeg skal allerede og så virker det pludseligt ikke så uoverskueligt mere :lol:

Rigtig godt gået med dit tidligere vægtab :cheerleader3: Det lyder rigtigt fornuftigt at du vil tabe dig på en mere sund måde denne gang, så er der jo også større chance for at det er et varrigt vægttab.

Hvad der lige fungerer bedst til dig og den livstil er svært at sige, men prøv dig frem og hold fast i det du synes du kan bruge. De søde sager behøver du heller ikke at undvære helt men blot kun spise dem en gang i mellem. Når vi er ved noget familie komsammen (som har været ofte i de sidste måneder) har jeg da spist chokolade men jeg spiser det ikke når jeg er hjemme for det ved jeg at jeg ikke kan styre :metteholm

Når i skal hygge i weekenderne kan i f.eks. lave et lækkert frugtfad i stedet for at sætte en skål med slik frem eller i stedet for chips og dip kan i lave nogle grønsags stave med noget dip til.

Håber at det kan hjælpe dig lidt det er ihvertfald ting som jeg har brugt :)

0

Annonce ♥

Neeej, er der nogen, der har svaret på min tråd!!

Jeg må have glemt at krydse af, at jeg gerne ville modtage mails ved svar, for jeg har ingen mails fået og har gået og ærget mig sådan over, at ingen ville være med. Men fedt fedt fedt, jeg er super glad for at I vil være med Beklager, at jeg først svarer nu, men troede som sagt ikke der var kommet svar. Det giver mig allerede lidt ekstra motivation, at vi kan være lidt fælles

Jeg tror, jeg godt kunne bruge et kærligt spark i røven og en helt masse klap på skulderen.

Jeg vil gerne tabe mig 8 kg. Jeg har startet med at sætte mig et par delmål.

1. Tabe et kg pr 1/10 - det har jeg ikke engang opnået

2. Tabe mig 5 kg pr 1/1-16.

Jeg tænker stadig, at jeg vil satse på de fem kg til nytår. Det må kunne lade sig gøre på 3 måneder.

Jeg har nu i godt en måned kørt 5:2 kuren. Er der nogen, der har erfaring med den?

Jeg kan ikke det der med at holde mig helt fra søde sager, så ender jeg med at gå i den anden grøft og spise meget mere. Derfor tænkte jeg, 5:2 kuren kunne være god. Men jeg har rigtig svært ved at få det ind i min ugeplan. Bl.a. fordi jeg arbejder i skiftende vagter - dag, aften, døgn. Derfor spiser jeg nogen gange aftensmad på arbejdet og de dage kan jeg så ikke køre let faste. På fridage vil jeg (i teorien) gerne træne og da jeg er i dårlig form, kan jeg ikke faste de dage. Det lyder som dårlige undskyldninger, men den er nu god nok. Jeg vil stadig prøve at følge kuren, selv om jeg synes det er svært. Jeg taber mig naturligt på de dage, hvor jeg kun får 500 kcal, men tager det på igen, når jeg spiser almindeligt næste dag. Nogen tips og erfaringer?

Det er da godt nok nogle flotte vægttab I har klaret! Sejt af jer! M.Thorsen - hvordan har du tabt dig 12 kg på 2 1/2 måned?! Udover at skære ned på søde sager? Det er virkeligt flot.

0

Først vil jeg starte med at sige at jeg jo har mange kilo jeg skal af med og derfor går mit vægttab hurtigt til at starte med! har man kun 5-10 kg. ekstra på sidebenene skal man derfor kæmpe hårdere for at få dem af, ligesom jeg i slutningen af mit vægttab nok også skal gøre mere :wink:

Jeg har levet meget usundt før jeg begyndte på mit vægttab og det eneste rigtige måltid jeg fik om dagen var aftensmad alt andet jeg spiste var junk :blush: pga. min sygdom (IIH) har jeg ikke kunne bevæge mig uden at få ulidelig hovedpine så motion var der ikke noget af.

Nu sørger jeg får at få morgenmad, frokost og aftensmad og er jeg sulten ind i mellem (som jeg var i starten) tager jeg en frugt) maden er ganske normal men jeg bygger langsomt flere grøntsager ind i og er begyndt at lave mere groft brød. For at jeg ikke skal falde tilbage er det vigtigt for mig at det er en overgang så jeg langsomt vender mig til det og så det er noget jeg kan holde.

Sodavanden er skiftet ud med vand.

Derudover er jeg begyndt at træne en gang om ugen selv om mit hoved er ved at eksplodere så har jeg et mål og holder fast på det.

Det er det der fungerer for mig men jeg tror det er vigtigt at finde det der passer til ens temperament og livsstil, så mit bedste råd er at prøve sig frem :cheerleader3:

0

Jeg tror du har helt ret i at det vigtigste er at det passer til ens livsstil og temperament. I hvert fald har jeg opdaget at hvis jeg går i gang med nogle projekter som slet ikke passer ind i mit liv, så mister jeg pusten og kan slet ikke overskue det, selvom det måske virker ret nemt at gøre for andre.

Tak for de gode råd M. Thorsson :hug: Jeg tror virkelig jeg vil prøve at gøre mere i at gøre frugt og grønt lækkert som f.eks. grøntsagsstænger og skære frugten i mindre stykker så det bliver mere snack agtigt. Og så skal jeg bare tænke at det i princippet er ligeså hurtigt at gøre det, som det er at gå ned og stå i lang tid og vælge bland selv slik. Meget af det ligger nemlig også for mig i at jeg står af hvis det bliver for tidskrævende. Bl.a. fordi jeg er i gang med at skrive speciale og ikke har det store mentale overskud for tiden.

Men ja, det er da virkelig sejt at du allerede har tabt en femtedel af så stort et vægttab. Det handler måske også bare om at være på et sted i sit liv hvor man ligesom siger, nu kan det squ være nok. Vi lever kun en gang og så er det bare for dumt at bruge en masse energi på at være træt af sin krop og føle at ens krop ikke tillader en at leve livet fuldt ud. :unsure:

Inger Skovgaard, det er en virkelig god ide med den her tråd :loveshower::thumbsupsmileyanim:

Ift. 5:2 kuren vil jeg sige, at jeg har prøvet den, og egentlig også overholdt den i et par måneder, men jeg tabte mig ikke af det. Ikke før jeg begyndte også at spise mindre de andre dage. Jeg tror, at hvis man spiser ca. 75 procent af de kalorier man normalt spiser i 6 dage og så 500 kalorier den ene faste dag, så er det en kur der kan være rigtig god, fordi man taber sig forholdsvist hurtigt og samtidig har man lov til at synde lidt engang imellem. Men for mig virkede den i hvert fald ikke ud fra ideen om faste en dag og så spis normalt de resterende 6 dage.

Jeg har hørt om rigtig mange som har tabt sig meget med juicekur. Er der nogen af jer der har prøvet det eller hørt om det? Jeg synes det virker lidt fristende, og tror at når jeg har afleveret mit speciale om to måneders tid så vil jeg prøve en ren juice kur i en månedstid. Bare for at se hvordan det egentlig er. Med juicekuren får man jo stadig masser af vitaminer og næringsstoffer, og mange siger at de oplever meget mere energi og overskud når man lige er kommet på den anden side af de første 2-3 dage.

Yay for at I nok skal klare at tabe de ekstra kg piger, og så er det squ bare med at finde fighter gejsten frem og kæmpe derudaf!! :cheerleader3::cheerleader3:

For mig hjælper det enormt meget at blive motiveret af at læse om jeres tanker og beslutninger omkring vægttabet :happy::bestwishes:

0

p.s. M. Thorssen, nu læste jeg lige om IIH. Du kan evt. prøve at se videoen fat, sick and nearly dead. Den er på netflix. Den handler om en mand der var syg og overvægtig, og så om hans vej til at blive rask i forbindelse med et vægttab. Derudover fortæller flere andre i filmen at de er blevet raske fra diverse sygdomme og symptomer pga. vægttabet. :) Bare lige lidt inspiration, jeg tænkte kunne være opløftende :cheerleader3:

Stay strong and fight on girls :):loveshower:

0

Annonce ♥

Halløj kommende brude!:)

Jeg vil da gerne være med her, så jeg måske kan blive holdt lidt i ørerne af jeres flotte gåpåmod:)

Jeg selv skal tabe 6-8 kilo på et halvt år inden brylluppet, men min vægt går som en yoyo, det er simpelthen frustrerende!

Højde: 170

Vægt: 68

Drømmevægt 60

Realistisk mål (?) 63

Hvad gør i for ikke at falde tilbage i gamle mønstre? For mig handler det nok primært om maden ☺️

0

Dejligt, du også vil være med Frk. Sailor 😄

Hvordan er jeres uge gået piger?

Jeg har ikke klaret det super godt. Jeg "følger" jo 5:2 kuren, men i denne uge har det ikke lykkedes for mig og jeg er gået i stå 😕 tilgængelige har jeg tabt mig 0,5 kg, lidt er også godt.

Vil lige indvige jer i, at jeg i går var ude at prøve brudekjole. Jeg var så nervøs for, at jeg ville føle mig grim og tyk i alle kjoler, men tværtimod følte jeg mig overraskende semi slank. Så lige meget hvordan man har det med sin krop, kan man nok altid finde en kjole der matcher en godt.

0

Jeg har lidt den mantra der hedder "så længe det går nedad" for nogle gange går det bare langsommere end andre :) Det er da fedt, at du havde det godt med at prøve kjoler! Fandt du en Inger Skovgaard?

Jeg har tabt mig 2,6 kg over de sidste 2 uger. Har bestilt tid til kjoleprøvning den 19. december for at have en god motivation :)

0

Jeg vil også være med!! :biggrin:

Jeg har nu været forlovet i en uge( :loveshower: ) - og planlægningen er så småt begyndt, og med det også drømmen om at se usandsynlig godt ud.

Jeg prøvede 5:2 med min kæreste i foråret, men det er absolut ikke noget for mig. De dage hvor jeg ikke fastede kompenserede jeg alt for meget, plus at mit humør på fastedagene rent ud sagt var lort, så jeg droppede det hurtigt....

Nu er min plan følgende:

- 8000 skridt om dagen

- Tæl kalorier med MyFitnessPal (ca. 1500kcal om dagen)

- 5 gange motion om ugen (1x gymnastik, 1x yoga, 3x pilates)

Håber virkelig jeg kan holde min plan, for det burde give ret hurtige resultater - men jeg er altså først startet i dag.

Hvad motiverer jer når chokoladen kalder? (ud over at kigge på en flot ring)

0

Annonce ♥

Jeg bliver simpelthen så imponeret af jer der kan få trænet fem gange om ugen!:) Jeg er normalt meget struktureret, men lige det der, det er aldrig lykkedes at få gjort til en fast del af hverdagen :)

Jeg giver selv en version af 5:2 et forsøg, men da jeg er tol søs og ikke bestemmer min mad selv er det svært til tider-men det lyder også som om folk har meget forskellige erfaringer med den?

0

Jeg bliver simpelthen så imponeret af jer der kan få trænet fem gange om ugen!:) Jeg er normalt meget struktureret, men lige det der, det er aldrig lykkedes at få gjort til en fast del af hverdagen :)

Jeg giver selv en version af 5:2 et forsøg, men da jeg er tol søs og ikke bestemmer min mad selv er det svært til tider-men det lyder også som om folk har meget forskellige erfaringer med den?

Gør det ikke endnu - men det er min ambition at forsøge at gøre det i fremtiden med 5gange - pilates er hjemmetræning med videoer fra youtube ~20-30 min.

5:2 virker helt sikkert for nogle, kender en mand der tabte sig 10 kg på 4 måneder, så det fungerede helt sikkert for ham :)

0

Jeg har været på vægten i dag og den siger at jeg at tabt 2,7 kg. siden den 30. September :bunny_4: Så nu har jeg tabt 14,9 kg. siden jeg begyndte og det svare til 26,14% af det jeg skal tabe :cheerleader3:

Grunden til at jeg har tabt så meget de sidste to uger er dog at jeg først har haft en uge med ekstrem voldsom hovedpine og dernæst en uge med mavesmerter så appetitten har ikke just været i top og jeg har ikke spist så meget som jeg skulle :oops:

Nu har jeg det bedre igen og håber på at kunne komme op og træne i næste uge for det har jeg også forsømt de sidste to uger, men har da fået gået et par ture :wink:

Hvordan går det med jer piger? :cheerleader3:

0

Hej alle!

Det er ved at være noget tid siden, jeg har været herinde på forummet. Jeg må indrømme, jeg er lidt i kulkælderen over det her projekt vægttab. Jeg er simpelthen gået helt i stå - øv. Jeg må op på hesten igen, men det er jo lidt svært,

MaiaEmilia - ja, jeg fandt min kjole :) Jeg var efterfølgende ret meget i tvivl, om det var den rigtige og har haft ret meget krise over det. Jeg tog til kjoleprøvning i to andre butikker - dels for at være at sikker og dels for at få lidt mere kjoleprøvnings-oplevelse. Nu er det jo ikke en tråd ang. kjoler, men jeg tillader mig lige at skrive herinde alligevel..: jeg havde en forfærdelig oplevelse ved Ellen Højlund i Århus. Hun var direkte ubehagelig. Pegede og prikkede to gange på min delle på maven, sagde jeg burde bruge shape up undertøj, kommenterede andre ting ved min krop. Derudover var der ikke noget prøverum, men en skærm, men to stole til gæster på "min" side af skærmen. Dvs jeg skulle stå i undertøj foran min moster og veninde i lange minutter mellem hun fandt nye kjoler. Da jeg de sidste år har taget på og er ked af min krop, var det svært for mig. Hende Ellen var faktisk direkte ubehøvlet, syntes jeg. Den oplevelse prikkede ret meget til min utilfredshed over min krop. Så kunne man jo håbe, at det gav ekstra motivation til vægttabet, men det gjorde mig bare ked af det.

Men jo MaiaEmilia, jeg fandt kjolen og det skal nok blive godt :) Den er i hvert fald flot og meget romantisk. Jeg skal så bestemt IKKE tage på og det ville være ekstra flot, hvis jeg kunne komme af med maven og lidt til.

Hvordan går det for jer?

Edited by Inger Skovgaard
0

Annonce ♥

Hej,

Jeg vil også gerne være med. Jeg har et mål om smide knap 20 kg så kommer til at veje det samme som da min kæreste og jeg mødte hinanden.

Jeg startede i August med kalorie tælling, det fungerede ret godt et par uger, men så kom jeg til at spise lidt for meget sødt som jeg ikke lige fik registreret…. I August startede jeg også op Zumba to gange om ugen, da jeg har svært at komme ud af døren til noget der ikke er hold motion.

Jeg er også i fitnescentreret et par hver uge. Jeg forsøger at dyrke motion 2 - 4 gange ugentligt.

Jeg har ændret mine kostvaner en del idet jeg forsøger at undgå alle de hurtige kulhydrater som brød, ris, kartofler og pasta mv. Istedet spiser jeg kål i mange variationer. Jeg spiser fx. blomkålsris og spidskålspagetti, det smager super godt, og der mange opskrifter på nettet. Samtidig kan man spise sig mæt i maden med god samvittighed.

Jeg er så også blevet mere large med de søde sager grundet motionen og siger at jeg godt må spise, bare mindre portioner.

Det fungerer rimeligt godt for mig indtil videre, og jeg har tabt 7 kg.

0

Hej alle smukke kommende brude :loveshower:

Jeg er netop (i dag) blevet medlem herinde, og hvor er det bare helt fantastisk at se denne tråd! :super:

Jeg har tidligere tabt mig 43 kg, men grundet nedenstående, har jeg desværre taget ca. 12-23 kg på (grundet de smertestillende piller som jeg tager dagligt)

Jeg har ikke så meget tid at løbe på, men jeg vil SÅ gerne tabe mig 12 kg, inden vores bryllup d. 26. marts 2016.

Det SKAL lykkedes! BUM :):):)

Jeg har dog et par udfordringer, for jeg har kroniske smerter og får derfor smertestillende hver dag.

Der ud over er det umuligt for mig at træne, da begge hænder og mit venstre ben har refleksdystrofi (CRPS) og jeg derfor ind i mellem sidder i kørestol.

Gi´ den gas piger

-vi skal dæleme klare det! Kærligheden overvinder alt :floejt:()()

0